Wanneer op zee?

Eddy Hangtime

Antwoord #25 Augustus 18, 2006, 17:21:41
edit2Rapporteer  
Het hangt een beetje van de condities af natuurlijk... Wat ik in het begin op zee deed was bij ijmuiden of wijk aan zee dicht bij de pier gaan varen aan de loefzijde (uit de wind zeg maar).

Dan is de zee net een spiegeltje!

Zorg wel dat je techniek van boardje terugkrijgen als je hem kwijt bent op het waqter goed is. Dit is soms iets lastiger op zee nml.

Daarbij is het wle makkelijker om in het begin met Sideshore te varen dus niet pal aanlandige wind. Dan kom je makkelijker door de branding heen!
Rowin

Antwoord #26 Augustus 18, 2006, 17:53:01
edit2Rapporteer  
Binnenwater of de Nederlandse noordzee maakt niet zoveel uit. Engeland zit helaas in de weg om ons mooie krachtige oceaanrolllers te geven. Het belangrijkste waar je op moet letten is op stroming. Slurfter bijvoorbeeld kan heel veraderlijk zijn.

Ocean golven kunnen een heel ander verhaal zijn en kunnen wanneer ze hoog zijn wel degelijk gevaarlijk zijn voor onervaren kiters.

bottumline: zorg dat je even wat info opdoet over de beoogde spot

In frankrijk waren ze bijvoorbeeld errrg hoog, gewoon dikke bakken van 3 soms 4 meter. Maar wel helemaal clean. Hier in nederland was ik laatst op wijk aan zee en dat was erg wennen. Alle golven door elkaar heen en soms begon er 1 zomaar te rollen terwijl er net een golf was geweest en die nog moest door ontwikkelen. Frankrijk echter niet, alles  mooi geordend in rijen achter elkara  :Smiley
Wouter

Antwoord #27 Augustus 18, 2006, 18:35:45
edit2Rapporteer  
we moeten engeland van de kaart blazen en dan hebben wij die golven ook. Ben 2 jaar geleden in ierland wezen golfsurfen. Damn zelden zulke mooie naar rechtsbrekende golven gezien!!!
Frank77

Antwoord #28 Augustus 22, 2006, 05:05:47
edit2Rapporteer  
Ja, het forum geeft bruikbare tips over stromingen...

grt,
Lex

Antwoord #29 Augustus 22, 2006, 17:09:54
edit2Rapporteer  
is dit de manier hoe je upwind moet bodydraggen? http://www.kitefilm.com/video/retrieving_the_board.wmv , ik heb dit namelijk niet geleerd bij mijn les ?
Leander

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #30 Augustus 22, 2006, 19:02:57
edit2Rapporteer  
jup. Handje uitsteken en tegen de wind in steken. werkt perfect!
Emma

Antwoord #31 Augustus 22, 2006, 22:57:24
edit2Rapporteer  
Op zee vind ik wel moeilijker, met die golven....
Jarno

Geen avatar

Antwoord #32 Augustus 22, 2006, 22:58:40
edit2Rapporteer  
mja tis ietsje moeilijker met golven misschien, maar ook wel iets leuker met golven Grin
Lex

Antwoord #33 Augustus 22, 2006, 23:28:28
edit2Rapporteer  
jup. Handje uitsteken en tegen de wind in steken. werkt perfect!

Ok, bedankt volgende keer op oostvoorne maar even oefenen!
T]-[0/\/\@S

Antwoord #34 Augustus 23, 2006, 19:07:09
edit2Rapporteer  
ja indd kijk uit bij de slufter...

maar de slufter kan ook heel safe zijn tog.. als je beetje in de kom blijft
adrenalin

Antwoord #35 Augustus 23, 2006, 19:21:15
edit2Rapporteer  
Ik denk dat je op zee kunt als:
1 - Upwind bodydraggen
2 - je vanuit diep water je kite kunt herstarten,
3 - jezelf + kite terug aan de kant kunt krijgen als de kite niet meer te relaunchen is.

Door de branding heen komen, upwind varen etc. is gewoon een kwestie van veel op zee oefenen.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.