maat tube van een strut?

Spoon

Berichten: 1864
Augustus 12, 2006, 21:32:49
edit2Rapporteer  
Hey,

ik heb een globerider kite curl uit 2004 van 12²m uit 2004. Nu is dus de eennalaatste strut vanaf mn tip geknalt. Ik heb deze eruit gehaald om te kijken hoe het kwam, blijkt dus dat het een veels te grote maat was en dat degen van wie ik hem heb gekocht gewoonweg dubbel erinheeft gestopt (het puntje alleen dubbel.) het gat zit precies op de rand vanwaar die dubbel heeft gezeten.

Nu is mijn vraag dus hoe weet ik nou welke maat tube ik moet hebben? Omdat degene die erin zat veels te lang is :S..

Alvast bedankt!
MrRippey

Berichten: 524
Antwoord #1 Augustus 12, 2006, 22:16:45
edit2Rapporteer  
Het is normaal dat de strut veel te lang is, overal zitten ze dubbel op het einde. Kijk maar naar je andere struts.
Je zou hem eventueel in kunnen korten en weer zelf dicht sealen!
Spoon

Berichten: 1864
Antwoord #2 Augustus 12, 2006, 22:33:11
edit2Rapporteer  
is dat zo? maar toch niet 20 cm?
waarom zit dat dubbel dan? Het lijkt mij dat op de plek waar die dubbel zit juist kapot gaat door wrijving  (geschokt_kitesmiley)..
ik zal is bij de rest kijken! thnx!
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #3 Augustus 12, 2006, 22:55:03
edit2Rapporteer  
De bladder dient altijd ruimer te zijn dan de strud.
Als je goed kijkt dan zie je dat de bladders altijd te groot zijn die standaard in de kites zitten. Ook voor de LE btw.
Stuff

Geen avatar

Berichten: 76
Antwoord #4 Augustus 12, 2006, 23:42:18
edit2Rapporteer  
Nou ik had vandaag dus hetzelfde, merkte laatst op et strand dat de eenalaatste strut beetje zacht werd, dus ik thuis er ff uitgehaald, lijkt in orde, dus ik weer terug er in gestopt. Paar x oppompen leeglopen lijkt okay, ik nog een keer hard oppompen... ploft dat ding 1 cm van et einde! Bij mij was de stut trouwens precies pas, niet veels te lang ofzo!

anyway, zit nou een scheur van 1 cm in, ongeveer 1 cm van et eind.. Weet iemand of dat nog te maken is met een plakkertje ofzo? Sealen weet ik niet of dat handig is want ik heb al niet echt ruimte over aan het einde...
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #5 Augustus 13, 2006, 00:26:09
edit2Rapporteer  
De bladder waarschijnlijk niet helemaal goed teruggeplaatst. Eerst een klein beetje oppompen en dan kneden om de bladder goed op zijn plaats te krijgen en zodat alle hoekjes zijn opgevuld. Dan pas hard oppompen.
Als er een blaasje is ontstaan in de bladder dan heeft deze dus niet goed op zijn plaats gezeten. Dat is ook de reden waarom een bladder altijd te groot dient te zijn.
Cees de Jong
Gast
Antwoord #6 Augustus 13, 2006, 01:47:22
edit2Rapporteer  
Een stukje aan het einde eraf is geen probleem. Je kunt het zelf sealen of opsturen naar www.mistertube.nl Één sealnaad kost €5,00 plus verzendkosten van €2,00 en je bent klaar.   ThumpsUp



Succes!
Spoon

Berichten: 1864
Antwoord #7 Augustus 13, 2006, 02:17:40
edit2Rapporteer  
en hoe duur is een nieuwe tube?? Huh
Stuff

Geen avatar

Berichten: 76
Antwoord #8 Augustus 13, 2006, 02:36:44
edit2Rapporteer  
De bladder waarschijnlijk niet helemaal goed teruggeplaatst. Eerst een klein beetje oppompen en dan kneden om de bladder goed op zijn plaats te krijgen en zodat alle hoekjes zijn opgevuld. Dan pas hard oppompen.
Als er een blaasje is ontstaan in de bladder dan heeft deze dus niet goed op zijn plaats gezeten. Dat is ook de reden waarom een bladder altijd te groot dient te zijn.

ja dat was dus het probleem zie ik nu, de bladder zat in pricipe wel goed, maar is precies pas waardoor die aan et einde ruimte had... plop

Moet je per se een originele tube hebben of heb je 1 brand fits all dingen? Kite is uit 2002 dus vraag me af of die nog te krijgen zijn...
kite rookie
Gast
Antwoord #9 Augustus 13, 2006, 04:07:00
edit2Rapporteer  
simple als je strut nog kan maken eerst een stukje eraf knippen dan de rand bij de plaatselijke slager of
bij mij de visboer die heeft het laatste eindje gesealt, dan nog een slag om vouwen en dan afplakken.
dan is hij sterk en komt de lucht niet alleen op de gesealde rand.

suc 6
Stuff

Geen avatar

Berichten: 76
Antwoord #10 Augustus 15, 2006, 01:43:35
edit2Rapporteer  
ouwe bladder een strijkijzer en bakpapier ThumpsUp ... et lijkt voorlopig te werken! strut blijft hard, is zien hoe lang die het uithoudt... ding ff een stuk langer gemaakt zodat ik nu ruimte over heb
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.