Kondor 11

|
Verdoorie zeg heb jij dan die groenlinks kite gekocht, moest ook een wilders kite kopen die staan altijd recht omhoog 
|
|
|
ReneK
Gast
|
Hi Harry,
Ik had een Naish V4 14m met hetzelde probleem.Uiteindelijk bleek dat de leading edge van de kite niet goed in elkaar was gezet. Wordt nu onder garantie vervangen. (heb de kite in Duitsland gekocht maar ik woon inmiddels in Nieuw Zeeland. De importeur hier heeft alles voor me geregeld, ondanks het feit dat de garantie er al af was en de kite niet via hem was gekocht, Naish... grote klasse!!) Bij mijn kite viel het volgende op. Goed hard opgepompt op een vlakke ondegrond leggen. Een deel van de leading edge kwam dan van de grond. Een ander opvallende afwijking die goed te zien was (maar ligt aan de kleur van het doek) was het volgende: Weer opgepompt op een vlakke ondergrond leggen. Als je dan naar de kite keek vanaf de voorkant, (wingtips wijzen naar achter) kon je door het doek heen de naad van de leading edge zien. Daar was zwart beschermingsmateriaal op de leading edge gestikt. Het doek viel daar buiten overheen. Omdat het doek bij mij wit was kon je de lijn perfect volgen en daar was een duidelijke knik in te zien. Kan je misschien ook met de hand voelen en volgen.
Ik hoop dat dit je helpt. Het ergste bij mijn kite was niet eens datie niet normaal op 12 uur wilde blijven staan. Doordat de leading edge gedraait aan elkaar was gezet viel een wingtip naar voren ipv naar achter. Door die draai was de kite eigenlijk niet normaal te herstarten. Een linke situatie dus.
Ik hoop dat dit je helpt. Heeft mij een hoop tijd gekost om er achter te komen.
gr Rene
|
|
|
marcelca

|
ik weet niet of je di probleem van het begin af aan hebt, als het later gekomen is zou ik is controleren of je bladder van de leading edge er nog goed inzit, desnoods eruit halen en er opnieuw inzetten..
kan zijn dat als je bladder gedraait zit dat die je vlieger vervormd waardoor die niet recht blijft hangen in de lucht
succes in ieder geval
grtz marcel
|
|
|
Leon aero2
Gast
|
Als je de kite op 12 uur hebt staan trek je aan je rechter stuurlijn tot hij op 12 uur blijft staan. Je maakt een vergelijking met ongeveer de lengte waar het om gaat, en corrigeer deze op de pigtals van je bar dus bijv door hem op het 2de knoopje te zetten als het ongeveer 3cm is. Is het minder of net meer, moet je er zelf even er een knoopje in maken.
Is de afstand groter dan 5 of 6 cm, dan is er heel wat anders aan de hand en is er iets met je kite.
Ik denk dat het hem in de rek van je lijnen zit, ze lijken evenwijdig aan elkaar, maar echter onder spanning kan de 1 net even wat langer zijn. Is helemaal niet heel erg want dit corrigeert meestal na een paar goede sessies.
succes en doe dit afstellen met een maatje op het strand.
|
|
|
LEAF

|
Het ligt niet aan de lijnen die zijn gecontrolleerd en ook met een andere bar met lijnen dit probleem dus het zit hem in de kite, vind die leading edge wel een goeie dus ff checke Harry anders gelijk terugparkeren naar de shop want dit klopt van geen kant.
|
|
|
Leon aero2
Gast
|
Oke dat t van de lijnen is dan uitgesloten effe naar de shop dus, succes HarryNaish
|
|
|
KiteDemon

|
De kite is assymetrisch! Als er lijnlengteverschil in zou zitten dan zou de bar alleen wat scheef staan maar de kite zelf zou netjes stabiel moeten blijven staan. Een draaing in de bladder van de LE lijkt mij ook onwaarschijnlijk, want de bladder wordt gewoon op zijn plaats gehouden door het Octopussysteem.
|
|
|
Gastman
Gast
|
Ha Harry,
Heb zelf een Wipika gehad met hetzelfde probleem. Bleek dat je touwtjes op de kite een klein lengte verschil hadden...
Porbeer dit eens te controleren, is bij Naish altijd vreemd dat dat kleine touwtje aan de ene kant een mooi lusje heeft en aan de andere kant een knoop uit twee touwtjes,
Succes
|
|
|
big_ben_lair

|
ik heb ook zo'n probleem gehad, heb ik kunnen oplossen door de POWERlijnen aan te passen.
|
|
|
harryCab

|
Hebben gisteren de depowerlijnen ietwat verlengd en dit hielp een klein beetje maar onvoldoende. Na een paar seconden gaat ie gewoon van 12uur naar 9.00uur en verder. Ga met de kite terug naar de shop en die zullen het wel oplossen. I.i.g. bedankt voor jullie reacties! 
|
|
|
Mrripppey
Gast
|
Gewoon terug gaan naar de shop, wrs is je kite A-symetrisch! Dan trekt ie elke keer een kant op, wrs verkeerd genaaid.
|
|
|