Slingshot one-line op diesel of gewoon 5e lijn

joopie

Geen avatar

September 09, 2006, 05:16:30
edit2Rapporteer  
Ik heb wat gelezen over het one-line systeem van slingshot. Kun je dit ook gewoon door een 5e lijn systeem op je bar vervangen (ss-Diesel)is goedkoper ThumpsUp, of is het zo dat dit syteem alleen voor slingshot is ontwikkeld en dat er verder geen ander systeem op past Huh
(R)Ikke

Antwoord #1 September 09, 2006, 05:25:05
edit2Rapporteer  
One-line is natuurlijk gewoon een 5de lijn, maar volgens mij bedoel je dat ook!!!  Het one-line systeem van slingshot is ERG eenvoudig van opzet dus ik weet niet wat je eigenlijk wil. Het is wel zo dat slingshot een mooi systeem heeft voor het vastzetten van de 5de-lijn. Maar je zou het in princiepe zelf kunnen maken.

Ok   Huh, succes
joopie

Geen avatar

Antwoord #2 September 09, 2006, 15:30:17
edit2Rapporteer  
Wat ik bedoel is dat je bij www.kitereparatie.nl je kite kan laten ombouwen naar een 5e lijn systeem voor zo'n 50 euro. het one-line systeem kost zo'n 150 euro. Als het dus niks uitmaakt kan ik dus net zo goed die goedkope nemen (ik ben tenslotte zeeuw schater). Of is een 5e lijn op een diesel eigenlijk niet nodig want dan is het natuurlijk helemaal makkelijk.
Erik Verhe1j

Antwoord #3 September 09, 2006, 22:00:47
edit2Rapporteer  
Kitereparatie doet het ook met 1 lijn i.p.v. een hoge Y-splitsing

Werkt prima voor safety en herstarten uit het water. Helaas geen extra depower en stabiliteit.
joopie

Geen avatar

Antwoord #4 September 10, 2006, 03:43:37
edit2Rapporteer  
Maar is er nu ook een wezenlijk verschil tussen one-line en een 5e lijn systeem, of is het nu allebij hetzelfde alleen in een andere uitvoering Huh
Stanley

Antwoord #5 September 10, 2006, 07:15:16
edit2Rapporteer  
Joopie,

zoals Erik al zei geen extra depower mogelijkheid.
Op het zelfbouw gedeelte staat al en topic hoe zelf een 5e lijn zelf te maken die wel extra depower mogelijkheid heeft. Trouwens kiterepair kan het ook kost alleen iets meer vanwege extra clamcleat.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.