bewegingsruimte bar

spruce

September 08, 2006, 23:22:10
edit2Rapporteer  
Tijdens het afstellen van mijn kitelijnen stuit ik op een probleempje.
Algemene regel is powerstrap helemaal open en bar aangetrokken = alle vier de lijnen gelijk.
Nu vindt ik de bewegingsruimte tussen bar helemaal aangetrokken en bar helemaal naar voren niet optimaal (20 cm).
Maar als ik echter deze lengte ga verlengen, dan kom ik op een probleem.
Natuurlijk kun je dan gewoon weer je lijnen zo afstellen dat ze met aangetrokken bar gelijk staan, maar volgens mij gaat er een probleem optreden als ik de bar helemaal naar voren zet.
Die lengte is namelijk vergroot en hierdoor worden ook je stuurlijnen meer naar voren gebracht.
Met als gevolg dat je kite over je heen vliegt.
Kunnen julllie eens wat afstanden noemen in cm van hoe groot de gemiddelde bar bewegings vrijheid is?
Het liefst van een North kitelijnen systeem

Alvast erg bedankt

diederik.,
Gast
Antwoord #1 September 09, 2006, 02:20:27
edit2Rapporteer  
15/20 cm. moet goed zijn...te lang powerkoort resulteerd in overpoweren waardoor de kite stallt en/of overdepoweren waardoor hij idd over je hoofd vliegt...

20 cm vaart ook gewoon het lekkerst, je kan dan makkelijk bij je strap en met bar naar voren krijg je geen kromme rug of lamme armen!

als je toch een langer powerkoort wil moet je de lengte van je lijnen anders afstellen! Het hoeft niet bij alle kites zo te zijn dat met bar en strap op volle poewer = lijnen even lang!

Kortom gewoon evne een dagje gaan afstellen en proberen (met normale omstandigheden)...

succes
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.