Red Bull Kitepunks.

slufterhufters.com

Berichten: 6021
Augustus 09, 2006, 15:08:21
edit2Rapporteer  
Zo dinsdag ochtend vroeg opgestaan en ff gekeken waar het precies plaats vindt die zogenaamde Red Bull Kitepunks, Stavoren links van de haven, mmmm... pfff... eindje rijden dus maarja...
Voorspellingen qua wind waren goed voor een dinsdag dus snel de auto in en gaan.

Uurtje of 10 was ik aangekomen in Stavoren, de haven in en daar zag ik de boot al liggen 400m links van de haven, de ramps zag ik in de verte nog meer links vlak bij de dijk liggen, op de boot was weinig beweging waar te nemen dus ik ben langs de dijk gereden om bij de ramps te kijken want daar waren motorbootjes bezig met het leken wel Mariniers erin om de ramps op hun plaats te liggen.
Er kwamen nog 2 gasten een kijkje nemen, dus gezellig met zijn 3en tussen de Schapendrollen liggen kijken naar de aktie van de motorbootjes.
Er kwam beweging op de boot, een klein bootje met een groepje erin ging richting de kant, ik had mijn verderkijker bij me dus ik herkende een paar koppies..
Ik de auto weer in om richting de aan land gestapte gasten te rijden, daar aangekomen herkende ik Youri Zoon de kersverse PKRA kampioen van Fuerteventura vergezeld door Petr Thyuskivich,  Neal Hiler en Rui Meira, na een hartelijke omhelzing met Youri en kennismakeing met de andere dudes gingen we onder de nieuwe opgeblazen Torch 2007 liggen want het regende een beetje.
Na lekker lol te hebben met de dudes kwam Ruben Lenten, Aaron Hadlow, Dave de kitecinema filmer,  Nick Jacobsen,  Troels Engholm,  Greg Thijsse en Janek Korycki ook aangelopen.
Ik lag tussen de pro's dus Ruben, Dave en Aaron zagen mij niet en ik zei ook niks tot Ruben me ineens zag liggen dus na een hartelijke omhelzing met de dudes was dat ook weer achter de rug.
Vergeet niet dat die gasten half slapend aan wal stonden want zo'n zootje bij elkaar op een boot belooft wat...
Lekker gezellig een uurtje onder de kites gelegen totdat er een paar het gingen proberen, kites omhoog en richting de ramps, de wind was wat schuin aflandig en vlagerig hierdoor.
Gelukkig was de wind wat beter tussen de ramps en het vuurwerk kon beginnen, wat onwennig gingen de dudes over de ramps, voorzichtig ff wennen.
Ondertussen onder het genot van Chris Liebing ginngen we ons omgekleden bij de auto's, dansend werden de vinnen onder de boards geschroeft of juist eronderuit geschroeft, pakken aan, kites opgepompt en klaar voor de actie.
Ondertussen waren Andre Philip en Leeshai Miller ook aanwezig, Andre die het niet echt naar zijn zin  leek te hebben omdat die gast op een eiland woont waar het 365 dagen per jaar 30 graden is en nu ineens met bewolking en regen in ons koude kikkerlandje op een dijk staat met Schapenstront, Leeshai liet mijn kite ff op en na een kort praatje over welke maat en de wind ging ik het water op met de rest.
Heerlijk om tussen het neusje van de kitewereld te kiten, de ene trick na de andere gezien.
Youri was lekker bezig met de ene paas na de andere de rest was op de ramps aan het stunten.
Er lag een bootje tussen de ramps ik herkende daar Maarten Huisman van de Access, en natuurlijk onze Dave met Cam, ook Joris Lugtigheid die die mooie pics maakt die je overal tegenkomt in de bladen stond in het water om de actie vast te leggen, een Red Bull cameraploeg, en ik hoorde dat ze van de TV ook een paar shots hadden gemaakt.

Na een uurtje raggen had ik het wel gezien, half downwind de dijk op om terug te lopen richting de startplek die ondertussen was bezet met publiek, Andre Philip vroeg ff aan me hoe het was en welke maat ik had opstaan, gast had geen pak meegenomen, heb je waar ik woont niet nodig zei hij...

Een local zei dat we beter naar Workum konden gaan want daar is het echt goed te doen, dus ik heb mijn spullen ingepakt en ben meegegaan met die gast richting Workum.
Daar aangekomen een heerlijke sessie bekomen op vlak water en vette wind, de 12m was eigenlijk teveel maarja, wel goed druk daar, maar gezellig.

