wouterb

|
Lijkt mij een foutje: in de index staat prijs op aanvraag en het is precies gelijk aan de 2005.... 'k zou zeggen bellen, voor die prijs kan je je er geen buil aan vallen.
|
|
|
|
big_ben_lair

|
ik heb ook net de 2006, 5 lijns gekocht, 4 kites (18, 14,10,8) het zijn leuke kites maar hebben niet de snelheid of de pop van de 'echte' merken. als je er 2 koopt moet je wel afvragen of 1 waroo niet een betere keuze is met de 12 kan je net zoveel als 2 c-kites en kost ongeveer het zelfde.
|
|
|
DaanD

|
ik heb ook net de 2006, 5 lijns gekocht, 4 kites (18, 14,10,8) het zijn leuke kites maar hebben niet de snelheid of de pop van de 'echte' merken. als je er 2 koopt moet je wel afvragen of 1 waroo niet een betere keuze is met de 12 kan je net zoveel als 2 c-kites en kost ongeveer het zelfde.
En wat heb je ervoor moeten betalen? 299 p/kite?
|
|
|
big_ben_lair

|
:< 350 maar toen stonden ze nog voor 449 en 499 op de website en ebay was ook nog duurder
|
|
|
Marcel~

Logs: 0 | 281 uur
|
Zaterdag met de Vision 2 6 meter kunnen varen. Dat ding heeft dus gewoon nagenoeg net zoveel pop en spronghoogte als een bekender merk. Aardig hoge AR voor zo'n klein maatje. perfect afgewerkt. Ook de struts ala Naish keurig rond gestikt op de LE. Gekocht voor 269 kompleet en inclusief verzending  . Twee minpuntjes. Zit geen manual bij en de 5th bleek niet goed afgesteld. Moest de noseline inkorten... En, ondanks stevig pompen, klapte de wingtipLEstruts aan het uiteinde bij een forse poweren van de kite steeds in/dubbel. Nu weeg ik wel 90 kg... Wanneer je de kite meer depowerd doet ie dat niet maar ik had maar net genoeg wind voor dat ding en kon niet zonder bewegen varen. Ook vette kleuren en een unieke kite want je ziet m nergens....  . De kite bevalt me duidelijk beter dan de Stealth en de Vision 1 die ik ook heb gevlogen...
|
|
|
Bart13
Geen avatar
|
dus als ik mijn lessen gedaan heb en mijn spul ga kopen kan ik best zo'n gaastra nemen?(ja ik let op veiligheid en ga wel met een ervaren kiter mee) EDIT: CABRINHA Kite NITRO 2005 inkl. Recon 2 Neu / Garantie is die veel beter? hijs wel 100 euro duurder maar mischien kan ik daar nog wel aan komen 
|
|
|
|
Slis

|
Over de Spyder kan ik nog niks zeggen, maar de Max = echt top! Persoonlijk vind ik de Visions 1 & 2 wel fijne kites, maar niet super maar gezien de prijs zijn het de beste kites in z'n prijsklasse!
Dus ja, doen... of voor de Max gaan, want deze is helemaal top! (binnekort testverslag op hanglos...)
|
|
|
wouterb

|
hoe verklaar je de prijs van €880 voor een 9m incl. board zelfs als het een bagger board (2005) is zou ie €150 á €200 opbrengen dat maakt een spyder 9: €600 compleet!
|
|
|
(HJ) MINI-ME

|
De Spyder en Max is echt TOP getest in de kiteboarding.de  De MAX wordt gelijk gesteld met de Vegas06  En de Spyder is ook helemaal TOP... Bovendien worden die boards van GAASTRA ook de hemel in de prezen.... Ik weet niet of die Duitsers een beetje PRO Gaastra zijn maar het ziet er wel goed uit 
|
|
|
Slis

|
eerder is de vraag hoe verklaar je de prijs van de andere merken?  1349,- kite 699 boardje 
|
|
|
Lex

|
AP 125 cm is wel een heerlijk boardje vind ik 
|
|
|
Bart13
Geen avatar
|
Aardig hoge AR voor zo'n klein maatje.
Wat is AR en waar kan ik de prijzen van de max zien?
|
|
|
wouterb

|
AR= Aspect Ratio. ofwel de lengte/breedte verhouding van de vlieger. een hoge AR geeft (in principe) meer vliegsnelheid, meer lift, agressiever sturen (springmachine, big-air, old school). Althans dat gold 5 jaar terug; een moderne mid-AR kite gaat rapper de hoek om.... alles is relatief.
Een kleine kite is per definitie snel en heeft vaak een lagere AR, zodat ie iets gemoedelijker vaart.
|
|
|