droogpak

KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #25 Augustus 26, 2006, 19:37:10
edit2Rapporteer  
Keus te over in ieder geval ThumpsUp

Hier kom ik de winter wel mee door.
Eindelijk geen gepruts meer om uit een nat pak te komen met omkleden.
Om alle water buiten te houden kan je ook gewoon je polsen en enkels met ductape sealen voordat je het water opgaat......en geen head first landingen maken natuurlijk.
kitewouter

Berichten: 375
Antwoord #26 Augustus 26, 2006, 19:39:58
edit2Rapporteer  
dat ziet er idd goed uit die van mystic, ben niet erg fan van droogpakken maar zoals jullie de voor en nadelen opnoemen valt het te overwegen:D
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #27 Augustus 26, 2006, 19:44:00
edit2Rapporteer  
Alleen voor in de winter tot 10 graden.
Ik heb zelf al die tijd met verschillende lagen neo gevaren, maar een droogpak is veel praktischer en warmer.
zwafra

Berichten: 4249
Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #28 Augustus 26, 2006, 20:30:59
edit2Rapporteer  
Je moet er wel een goed warm(thermo) onderpak bij kopen want een droogpak op zich geeft geen warmte het houd je alleen droog..
Guus_91
Gast
Antwoord #29 Augustus 26, 2006, 22:51:39
edit2Rapporteer  
ik heb zelf een droogpak van gill http://www.gillmarine.com/section_header_pages/product_details.asp?id=199&sub_cat_code=11
 kost volgens mij 600 euro beetje duur maar ik kreeg hem gesponsord bij  het zeilen.
wat chill is van dit pak is dat je ook zelfs sokken aan kan doen die niet nat worden! dan moet je helaas wel altijd schoentjes aandoen met dit pak.
big_ben_lair

Berichten: 795
Antwoord #30 Augustus 26, 2006, 23:48:44
edit2Rapporteer  
Er liep een duitser op Mirns in dat Mystic Lightning pak, het beviel hem goed! moeten een 300 euro zijn zag ff snel op google voor 200 pond
Olaf Pasker

Berichten: 283
Antwoord #31 Augustus 27, 2006, 18:52:28
edit2Rapporteer  
die dingen zijn nog behoorlijk duur en ze lijken me niet egt lkkr te zitten je bent wel  ineens een stuk dikker met zon pak als je je gewone kleren er nog onder hebt

jaapd

Berichten: 609
Antwoord #32 Augustus 28, 2006, 03:06:38
edit2Rapporteer  
Ik heb die Mystic vorig jaar gekocht, voor 350 of zo.
Een droogpak zit zeker veel lekkerder als shorty met gewoon pak erover heen.

Ik blijf helemaal droog in het pak als ik schoentjes en handschoenen over de manchetten heb. Ik heb van open handschoenen die je kan openvouwen als je met blote handen wil kiten.

Dit is een ademend pak maar mijn onderkleding is wel aardig nat van het zweet na een sessie, dit merk je pas als je het pak uit doet.

Als je een lange tijd moet bodydraggen in koud water dan merk je dat een droogpak niet zaligmakend is. Het water duwt de lucht uit je pak en daarmee de isolerende werking.
Jelle

Berichten: 1293
Antwoord #33 Augustus 28, 2006, 03:12:19
edit2Rapporteer  
Wat noem je lang bodydraggen?
kentyman

Berichten: 2093
Antwoord #34 Augustus 28, 2006, 17:42:52
edit2Rapporteer  
coole topic!
ik loop ook al een tijdje na te denken over een droogpak, als het echt koud wordt dan trek ik een lycra, daarover een 5/3 wetsuit en daarover een 3/2 shorty aan + handschoenen / schoenen / cap etc...  relaxed is anders!
Zo'n droogpak lijkt me super voor de warmte maar hoe zit 't met bewegingsvrijheid en krijg je bijvoorbeeld je trapeze nog wel goed aan?
bart1234
Gast
Antwoord #35 Augustus 28, 2006, 18:05:56
edit2Rapporteer  
Hoewel te koop bij van den berg, hoorde ik dat ze zelf niet heel tevreden waren over mystic. En dat was nog op binnenwater.

B
Leon aero2
Gast
Antwoord #36 Augustus 28, 2006, 19:08:40
edit2Rapporteer  
Zo'n droogpak lijkt me super voor de warmte maar hoe zit 't met bewegingsvrijheid en krijg je bijvoorbeeld je trapeze nog wel goed aan?

Hee Kent, ja hoor als je een beetje een trapeze hebt die je wat ruimer kan stellen is het zeker geen probleem.
Heb zelf een Darkrider trapeze, en deze blijft comfortabel zitten met droogpak aan.





Hoewel te koop bij van den berg, hoorde ik dat ze zelf niet heel tevreden waren over mystic. En dat was nog op binnenwater.

