North bar ombouwen?

Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
September 23, 2006, 21:50:58
edit2Rapporteer  
Ik vaar al een aantal jaar met North kites en helaas ook de 5th lijn bar. Hoewel de bar op zich heerlijk vaart is de kwaliteit van de depowerlijn (komt vast door de constructie) en de onderlijnen echter beneden de maat vergeleken met bijvoorbeeld een Naish shift bar.

Nu zit ik te denken om er een Rebel of Vegas06/07 bij te nemen voor de harde wind. Ik heb een 04/05 bar. Die 2007 bar heeft een langere depowerlijn plus dat verplaatsbare stoppertje (tijdens het varen!). De meningen over deze bar lopen uiteen. Over de duurzaamheid kan nog niets gezegd worden natuurlijk. Maar ook de prijs is echt gestoord: €369,-

Tot nu toe was het advies: koop een shiftbar! Maar met de Rebel is dat een ander verhaal. Is het niet slimmer om mijn ouwe bar te upgraden met wat odd. van andere merken (naish bijvoorbeeld)?

Voor de tijd dat safety systemen standaard waren moest ik ook al zelf een bar samenstellen. Een bezoekje aan de lokale zeilsport winkel was voldoende voor een veilige bar die jaren meeging.

Iemand ervaring?
Marijn alias Vos

Berichten: 502
Antwoord #1 September 24, 2006, 00:09:51
edit2Rapporteer  
"Maar ook de prijs is echt gestoord: €369,-"

Komt ook door dat er gevlochten lijnen op zitten die 0 rek hebben. Voelen echt compleet anders aan dat de oude lijnen
SjaarD

Berichten: 143
Antwoord #2 September 24, 2006, 01:26:21
edit2Rapporteer  
ik vaar de rebel gewoon met naish 06 bar. De naish 07 bar, is dat niks voor je?
Gertjan

Berichten: 1376
Antwoord #3 September 24, 2006, 02:25:46
edit2Rapporteer  


Komt ook door dat er gevlochten lijnen op zitten die 0 rek hebben. Voelen echt compleet anders aan dat de oude lijnen


alle kitelijnen zijn toch gevlochten?
plaaggeest

Berichten: 1209
Antwoord #4 September 24, 2006, 02:36:11
edit2Rapporteer  
Zijn inderdd nieuw soort lijnen die wel iets meer kosten! Maar wel waar voor je geld!
gast1
Gast
Antwoord #5 September 24, 2006, 05:29:08
edit2Rapporteer  
Ik vaar met een rebel 12 met een north 5th element bar van 2005 en dat werkt prima!. Alleen het 100% depowereffect heb ik er niet mee. Ben wel van plan er een langere depower strap erop te zetten. Nog suggesties van welk merk ik een lange strap of goed camcleat systeem kan kopen??
jeroenss
Gast
Antwoord #6 September 24, 2006, 05:50:41
edit2Rapporteer  
over ombouwen gesproken gewoon nieuwe bar kopen joo
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #7 September 24, 2006, 17:04:05
edit2Rapporteer  
Clamcleats kun je bij iedere goede zeilsport/watersport winkel wel kopen zoals Maritiem in Scheveningen.

Het gaat mij meer om het systeem van het stoppertje. Ik weet dat Naish los stoppertjes verkoopt, maar werken die ook goed en passen die op de shift?

Tevens zoek ik een goede oplossing a la SlingShot om de 5th lijn te kunnen verstellen op een eenvoudige manier (zonder dat je de kite daarvoor moet neerlaten)
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.