C1 wetsuit prolimit

diederik

Berichten: 908
November 19, 2006, 00:31:11
edit2Rapporteer  
Moge!

Heb een C1 wetsuitje aangeschaft 5/3 mm, denk dat ik een goede keus heb gemaakt...iemand ervaringen met dit pak die hij wil delen???zoals tot wanneer door te varen?

Latex
WaZuP

Berichten: 1458
Antwoord #1 November 19, 2006, 00:35:40
edit2Rapporteer  
heb er al wel een keer meer naar het strand en terug gelopen en was neorm aan t zweten dus warte is goed lijkt me.

Dubbel gestikt etc dus volgens mij moet het wel in orde zitten.

Het zal niet het warmst zijn van prolimmit maar wel een zeer goedde prijs kwaliteits wetsuit.
Loepie (2 flat-3) de Leeuw

Berichten: 841
Antwoord #2 November 19, 2006, 01:14:32
edit2Rapporteer  
Ik heb em een maand geleden ook gekocht en heb het nog niet koud gehad op het water. Hij sluit goed aan dus er komt weinig water in en hij is echt super flexibel.
e_surf

Berichten: 611
Antwoord #3 November 19, 2006, 02:12:09
edit2Rapporteer  
Ik heb er sinds herfst 2005 ook 1 in mijn bezit.
Zeer goede pasvorm en daardoor komt er weinig water in.
Zeer flexibel neopreen, maar ook kwetsbaar.
Ik scheurde gelijk de 1e keer een manchet van mijn mouw eraf.
Ook bij het aantrekken, voorzichtig zijn, je drukt snel met je vingers/nagels door het neopreen.
Door de strakke pasvorm en de kleine rits, moet ik wel hulp hebben bij het aantrekken.

Maar, wanneer je het pak 1x aan hebt is het lekker warm.
Er komt bijna geen water in.
Het is soms zo dat ik er een hele middag mee vaar en ik trek het pak uit, dat er
nog gewoon droge plekken in het pak zijn. (onderrug en billen)
Ik heb het er nog nooit koud in gehad.
Er zit een kleine rits op je rug met hieronder een flap.
Water wat alsnog binnenkomt, komt ook niet direct op je rug.
De benen zijn van double lined neopreen, dan zit er een laagje stof op.
Dit verhoogd zeker de levensduur, maar heeft als nadeel
dat het water vasthoudt en daardoor voel je je benen wel afkoelen door de windchill.

Het pak gaat door zijn kwetsbaarheid, mischien niet lang mee.
Zal bij mij zo'n 2 jaar zijn.
Maar zet dit wel even af tegen de prijs. Ze zijn te krijgen vanaf E. 135,00




Loepie (2 flat-3) de Leeuw

Berichten: 841
Antwoord #4 November 19, 2006, 17:04:16
edit2Rapporteer  
2006 zijn minder kwetsbaar dan de 2005, veel flexibeler (beide in de winkel aangehad, en je voelt het ook meteen) en de manchetten zijn vastgestikt en niet alleen gelijmd als bij 2005.
diederik

Berichten: 908
Antwoord #5 November 19, 2006, 20:51:33
edit2Rapporteer  
Thanx...mijn vertrouwen is gegroeid, heb trouwens de 2006 versie double lined, behalve op de borst en rug, dus qua warmte moet het goed komen! doe er ook een titanium vest met hoodie onder voor extra warmte en dan maar doorknallen van de winter!!!!
hOe hA HeNniE

Berichten: 824
Antwoord #6 November 20, 2006, 03:54:31
edit2Rapporteer  
@diederik: laat weten wat je ervan vind als je gevaren hebt, ben benieuwd omdat ik zelf twijfel tussen OR Pyro droogpak of zo een PL C1 steamer.....zit veel prijsverschil in en ik vaar niet echt iedere week met dit weer, dus vandaar dat k benieuwd ben.

gr danny
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.