Wie durft het vandaag aan?

Tom Kite

November 01, 2006, 14:27:13
edit2Rapporteer  
Ik ga vandaag toch eventjes naar het strand om te kijken of het niet te gek is met een 8M

wind zit nu rond de 15 m/s maar ik geloof dat ze rond de middag nog wat minder afgeven.
TH3-HUNT3R

Antwoord #1 November 01, 2006, 14:57:01
edit2Rapporteer  
als je gaat wens ik je veel suc6.
mayB eerst ouders en vriendin vaarwel zeggen.
spijt me dak zo reageer maar vind je het verstandig?
er word een dikke 35+ knopen voorspelt met vlagen van 40
tsjaah dan zou ik het niet met een 8 proberen.
als je slim bent blijf je thuis maar dat is ieder voor zich.
Tom Kite

Antwoord #2 November 01, 2006, 15:03:41
edit2Rapporteer  
Nouja rustig maar ik ben ook niet achterlijk

ik zit af te wachten of de wind nog wat ging zakken, hadden ze immers voorspeld. En ik heb niet de wens dood te gaan dus ik let wel goed op mezelf  ThumpsUp
LEAF

Antwoord #3 November 01, 2006, 15:05:04
edit2Rapporteer  
Net is er nog een piek van 24 m/s gemeten op Hoek van Holland, dat is 9BFT dus een NO GO voorlopig!!! (sealedlips_kitesmiley)
JorritPi

Antwoord #4 November 01, 2006, 15:10:56
edit2Rapporteer  
Ben zelf ook van plan om vanmiddag te gaan. Maar wel goed te verstaan: vanmiddag, als er 23 (vlagen 30) knopen worden voorspeld.
Ron Rodeo

Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #5 November 01, 2006, 15:21:55
edit2Rapporteer  
programmeer vast 112 op de sneltoets.....  schater (grinnik_kitesmiley)
surfensoul
Gast
Antwoord #6 November 01, 2006, 17:37:38
edit2Rapporteer  
Voor alle beginners en mensen die lezen wat ze willen lezen hier is het weerbericht dat erg vaak klopt , het luchtvaartweerbericht.
Dat geldt nu tot 15 utc, dus bijna tot aan het donker wordt:

WIND: NOORDWESTELIJK 10-18 KNOPEN, UITSCHIETERS TOT 35 KNOPEN. IN
DE KUSTPROVINCIES 18-30 KNOPEN, UITSCHIETERS TOT 45 KNOPEN. AAN DE
KUST 30-40 KNOPEN, UITSCHIETERS TOT 50 KNOPEN. IN HET NOORDELIJK
KUSTGEBIED 40-45 KNOPEN, UITSCHIETERS TOT 55 KNOPEN. IN DE LOOP
VAN DE PERIODE WIND EN WINDSTOTEN 5-10 KN AFNEMEND.

Gewoon erg gevaarlijk en extreem weer om te gaan kiten.
Staat nu nog in de uitschieters windkracht 9 op HVH dus gooi je windguru voorspelling maar weg die voorspet voor nu 25 knopen wind staat wel wat meer dus wat is de kans dat het vanmiddag 23 knopen wordt ?
Wishfull thinking.
Op binnen water zal minder staan maar doordat er veel meer obstakels zijn en de wind veel vlageriger is zal het daar het gevaarlijkst zijn.

KiteDemon

Antwoord #7 November 01, 2006, 18:47:09
edit2Rapporteer  
Jongens laat je niet misleiden door de gemiddelde windsterke. In de buien die overwaaien gaan de bomen hier finaal plat. Daar zit ook precies het gevaar. De hevige vlagen zitten ver voor de buien uit!! Wordt je verrast op het water, of erger nog, op de kant met je kite in de lucht, dan kan het ook echt heel gruwelijk mis gaan!! Het is echt mega onstabiel weer vandaag met aan de kust juist de meeste buien.

Het is wel duidelijk dat veel nog niet de kennis en ervaring in huis hebben, om zelf te herkennen dat het vandaag gewoon een NO GO is!!!
Tom Kite

Antwoord #8 November 02, 2006, 04:07:55
edit2Rapporteer  
Tegen al de waarschuwingen in ben ik toch even met wat maten naar het strand gegaan. Je zag de buien goed aankomen dus je kon optijd je kite neerlaten en wachten tot ze voorbij waren. zelf heb ik niet kunnen kiten omdat ik met mijn oude kite niet zo'n goede depower heb  ThumpDown.

