scheur in kite, (zie foto's) en slijtage stokken??

CHRIZZZZ

Oktober 22, 2006, 19:42:25
edit2Rapporteer  
ej gaste.... t gaat om een cabrinha c02 2005

Na een sprong trok ik mijn kite over mij heen en viel die dus naar beneden, op het laaste moment pakte hij nog wind en crashte vrij hard op het water.... resultaat deze scheuren. (zie foto). Er zijn 2 scheuren naast elkaar van 15 & 10cm. Nou laat ik dit wel een keer reparenen bij farla ofzo, alleen had ik net dinsdag nog ff vrijgenomen om nog ff een daggie te gaan kite.

Bij mun reparatie setje zat van die grijze tape (zie foto) kan ik dit er tijdelijk overheen plakken?? Zodat ik dan nog ff kan varen en het daarna laat repareren?

En hoe lang duurt dat repareren meestal, en wat zijn de kosten ongeveer?

En ik ontdekte ook nog slijtage aan mun stokken (zie foto) waar dat plastic stukkie overheen zit is de stok helemaal door gesleten, aan de andere kant is dit ook het geval! Is dat normaal? En als ik dit netjes eraf haal (dan is de stok 1cm korter) zal dit dan veel uitmaken? Of is het dan handiger om aan bijde kanten te doen en dan die platic dingen gelijk vast te lijmen zodat ze niet meer bewegen??

Bedankt vast  ThumpsUp

jopie
Gast
Antwoord #1 Oktober 22, 2006, 20:18:16
edit2Rapporteer  
gewoon ducktape goed erop plakken en tijdens het varen goed in de gaten houden daan gaat dit voor een dag wel

daanbanaan

Antwoord #2 Oktober 22, 2006, 21:21:14
edit2Rapporteer  
het zijn wel 2 aardige scheuren als je dat plakt en mee door vaart heb je kans,
dat als ie weer crasht  dat ie nog verder door kan scheuren...

tis maar hoe graag je wil varen en als je die risico wil nemen...
maar tis en blijft een grote gok...

succes

daan.
CHRIZZZZ

Antwoord #3 Oktober 22, 2006, 21:43:50
edit2Rapporteer  
maar de scheuren zitten niet echt op de plek waar kracht opstaat, of maakt dat niet veel uit?
scott
Gast
Antwoord #4 Oktober 22, 2006, 22:10:41
edit2Rapporteer  
kijk op http://www.kiterepair.nl/

ik heb geen idee hoeveel 't kost moet je ff vrage  ThumpsUp
hOe hA HeNniE

Antwoord #5 Oktober 23, 2006, 03:48:23
edit2Rapporteer  
Met ducktape moet dit zeker een dag lukken, hoef je niet bang voor te zijn.
Zoals ik het kan zien op de foto is er geen versterkt deel gescheurd, enkel het doek, vandaar no problemo..vaar alleen niet te lang door..enne..mss dat spinakertape beter werkt, al ist maar voor 1 dag.

suc6
drifter

Antwoord #6 Oktober 23, 2006, 03:55:12
edit2Rapporteer  
Ik zou die scheuren zeker even maken/laten maken, dichtstikken.

Wat betreft die stok. Even nieuwe stok kopen, kost paar euro bij een vliegerwinkel. De origenele stok is 11mm. Maar 10mm is ook goed. Beetje plakband op het uiteinde en/of lijmen zodat het niet meer wrikt.
Je kunt die stok gewoon eruit halen. Even de reconlijn eruit. Je hoeft geen stiksels los te maken.
MrRippey

Antwoord #7 Oktober 23, 2006, 04:32:43
edit2Rapporteer  
Zijn kleine scheurtjes, kost niet veel. Ben helaas regelmatig bij Farla geweest en denk dat het iets van 25 euro kost, de snelheid ligt aan hoe druk het is maar meestal niet langer dan 3 dagen.

En zou niet doorvaren!
CHRIZZZZ

Antwoord #8 Oktober 23, 2006, 04:34:16
edit2Rapporteer  
okej, tnx gaste..

ik plak het voor dinsdag eerst wel ff dicht en kort de stokken allbei 1 cm in, daarna laat ik het ff netjes repareren en koop ik een stel nieuwe stokken
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.