Kitesurfen Amstelmeer

petje

Geen avatar

Oktober 17, 2006, 23:58:31
edit2Rapporteer  
Hallo mensen, ik heb ff een vraagje zijn er wel eens mensen die kitesurfen op het Amstelmeer. Lijkt me op zich best geschikte plek alleen zijn er maar weinig mogelijkheden om het water in te gaan denk ik.

Ik zit er over te denken om daar misschien morgen even te gaan kijken. Laat maar horen als er nog meer gegadigden zijn.

Mssl Wiebe.
Silver Surfer

Antwoord #1 Oktober 18, 2006, 01:48:21
edit2Rapporteer  
'k was er vanmiddag. Leek wel voorjaar. Alleen geen wind. Ze maken het Amstelmeer erg onaantrekkelijk door overal maar rijen stenen neer te gooien, precies op de plekken waar je lekker kan varen. Toch wel een mooi plekkie, bij het Lutjestrand even de camping over (lutjestrand Zuid). Het noordelijke grasvels met parkeerplaats is voor windsurfers. Staan ook allemaal bomen omheen. Afijn, na de camping kom je bij de plek. Grasveld voor je kite en een klein binnenpoeltje(20cm tot 1.60m diep) met twee uitvaarmogelijkheden van een vijf meter breed. Bij zuidoostenwind niet makkelijk uitvaren. Over de rij stenen springen is niet aan te raden, heb ik eens geprobeerd, was erg dom van me. Eenmaal op het meer is het wel overal vrij diep.
Silver Surfer

Antwoord #2 Oktober 18, 2006, 01:49:54
edit2Rapporteer  
Ik ga morgen trouwens ook even kijken. Rond 1 uur/ half 2 's middags.
petje

Geen avatar

Antwoord #3 Oktober 18, 2006, 02:22:57
edit2Rapporteer  
Ok thnx voor de reactie. Nou misschien tot morgen ik laat het wel ff weten hier op de site. Misschien ga ik ook wel gewoon even aan de kust kijken. Met ZZW wind zou het toch ook mogelijk moeten zijn.

Mssl Wiebe.
Haring High Richardt

Antwoord #4 Oktober 18, 2006, 03:57:16
edit2Rapporteer  
Hallo Petje

Amstelmeer is geen beginners stek. Veel bomen en het wordt er gauw diep  ThumpDown ThumpDown ThumpDown ThumpDown

Schellinkhout is perfect voor jou om te beginnen   ThumpsUp ThumpsUp ThumpsUp

petje:

perfecte spot om te leren, zeker door de week als het niet te druk is. Loop wel een aardig stukje het water in voordat je begint, de keien zijn errug hard. En zorg dat jij zelf bij het oplaten op het strandje of in het water staat, het gras is echt ontzettend glad, je wordt zo omver getrokken
Silver Surfer

Antwoord #5 Oktober 18, 2006, 04:02:08
edit2Rapporteer  
Je hebt gelijk petje, morgen meer zzw, dus ik ga toch ook maar naar het strand. Lekker de ruimte en lekker zout water. Amstelmeer is meer een windsurfstek.
Haring High Richardt

Antwoord #6 Oktober 18, 2006, 04:04:16
edit2Rapporteer  
Citaat
Amstelmeer is meer een windsurfstek.

En zo is dat  ListenToMe ListenToMe ListenToMe (grinnik_kitesmiley)
Bopmorn

Geen avatar

Antwoord #7 Oktober 18, 2006, 16:56:24
edit2Rapporteer  
Eigenlijk waar silversurfer zei; bij het poeltje, zuid
Is best een goede beginnersstek, geen golven en je bent meestal helemaal alleen. Dus jammer is dat je maar 300 meter kan varen en dan moet je al omkeren of door de uitgang naar buiten varen, eenmaal buiten kan je niet meer staan.

Ps voer jij eerst bij dat poeltje met witte naish kites? (silversurfer?)
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.