Probleem met AeroII afstelling

JB - On The Edge

Logs: 0 | 165 uur
November 08, 2006, 15:24:33
edit2Rapporteer  
Een oud topic (maar toch ff een nieuw topic gemaakt..), maar voor mij weer ff nodig, dus graag nog ervaringen gevraagd met de AeroII. Al wel het 1 en ander gelezen onder een soortgelijk topic..maar bij mij is het weer net anders...

Ik heb de afgelopen het meest gevaren met mn 9m2 Boxer (2002). Maar afgelopen zaterdag en zondag stond daar te weinig wind voor dus toen heb ik mn 12m2 AeroII gebruikt.
Mn 9 ben ik super tevreden over, lukt prima om af te stellen en stuurt heerlijk snel.

Ik heb het volgende probleem met mn 12:

-Hij is traaaaag! Maar dat komt misschien alleen door de vergelijking met mn Boxer. De lijnen staan op FAST.
-Het lukt me vooral niet een goede vorm in mn kite te houden. Zaterdag waaide het weinig dus had ik mn stuurlijnen wat korter gezet voor meer power, maar toen enorme oren aan mn kite. Zondag iets meer wind, dus de stuurlijnen wat langer, minder oren, maar weer lastig te sturen. Ik kwam er wel mee weg maar de kite behield erg weinig snelheid.
-Ik heb een 5e lijn. Die staat volgens mij goed, met de strap fullpower en de bar tegen de knoop staat hij net losjes.

Met mn Boxer kan ik meestal zo varen dat mn strap fullpower staat en de bar tegen de knoop. En mn strap volledig depoweren als ik aan het wandelen ben natuurlijk. Bij de Aero werkt deze afstelling totaal niet hen ik het idee. Ik zag afgelopen zaterdag veel mensen met een 12 varen, dus de wind was gewoon voldoende.

Ik hoop toch wel dat ik een goede afstelling kan vinden op mn kite, zodat ik niet elke keer lijnen op mn bar moeten veranderen als ik een andere kite gebruik (heb ook nog een AeroII 16m2).

Iemand nog goede tips? Alvast bedankt!

Ik weeg 77 kilo en ben licht gevorderd.
Jari
Gast
Antwoord #1 November 08, 2006, 15:56:17
edit2Rapporteer  
Zo te horen ligt het niet aan je afstelling..
en idd Te veel in de power zetten heeft geen zin (als je die enorme oren krijgt)
het is zo: bar tegen knoop: stuurlijnen moeten los hangen/bar aangetrokken: kite moet oortjes krijgen, maar niet overdreven.  dan is tie goed.
je probleem zou theoretisch kunnen komen door een te strakke 5e lijn..
gooi die eens los, kijken wat ie dan doet.

Tips? koop een nieuwere en betere kite (tenzij je zoals in je naam, poor bent)
ps. ik neem wel aan dat techniek van wegkomen in orde is!!!!  met minder wind heb je meer techniek nodig en daar zou het ook heel goed aan kunnen liggen.
Moza

Antwoord #2 November 08, 2006, 16:15:24
edit2Rapporteer  
Ik heb je zaterdag gesproken op het autostrand....had zelf een torch2. Volgens mij lag het ook niet aan je afstelling. Je vijfde lijn stond inderdaad losjes, je stuurlijnen ook.

Het kan ook zijn dat je hoofdtube gedraaid in je kite zit .... zag er iig niet heel strak uit je kite.
JB - On The Edge

Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #3 November 08, 2006, 16:30:18
edit2Rapporteer  
Heren! Alvast bedankt weer!

Ben niet heel Poor...maar heb net deze set gekocht..dus wel er nog wel ff meevaren....en wel grappig om terug te leznen dan mensen een paar jaar geleden echt enorm lovend waren over die kite.

Aan mn techniek ligt het denk ik niet (is niet perfect, maar met mn 9m2 vaar ik prima).

@ Moza: Ah! Was jij dat! Van die tube he...is dat te checken ofzo? Als de kite gewoon op het strand ligt ofzo zie je er echt niks aan verder.

Als ik ga morgen...en mn 12 nodig heb (maar denk het niet) dan zal ik mn 5e iets losser zetten voor de zekerheid...en niet te gek doen met de afstelling op de kite. En niet mn hele strap los gooien...
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.