North bar 2006

kiter8
Gast
September 18, 2006, 17:08:31
edit2Rapporteer  
Beste kiters..

Ik heb net een Kite van North uit 2006 aangeschaft met bijbehorende bar. Nu gister op het strand de kite opgepompt, lijnen uitgelopen ect. Door te weinig wind nog niet kunnen oplaten dus.
Alleen nu zat ik te twijfen over de bevestiging van de lijnen..
Is het de bedoeling dat de 2 buitenste lijnen (de stuurlijnen) aan de achterkant van de kite worden bevestigd??(dus als je de kite in de lucht voor je ziet niet aan de kant van de leading edge maar aan de achterkant)
En dan de vlieglijnen die vanuit mijn 5e lijn in het midden verspringen aan de kant van de leading edge toch??

Alvast bedankt voor de reacties!
Groet Leon
Pbter

Geen avatar

Berichten: 1580
Antwoord #1 September 18, 2006, 17:22:47
edit2Rapporteer  
klopt idd, maar neem eerst even een les voordat je gaat rommelen!!
kiter8
Gast
Antwoord #2 September 18, 2006, 17:25:37
edit2Rapporteer  
klopt idd, maar neem eerst even een les voordat je gaat rommelen!!

Die heb ik gehad maar dat was met een kite van Naish:)
xray

Berichten: 3688
Antwoord #3 September 18, 2006, 17:30:39
edit2Rapporteer  
Willekeurig welke kite gaan de buitenste lijnen altijd naar de achterkant van de kite en de middelste lijnen naar de voorkant (Leading Edge) van de kite! Dat hadden ze je op de les moeten leren. Denk dat het verstandig is als je de volgende keer je lijnen vastmaakt je het even aan een ervaren  kiter vraagt. Die heeft vast ook nog wel een tip hoe je dit het handigste doet/
slufterhufters.com

Berichten: 6021
Antwoord #4 September 18, 2006, 17:34:06
edit2Rapporteer  
Weer een goed voorbeeld hoe droevig het met de gesteldheid van beginners is.

Bij een goede kiteschool hadden ze je dit geleerd.

En dan raar opkijken als er ongelukken gebeuren.
@rjen

Geen avatar

Berichten: 1805
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #5 September 18, 2006, 17:59:17
edit2Rapporteer  
Je moet de lijnen niet voor of achter vastmaken "omdat je dat nu eenmaal geleerd hebt" maar begrijpen waarom de stuurlijnen aan de achterkant van de kite bevestigd moeten worden.
Vindt eigenlijk dat dit voor heel het kiten geldt:

WEET WAAROM JE IETS MOET DOEN OF NIET MOET DOEN!!!

verdiep je in de materie!!!

Arjen
Dangerfield

Berichten: 380
Antwoord #6 September 18, 2006, 18:28:39
edit2Rapporteer  
Iemand trouwens ervaring met een kite die met de lijnen verkeerdom gelaunched wordt?

Iemand die het navertellen kan?
naish23

Geen avatar

Berichten: 762
Antwoord #7 September 18, 2006, 18:39:04
edit2Rapporteer  
Ik heb net een auto gekocht, zat het gaspedaal nou links of rechts? Of moet ik eerst les nemen?
@rjen

Geen avatar

Berichten: 1805
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #8 September 18, 2006, 18:39:30
edit2Rapporteer  
Iemand trouwens ervaring met een kite die met de lijnen verkeerdom gelaunched wordt?

Iemand die het navertellen kan?
Wat wil je zeggen???????? maar ja wel eens gezien en gelukkig kon hij het navertellen!!
Dangerfield

Berichten: 380
Antwoord #9 September 18, 2006, 18:58:32
edit2Rapporteer  
Iemand trouwens ervaring met een kite die met de lijnen verkeerdom gelaunched wordt?

Iemand die het navertellen kan?
Wat wil je zeggen???????? maar ja wel eens gezien en gelukkig kon hij het navertellen!!

Wat ik zeggen, of liever vragen wil is; Lijkt me een levensgevaarlijke situatie, maar wat doet de kite? Gaat die er als een wilde vandoor of crasht ie direct?
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #10 September 18, 2006, 19:05:18
edit2Rapporteer  
Verkeerd knopen van de lijnen resulteert meestal gelijk in ellende vanaf het moment de de kite airborn is. Levens gevaarlijk!!!
De kite is oncontroleerbaar, dus releasen is de enige optie.
Goed kunnen optuigen van de kite is essenciële basiskennis om veilig te beginne  met kiten!!
Sake
Gast
Antwoord #11 September 18, 2006, 19:18:33
edit2Rapporteer  
Op de North06 bar is zijn de connectors kookproof.
Kan je dus niks fout doen....