Als ze die ramps daar bij Workum hadden neergezet dan hadden ze een zeer groot publiek gehad en de riders hadden daar helemaal los kunnen gaan want de wind was daar perfect.
Maar de voorspellingen worden beter qua richting dus los zullen ze zeker gaan die pro's.


Arno
xray

Berichten: 3688
Antwoord #1 Augustus 09, 2006, 15:15:22
edit2Rapporteer  
Leuk verhaal Arno!
Verdient een plek op het nieuwsforum!
slufterhufters.com

Berichten: 6021
Antwoord #2 Augustus 09, 2006, 15:18:24
edit2Rapporteer  
 loser
slufterhufters.com

Berichten: 6021
Antwoord #3 Augustus 09, 2006, 15:19:41
edit2Rapporteer  
 loser
Naish-Kiter

Berichten: 1513
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #4 Augustus 09, 2006, 15:22:14
edit2Rapporteer  
idd mooir versdlag hopen dat er wat meer beelden en foto gepost worden
posty

Berichten: 2454
Antwoord #5 Augustus 09, 2006, 15:27:37
edit2Rapporteer  
leuk verhaal, ben benieuwd naar de film van dave!!
slufterhufters.com

Berichten: 6021
Antwoord #6 Augustus 09, 2006, 15:29:44
edit2Rapporteer  
Kitesurfers op skatebaan
dinsdag 8 augustus 2006

Tientallen top kite-surfers probeerden vandaag in Stavoren een nieuw parcour uit. De Nederlandse wereldkampioen, Ruben Lenten, heeft het bedacht. 
 
Met een grote vlieger op een soort surfplank over het water scheuren. Dat is kitesurfen. In de hele wereld zijn wedstrijden waar de deelnemers zo mooi mogelijk moeten springen.
 
Maar kitesurfen op een soort drijvende skatebaan, een soort ramp, is nieuw. Om alle schansen en sprongen uit te proberen zijn deze week alle wereldtoppers naar Stavoren in Friesland gekomen. 
Wil je weten hoe het er precies uit ziet?

http://www.nos.nl/jeugdjournaal/voorpagina/index.html
Harm

Berichten: 865
Antwoord #7 Augustus 09, 2006, 15:53:21
edit2Rapporteer  
hey arno je weet toch wel een mooi verhaal te maken van deze dag Smiley
het was vet maar er zit veel meer potentie in en dat zal redbull ook wel gaan doen in de komende jaren
Harm

Berichten: 865
Antwoord #8 Augustus 09, 2006, 15:54:22
edit2Rapporteer  
hey arno je bent nog een ding vergeten het begint met een nieuwe T....
lennart

Berichten: 1167
Antwoord #9 Augustus 09, 2006, 17:37:30
edit2Rapporteer  
mooie pics Smiley jammer dat de wind niet altijd meezat !!
north_boardes
Gast
Antwoord #10 Augustus 09, 2006, 20:28:48
edit2Rapporteer  
Ha ik zat in het zelfde vliegtuig als andre philip (antiqua-->london gatwick--> ams).
Hij is een stuk kleiner als ik had verwacht. Ik denk dat hij 1,70 lang is.
Een enorm groot boardbag rolde van de baggage belt af,volgepropt het tig kites en boards.
snwbrdr

Geen avatar

Berichten: 46
Antwoord #11 Augustus 10, 2006, 00:13:59
edit2Rapporteer  














Alles wat een beetje netjes bij mij uit de cam kwam.. (Was nogal ver van de kant)...
Enjoy!
snwbrdr

Geen avatar

Berichten: 46
Antwoord #12 Augustus 10, 2006, 00:18:05
edit2Rapporteer  
Er kwamen nog 2 gasten een kijkje nemen, dus gezellig met zijn 3en tussen de Schapendrollen liggen kijken naar de aktie van de motorbootjes.

Ah, dan heb ik dus ff rechts van je gezeten. Smiley
robin..

Berichten: 1511
Antwoord #13 Augustus 10, 2006, 00:26:52
edit2Rapporteer  
super verslag  ThumpsUp ThumpsUp Joepie

kan je voortaan mijn schoolverslagen maken???? ThumpsUp ThumpsUp
snwbrdr

Geen avatar

Berichten: 46
Antwoord #14 Augustus 10, 2006, 01:17:32
edit2Rapporteer  
Oh, en deze nog...

« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.