Davidov
Logs: 0 | 27 uur
|
Voorste been strekken en achterste been beetje buigen. Dat is normaal de goede houding.
Ik betrap mezelf er nog wel eens op dat ik iets gebogen sta met mijn voorste been. Maar als ik het strek vind ik persoonlijk dat het beter gaat.
|
|
|
Dangerfield
|
Houding verschilt ook tussen verschillende windsterktes en verschillende wateroppervlaktes. één Ideale houding bestaat niet.
Als je op choppie water waart, dan kan een meer gestrekte houding idd een beetje schokkerig en onconfortabel zijn. Dan idd knietjes beetje meer buigen (poep-houding) en de oneffenheden opvangen in je knieen.
|
|
|
michiel v geel
|
de meeste mensen starten met een poephouding ivm evewicht maar met een gestrekte houding maar wel ontspannen hou je het langste vol
|
|
|
michiel v geel
|
de minst vermoeiende is nog wel in een strandtent met een biertje aan je lippen maar daar doen we het niet voor
|
|
|
deltomaso
|
misschien moet ik voor het kiten een paar biertjes pakken, sta ik wat losser op het board...
|
|
|
Mike_salou
|
als je zon poep houding hebt word je bij de eerste de beste vlaag over je board getrokken dus gewoon goed strekken
|
|
|
|
|
robin..
|
lange lijnen gebruikt die vent
|
|
|
Tja
Gast
|
Valt wel mee die kite is maar 4.5 en daarom lijke die lijnen langer.
|
|
|
Passie
|
als je vaart met 'n 4.5 in 15 knopen kan dat niet:)
|
|
|
JB - On The Edge
Logs: 0 | 165 uur
|
Idd wel bijzondere combinatie..die maat en die wind..
Wel vette muziek trouwens in het begin! Is van Nightwish!!! Crimson Tide And Deep Blue Sea (live).
|
|
|
Molliebollie
|
miss. kom je vooruit met een 4.5m en 75m lijnen
|
|
|
jep
Gast
|
Ja elke 3meter extra lijn is tog 1m2 groter kite oppervlak?
|
|
|
turbojerre
|
Manne manne das dus echt wel ne 4.5m high aspect bowkite bij niks wind, de toekomst. Dien high aspect 4.5m bow komt overeen met de low-end van ne 8.5bow dus nen 10m komt overeen me ne 14bow en 16C. Binne 6 maanden verkrijgbaar lees dit zeer interessant topic maar eens door http://www.kiteforum.com/phpbb/viewtopic.php?t=2333990
|
|
|
TH3-HUNT3R
|
omg dute geloof je het zelf? een 4,5 bow kite die gelijk staat een een 10m2 C shape? dat is 2x zo groot ik denk niet dat het mogelijk is. en anders verras me.
|
|
|
turbojerre
|
mja dan zulde nog 6 maanden geduld moete hebbe, en dan surprise ik denk wel dat mogelijk is, vor mij ne snelle 10 light wind machine
|
|
|
Davidov
Logs: 0 | 27 uur
|
Maar er stond zeker meer als 15 knopen, anders zie je geen schuimkopjes op die golfjes.
Hoge Ar icm veel trekkracht per m² is het mogelijk maar dan heb je nog een 8m² bij 15 knopen nodig hoor om deftig los te gaan.
En het gaat als de kite zo vlak staat! Enkel is het dan de moeilijkheid om hem stabiel te houden!
|
|
|
El Rudo
Logs: 0 | 252 uur
|
Zo - heb je effe? Arme Bruno, wordt 'ie helemaal afgezeken in een of bow vs C discussie, maar had 'ie ze niet zo'n beetje allebei uitgevonden? Inderdaad wel boeiend - alle 28 pagina's lang.
|
|
|
Hooked Cabarete
|
Ik heb de proto's afgelopen zomer gezien van de 4.5 De kite vliegt inderdaad met een knoop of 15. Terwijl andere kiters een 12/13 meter hadden opstaan, vloog de 4.5 ook lekker rond. ik moet wel zeggen dat ik de kite wel erg snel vond. Waarschiojnlijk een beetje te snel om lekker je tricks te kunnen doen. Doe mij maar gewoon mijn 9 metertje Ripper.
ben benieuwd wat het uiteindelijke resultaat gaat worden. \
|
|
|
Evan
Administrator
Logs: 0 | 1481 uur
|
Maar er stond zeker meer als 15 knopen, anders zie je geen schuimkopjes op die golfjes.
Misschien eens wat beter opletten de volgende keer, op zee krijg je al de eerste schuimkopjes bij een dikke 3bft/kleine 4bft, ongeveer 11kn dus en dat is ook meestal de grens waarop er gekite kan worden kwa low-end. Dat hij al wegkomt in 15kn is zeer goed mogelijk want zo'n klein kiteje heeft een veel hogere vliegsnelheid en kun je dus veel meer schijnbare wind opbouwen, ikzelf kom al weg in 18kn met een 6m c-kite (60kg) dus waarom zou dit niet kunnen?
|
|
|