Kiten in Nieuw Zeeland

WL
Gast
September 25, 2006, 03:26:25
edit2Rapporteer  
In januari ga ik voor mijn werk naar Nieuw Zeeland en omdat ik er dan toch ben, plak ik er gelijk een vakantie aan vast. En natuurlijk wil ik dan gaan kiten. Weet iemand een goede spot? En is er in die periode genoeg wind? Alle info is welkom.

Thanx

Wil
Q

Geen avatar

Antwoord #1 September 25, 2006, 14:57:24
edit2Rapporteer  
Er wordt gezegd dat het in NZ altijd waait. Ben in april 1 maand gaan rondtrekken en welgeteld 2 keer kunnen varen... Heb het lekkerste gevaren bij Raglan, op het zuidereiland.

Er zijn wel super veel spots te vinden, als de wind het toelaat. Als je ook een echt waveboard hebt moet je die zeker meenemen!!! Golven van 3 meter en meer zijn eerder regelmaat dan uitzondering...

Als je nog meer wilt weten moet je het maar laten weten!!!

Greetz Q
wazzaah

Antwoord #2 September 26, 2006, 01:21:15
edit2Rapporteer  
Er is een NZ kite forum, ff googelen.
Regio Auckland zijn redelijk wat spots. Raglan (westkust noorder eiland) maar dat is ook een van de vetste golfsurf spots op aarde.
Nelson en Christchurch op t zuider eiland. En verder heb ik op de meren op t zuider eiland ook wel s wat kites gezien.
wazzaah

Antwoord #3 September 26, 2006, 01:22:09
edit2Rapporteer  
Oww en windzekerheid is niet echt fantastisch of zo, gewoon geluk hebben, maar er is zoveel anders te doen.
WL
Gast
Antwoord #4 September 26, 2006, 03:55:26
edit2Rapporteer  
Bedankt, ik denk dat ik in de buurt van Auckland ga kijken. Heb idd ook op het NZ kite forum gekeken. Lijkt me echt bruut om in NZ te kiten!
Jarno

Geen avatar

Antwoord #5 September 28, 2006, 14:20:25
edit2Rapporteer  
uuuh

Raglan ligt op het noordeiland... Aan de linker kant stukje onder auckland

Raglan is de golfsurfspot van nieuw zeeland, daar breekt de langste left hander van de wereld zeggen ze... Ik ben er ook geweest en hij is lang!

In Raglan heb ik ook mijn eerste kitesurf lessen gehad. Daar zitten een paar gasten die erg goed zijn!

Kijk even op http://home.aim.avans.nl/jpunt/jaffa.wmv ...

Ik ben zelf een twee en een halve maand in nieuw zeeland geweest, als je nog meer vragen hebt mail of pm me gerust Smiley

cheers

Q

Geen avatar

Antwoord #6 September 28, 2006, 15:15:54
edit2Rapporteer  
Raglan ligt op het noordeiland... Aan de linker kant stukje onder auckland

Je hebt helemaal gelijk...
Jarno

Geen avatar

Antwoord #7 September 28, 2006, 23:27:22
edit2Rapporteer  
Je hebt helemaal gelijk...

maar natuurlijk :-)
WL
Gast
Antwoord #8 Oktober 03, 2006, 16:06:39
edit2Rapporteer  
Thanx Jarno. In welke periode ben je geweest? En ben je nog op meerdere spots geweest? Weet je nog de naam van de kitesurfschool en kan je daar ook materiaal huren met je IKO card? Alvast bedankt. Ik kan niet wachten tot het zover is  Joepie
Q

Geen avatar

Antwoord #9 Oktober 04, 2006, 17:47:09
edit2Rapporteer  
Naam van de shop weet ik niet, maar als je het plaatsje inrijdt is de shop wel te vinden, zo groot is het er niet.

Heb trouwens ook nog lekker gevaren op het Noorder eiland, en dan het zuiden aan de westkust. Plaatsje weet ik niet meer, maar kan dat wel opzoeken voor je. Laat maar weten...
Q

Geen avatar

Antwoord #10 Oktober 04, 2006, 17:51:51
edit2Rapporteer  
http://raglan.tv/mambo/index.php?option=com_hotproperty&task=view&id=23&Itemid=26

Kijk anders hier eens...
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.