boardje geknakt

Evan
Administrator

Logs: 0 | 1481 uur
Oktober 28, 2006, 00:54:49
edit2Rapporteer  
Na 45 keer varen is afgelopen donderdag mn boardje toch kapot gegaan.
Na een dag varen op de slufter voelde mn boardje opeens erg buigzaam en op de kant bleek dat als je het board buigt (wat nog best zwaar gaat) er over de hele breedte tussen de handle en de voetband het laminaat/pbt zich omhoog plooit.
Aan de onderkant is verder niks te zien behalve dat er een knik in komt als je hem buigt en als je hem gewoon neerlegt/ beethebt zie je niks alleen vaart het niks.

Layup is 2x220ud boven en onder +pbt en ik zou graag weten wat er volgens jullie mis is gegaan voor mn volgende board, aangezien ik niet meer precies weet wanneer hij kapot ging. Spring wel kiteloops enzo maar hij ging niet (direct) na een harde landing kapot.

Foto van mn boardje waar niks op te zien is: http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?action=dlattach;topic=16487.0;id=8343;image
wouterb

Antwoord #1 Oktober 28, 2006, 02:13:07
edit2Rapporteer  
Gaat ie bij de rail ook open als je 'm 'knikt'? Rail(s) gebroken?
In dat geval zou het een hechting probleem kunnen zijn.
mss via de open rail beetje pox erin en persen.....
then again; als't zo simpel was had je dit waarschijnlijk niet zo gepost.

blijft hoe dan ook zonde ThumpDown
Lord of the Boards

Antwoord #2 Oktober 28, 2006, 11:26:11
edit2Rapporteer  
Is inderdaad erg zonde. Maar je hebt er in ieder geval 45 keer op kunnen varen. Ik heb eens een board binnen 2 uurtjes gesloopt.............. (op dezelfde manier geknakt). Ik denk dat een glas laminaat gewoon niet goed tegen drukkrachten kan. Trekkrachten kan het wel goed tegen, maar als je op de bodem trekkracht hebt, wordt het laminaat van het deck in elkaar gedrukt. Misschien heb je toch ergens een luchtbelletje gehad, dat langzaam groter is geworden en je laminaat steeds verder los is gegaan van de kern.
Ik ben zelf overgestapt op hout in plaats van glasweefsel laminaat. Dit kan veel beter tegen drukkrachten, dus ook tegen het flexen van een board. Bovendien vind ik de flex over het algemeen ook nog beter.
¦Tim¦

Antwoord #3 Oktober 28, 2006, 15:18:02
edit2Rapporteer  
VERKOPUHH!!! 

LeonB

Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #4 Oktober 28, 2006, 15:29:00
edit2Rapporteer  
Arghhhh...zonde man!!! (angry_kitesmiley)

Dit klinkt als een typisch geval van "vermoeidheidsbelasting" door een te lage layup in combinatie met een foamcore.
Ik denk wanneer je de overstap maakt naar een woodster je veel langer plezier van je boardje (kiteloops) kan hebben. Een woody is gewoon veel beter bestand tegen impactbelasting.

Maareh......Gewoon weer een nieuwe bouwen!!!!  YeSS
Joosdo

Antwoord #5 Oktober 28, 2006, 16:14:39
edit2Rapporteer  
Balen man, maar toch weer een goede reden om nieuwe te bouwen. Zo verkoop ik dat vaak thuis!

mzzl Joost
djb

Antwoord #6 Oktober 29, 2006, 02:24:49
edit2Rapporteer  
hele maal met leonb eens gewoon overstappen naar woodster...
zeker weer een nieuwe bouwen
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.