Paar maten van mij hebben nog lekker kunnen varen met een 8 en 9 meter, was zelf iemand met een 12 bezig, maar tijdens een bui werd dat net iets te heftig.

JorritPi

Antwoord #9 November 02, 2006, 14:53:19
edit2Rapporteer  
Waar ben je dan wezen kiten?

Ik ben voor de veiligheid toch maar niet gegaan. De wind zou sterk afnemen in de loop van de dag, maar de vlagen inderdaad nog zeer sterk!
Ron Rodeo

Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #10 November 02, 2006, 15:57:40
edit2Rapporteer  
Voor alle beginners en mensen die lezen wat ze willen lezen hier is het weerbericht dat erg vaak klopt , het luchtvaartweerbericht.
Dat geldt nu tot 15 utc, dus bijna tot aan het donker wordt:

WIND: NOORDWESTELIJK 10-18 KNOPEN, UITSCHIETERS TOT 35 KNOPEN. IN
DE KUSTPROVINCIES 18-30 KNOPEN, UITSCHIETERS TOT 45 KNOPEN. AAN DE
KUST 30-40 KNOPEN, UITSCHIETERS TOT 50 KNOPEN. IN HET NOORDELIJK
KUSTGEBIED 40-45 KNOPEN, UITSCHIETERS TOT 55 KNOPEN. IN DE LOOP
VAN DE PERIODE WIND EN WINDSTOTEN 5-10 KN AFNEMEND.

Gewoon erg gevaarlijk en extreem weer om te gaan kiten.
Staat nu nog in de uitschieters windkracht 9 op HVH dus gooi je windguru voorspelling maar weg die voorspet voor nu 25 knopen wind staat wel wat meer dus wat is de kans dat het vanmiddag 23 knopen wordt ?
Wishfull thinking.
Op binnen water zal minder staan maar doordat er veel meer obstakels zijn en de wind veel vlageriger is zal het daar het gevaarlijkst zijn.

WAAROM NOU ALLEEN WEER VOOR BEGINNERS, PIPO!!!!!
HET IS VOOR IEDEREEN GEVAARLIJK....
surfensoul
Gast
Antwoord #11 November 02, 2006, 16:41:22
edit2Rapporteer  
WAAROM NOU ALLEEN WEER VOOR BEGINNERS, PIPO!!!!!
HET IS VOOR IEDEREEN GEVAARLIJK, OOK VOOR JOU!!!!!!!!!!!!!

Niet zo schelden komt beetje kinderachtig over.
Iin deze topic staan een aantal beginners die ik ken en ik merk dat ze vaak omdat ze zo graag willen de weerberichten niet kunnen lezen vandaar mijn bericht.

En wat je zegt klopt, gevaarlijk voor iedereen, ik ben dan ook niet geweest ik ga nu lekker varen (grinnik_kitesmiley)
KiteDemon

Antwoord #12 November 02, 2006, 18:42:58
edit2Rapporteer  
Idd gevaarlijk voor iedereen......alleen zijn het vaak de beginners die dat dus nog niet begrijpen of kunnen inschatten.
Tuur!

Antwoord #13 November 03, 2006, 02:18:09
edit2Rapporteer  
Ben ook nog ff geweest .. :

1) 't wordt weer koud..brrr

2) Fucking gevaarlijk weer was het idd. !
    Werd weer ff met me neus op de feiten gedrukt..
    Zo lekker powered in het zonnetje, 2 sec. later zat ik midden in een hagelbui..
    werd me toch zo ff ongecontroleerd uit het het water gelift met een kite die alle kanten opsloeg..   (geschokt_kitesmiley)
   Buitje kwam blijkbaar iets sneller dichterbij dan ik dacht..
    Echt niets meer te vertellen dan..
    Maar buitje ging gelukkig snel over en met wat hulp veilig de kant gehaald.

Ffffiiieeeeeuuwwwwww... 

Naish........what else???

Antwoord #14 November 03, 2006, 03:42:30
edit2Rapporteer  
En dan heb jij toch rete veel ervaring Tuurtje!!!! Zie je gauw weer Dude, mail je nummer eens ff naar me!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.