Heb het iets van 4/5 jaar geleden gehad op Airblasts. Die had nog geen kookproof connectors.
En ondanks dat ik dacht dat ik het nooit fout zou doen, heb ik dat toch gedaan.
Je wil niet weten wat er gebeurd ALS ze verkeerd om bevestigd worden  (geschokt_kitesmiley)

Kookproof connectors horen op IEDERE kite!
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #12 September 18, 2006, 19:49:42
edit2Rapporteer  
Yo.

Ten eerste had de verkoper je op de beschrijving moeten wijzen..... ListenToMe
als ie er tenminste bij zit...... Huh
Ik heb zelf (buiten lessen en ervaringen van andere) veel uit de beschrijving geleerd.
Neem de beschrijving mee in je Kite tas en je hebt altijd naslagwerk!!!!!
Veel beginners doen dit NIET, WAAROM NIET????
Dit zou je logischerwijs ook zelf kunnen (moeten) kunnen weten.

Dat dit soort vragen nog gesteld wordt....ongelooflijk.

maar goed, succes en gebruik het verstand dan komt het goed. ThumpsUp
Roderick

Geen avatar

Berichten: 217
Antwoord #13 September 18, 2006, 20:27:17
edit2Rapporteer  
Ik heb op het autostrand een keer een kite verkeerd opgetuigd. Gelukkig heb je daar heel veel ruimte. Ik was net benedenwinds van zo'n strandpaal gaan staan. (Dan heb je dus 500 meter tot de volgende. Gelukkig had ik wel meteen (Alleen net 1 sec te laat) door dat mijn lijnen verkeerd zaten. Heb nog heel kort nagedacht of mijn leash nu in ieder geval wel ergens aan vast zat en toen de safety getrokken.
Ben er met een meter of 20 over het strand schuiven van af gekomen, en met het besef dat dat echt NOOIT meer mag gebeuren. Is wel een ervaring die je niet snel vergeet. Als dit op een (nog) iets minder helder moment gebeurd was, en dan niet op het autostrand, dan hed het wel eens heel slecht kunnen aflopen.
Nu heb ik dus ook maar cook proof connectors zelf gemaakt. (Die dan ook nog eens kleur gecodeerd zijn!)
Roderick

Geen avatar

Berichten: 217
Antwoord #14 September 18, 2006, 20:32:21
edit2Rapporteer  
Helemaal bizar aan bovenstaan verhaal is trouwens dat het mis ging JUIST omdat er zo veel wind was. ik was gewend dat een kite blijft liggen met de wingtips nog een beetje rechtopstaand. Nu waren ze helemaal platgewaaid, waardoor de leading edge verder naar buiten lag dan de trailing edge. Dat in combinatie met gewoon echt nog niet wakker zijn zorde er voor dat ik mijn stuur- en powerlijnen omgedraaid had...
marc010

Berichten: 121
Antwoord #15 September 18, 2006, 23:05:52
edit2Rapporteer  
ga eens met een 4 lijns matrasvlieger aan de gang voor je hieraan begint.En  zelfs dan je lijnen goed knopen.  (schater_kitesmiley)Enne had je een trapeze aan? Iemand wilde een keer zonder proberen in 5bt  met een 14!!  succes
Esther

Berichten: 12
Antwoord #16 September 18, 2006, 23:06:58
edit2Rapporteer  
Het is me met de wipika hydro 2x gebeurd in m'n beginfase van het kiten. 1 x beide lijnen fout, 1x 1 stuurlijn fout bevestigd.

Ik ben blij dat ik nog leef. 1x op 2 meter een strandpaal al kiteloopend gemist, 1x 10 m voor het prikkeldraad m'n safety kunnen trekken.

Gelukkig heeft North het Cookproof systeem. Maar ga er niet blind op vertrouwen want als je het echt wilt kun je nog steeds de lijnen fout bevestigen! Dus weet waarom en op welke manier je je lijnen moet vastmaken!!
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #17 September 19, 2006, 04:03:09
edit2Rapporteer  
Voordat er uberhaupt Kookproof connectoren op mijn kites zaten had ik al verschillende kleuren lijnen of daarvoor verschillende kleuren sleeves. Ook handig om je scherp te houden!

Eigenlijk vaag als je het zo bekijkt dat er barren zonder deze eigenschappen zijn verkocht.
rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #18 September 19, 2006, 15:48:26
edit2Rapporteer  
oh, oh, oh mensen

nee, het is helemaal niet erg als je de lijnen verkeerd knoopt, de stuurlijnen zijn iets langer afgestelt bij een nieuwe kite, dan start je "gedepowerd" word dit effect nog ff versterkt. Met de voorlijnen op de achterste punten van de kite, kan je hem niet meer sturen,maakt ook niets uit. Tja wat wil je ? Kitesurfen, no risk no fun

« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.