B

Is leuk dat van "Horen zeggen" maar wat is de praktijk daarachter dan, dat ze niet tevreden waren?
RH

Berichten: 298
Antwoord #37 Augustus 29, 2006, 15:34:24
edit2Rapporteer  
Ze waren bij vdB niet tevreden omdat bij het testen er water naar binnen liep. In ieder geval bij de eerste modellen. Vorig jaar zeiden ze dat ze hoopten dat latere modellen of 2007 modellen beter zouden zijn.
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #38 Augustus 29, 2006, 21:37:02
edit2Rapporteer  
Heb een marine, met rubber sokken eraan vast, nooit lekkage en nog warmer; 350 euro, onverwoestbaar, heb `m 1 jaar.
efgeha

Berichten: 177
Antwoord #39 Augustus 30, 2006, 01:26:52
edit2Rapporteer  
Maar wat te doen als je alsnog je omkleed na het kiten en je komt uit een van binnen drijfnat gezweet droogpak??

Dan heb je nog steeds de koude wind op je natte lijf  Huh.

Iedere praktijkervarings-deskundige hier geeft namelijk toch wel aan dat het behoorlijk zweten is.
(Kun je nagaan wat je in deze tijd aan vocht kwijtraakt in je wetsuit...............)
Sake
Gast
Antwoord #40 Augustus 30, 2006, 01:41:21
edit2Rapporteer  
Afgelopen winter de Mystic gebruikt en nee er loopt geen water binnen.
Dan had ik dat zeker gevoelt.
Zweten doe je inderdaad en daarvoor heb je de juiste kleding zoals o.a. een simpele joggingsbroek. Van een drijfnat gezweet droogpak is dus geen sprake.
Ik vind 'm zo lekker zitten dat ik er zelfs aan heb zitten denken om 'm vanaf 15 graden te gebruiken. 
Rutger
Founding Father

Berichten: 856
Antwoord #41 Augustus 30, 2006, 02:02:23
edit2Rapporteer  
Hier mss nog een tip. Ik vaar zelf met een Sola vortex pak. Dit pak is van neopreen en is uiterst soepel. Het voordeel is dat het gewoon net een 5/3 pak is maar geen water binnen laat door de droog rits. Het pak staat nog niet op de Sola site (Zie link pagina) omdat Sola nog in de zomer mode staat. Het pak wordt al zeker 6 jaar gemaakt door Sola en zolang vaar ik dan ook al met dat pak. (Om de 2 jaar een nieuwe)
Mss ook eens de moeite om dit eens te bekijken.

Ik vaar met een Sola pak een titanium lycra eronder en thats it. Natuurlijk wel handschoenen. schoenen en een cap maar geen gedoe met 6 pakken over elkaar. De mensen die mij kennen weten dat ik met 2 graden op de teller nog gewoon op het water sta zonder kou.

Hier een test......
WINTER WETSUIT MEGATEST

After such a windy end to the summer season, hopefully everyone is well fired up for an equally exciting autumn and loads more windsurfing. However, as the winter wears on, the number of people on the water inevitably drops away, even when the conditions are epic. Don't let the cold put you off - all you need is a good winter wetsuit. Gregg Dunnett puts 10 ultimate winter suits through their paces to see how they fared...

SOLA VORTEX

- - - - - - - - - - -

The Sola is a horizontal dry zipped suit made almost exclusively from single lined neoprene, apart from small panels of double lined in the crotch and on the forearms. The seams are closed by a combination of gluing, taping and stitching - all are waterproof and all show good attention to detail.

The zip is located high up on the shoulders which means there isn’t much spare material flapping around when it’s done up, but there’s no chance of zipping yourself into it and it’s quite a job for someone else to do. The neoprene used appears slightly tougher but less supple than some of the other suits. Inside there are extensive areas with the extra ‘furry’ lining for extra warmth.

Waterproof Test: No leaks anywhere. The zip was completely watertight. A tiny, tiny bit came in through the neck when swimming underwater.
Flexibility/Comfort test: The flexibility factor as slightly below average due to the zip and also to the neoprene’s stiffness, but the comfort factor was nonetheless quite high.

Overall: Definitely both a very warm and also pretty durable suit that should last at least a couple of seasons. Well designed and well made - we welcome Sola back as a UK wetsuit manufacturer to be reckoned with!

 http://www.boards.co.uk/articles/index.asp?ID_A=272&article_type=39

http://www.kitehigh.nl/z_tips_winterkiten.php

Dit is de link naar een foto van het pak. (Dit is wel een foto van een 2 jaar geleden.)

P.S. Onder staan nog meer winterpakken getest.



KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #42 Augustus 30, 2006, 02:17:04
edit2Rapporteer  
Allrighty than......
Prijs??

Dit is denk ik een nog beter alternatief dan een droogpak.
Rutger
Founding Father

Berichten: 856
Antwoord #43 Augustus 30, 2006, 03:08:54
edit2Rapporteer  
Not cheap........ik meen 399.00 euro maar het is echt de moeite waard. Zoals de test al laat zien kan je hier makkelijk een paar seizoenen mee doen. (Wel alleen inde winter gebruiken dan en een beetje verzorgen) Nadeel is dat je het pak zelf NOOIT dicht kan doen.
FrankP

Berichten: 328
Antwoord #44 Augustus 30, 2006, 05:58:16
edit2Rapporteer  
Gul heeft ook 2 top kite droogpakken, zijn ook nog eens ademend en ik geloof 24mnd garantie
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.