Bardruk, wie heeft gelijk?

deltomaso

Oktober 22, 2006, 23:30:50
edit2Rapporteer  

Ik heb een Vegas/Rebel met North Bar. 2 van mijn maten hebben Nash-kites met Nash barren.

Als mijn bar boven staat heb ik bijna geen power op de kite, trek ik deze onder het kiten naar mij
toe loopt de power flink op.
Mijn 2 maten hebben het omgekeerde, standaard veel power en als ze de bar naar zich toe trekken,
valt de power weg, de kites klappen als het ware open en laten de druk wegvallen.

Mijn vraag, klopt het dat het bij North en Nash contra werkt of heeft iemand (ik?) de handel
compleet verkeerd afgesteld?

Thomas
brutus1

Antwoord #1 Oktober 22, 2006, 23:37:05
edit2Rapporteer  
Volgens mij een BS verhaal, als je je bar zo afsteld dat je kite depowerd als je de bar naar je toe trekt valt er niet met die kite te varen!.
Frank77

Antwoord #2 Oktober 22, 2006, 23:38:01
edit2Rapporteer  
Ik heb geen rebel/vegas, maar normaal moet de power toenemen als je de bar naar je toe trekt. Enige wat ik kan verzinnen is dat als je de stuurlijnen (de bar dus) teveel naar je toe trekt (of dat je de stuurlijnen te kort hebt afgesteld) dat de kite gaat stallen (en dan zal hij niet meer vooruit gaan, dus achteruit vliegen en ik denk dat als je teveel stallt dat er dan ook power kwijt raakt.

Het klinkt in iedergeval erg vaag.

(BS verhaal kan ook, dan ben je gewoon goed geziekt ;-) of wij :-( )
Kondor 11

Antwoord #3 Oktober 22, 2006, 23:41:59
edit2Rapporteer  
Mijn naish powerd als je hem naar je toe haalt,
Zitten de stuurlijnen en powerlijnen niet verkeerdom? Van die Naish dan
deltomaso

Antwoord #4 Oktober 22, 2006, 23:46:47
edit2Rapporteer  

Effe voor de duidelijkheid, bij mij werkt het dus gewoon, bar omhoog geen power, bar naar beneden volle kracht. De 2 gabbers van me hebben allebei een naish waar dus inderdaad de kracht uitgaat als ze hem naar zich toetrekken. Wat mij overigen ook nog bij hun afstelling opviel was het relatief korte stukje wat zij maar beschikbaar hebben om naar zich toe te trekken, circa 15 cm.
WaZuP

Antwoord #5 Oktober 22, 2006, 23:47:46
edit2Rapporteer  
heel simpel,

klinkt dat jij goede afstelling hebt zo hoort het in iedergeval

die van je maten zijn waarschijnlijk totaal verkeerd afgesteld

ze hebben waarschijnlijk te korte stuurlijnen
waardoor met de bar van je af veel power hebt maar zodra je hem aantrekt stallt de kite en valt de power weg

ze moetten dus hun stuurlijnen langer maken, deze afstelling gebruikenalleen zeer ervaren kiters voor wave riding
Mitchel_12000

Antwoord #6 Oktober 23, 2006, 00:26:16
edit2Rapporteer  
Die twee maten van je hebben hun lijnen omgekeerd aan de kite gekoppeld denk ik. Levensgevaarlijk eigenlijk, want als er iets mis gaat en je laat de bar los, knalt je kite vol power en is het nooit meer te houden. Stuurlijnen moeten aan de trailing edge van de kite, frontlines (het woord zegt het al) moeten aan de leading edge van je kite. Andersom gaan er geheid een keer ongelukken gebeuren.
KiteDemon

Antwoord #7 Oktober 23, 2006, 00:41:53
edit2Rapporteer  
Allemaal een kwestie van afstellen van de stuurlijnen.
Alleen ervaren kiters varen met de bar fullpower tegen de knoop van de strap. Geen depower meer op de bar dus. Depoweren doe je op de strap. In deze setting zal de kite dus te veel gepowerd worden als je bar nog eens aantrekt, waardoor deze afremt en zijn power dus verliest.
Je gabbers zijn dus flink ervaren kiters die hun kite zo persoonlijk hebben afgesteld.....of ze kunnen geen kite afstellen en hebben ook geen verstand van het afstellen van kites. Of ze hebben hun kites van een ervaren kiter gekocht en staat deze nog in de persoonlijke setting van de ervaren kiter.
Zoals jij je kite hebt afgesteld is deze okay.
JB - On The Edge

Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #8 Oktober 23, 2006, 01:14:27
edit2Rapporteer  
Lijnen zitten niet verkeerd om..helaas moet ik bekennen dat ik dat een keer heb gedaan... (shame_kitesmiley)
En dan kan je echt niet vliegen...totaal onstuurbaar...
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.