Sterker nog....je zal ook nog eens overlap hebben met die 2 maten en je totaal windbereik zal aardig uitgebreid worden. Het bereik van de 9 is voor mij al ruim tussen de 15 en 35 knopen (75 kg) en dan vaar je dus comfortabel.
Ik vaar nu ook alleen BoxerSLE 9 en RavenIII 14, maar heb de 14 nog niet nodig gehad. De 9 is mijn meest gebruikte kite dit jaar.
Dat ligt er ook net aan wanneer je wel en niet het water op gaat Zegt in principe nog niet heel erg veel over de kite. Als jij alleen met windkracht 6/7 het water op gaat ... dan is het logisch dat je 9m de meest gebruikte kite is. Ga je alleen met windkracht 4 bijv. dan is het logisch dat je je 9m niet zo snel zult gebruiken en je 14m de meest gebruikte kite is ....
Molliebollie. Fer gaat altijd! en ik moet zeggen dat ik mijn 12 ook bijna niet meer heb gebruikt sinds ik een shockwave 9 heb. Als ik al mijn raven II 12 pak, dan wissel ik hem vaak na een half uur weer om voor de shock!
@ Leander + Kitedemon. Kijk aan jullie heb ik nou wat? Ik heb zelf een Shockwave 7 en een Blacktip 12 en Raven I 16. Zit al een tijdje te dubben om de C12 en C16 te vervangen voor Raven III maat 10 en 14. Denk dat ik op basis van jullie ideeen toch voor een shockwave 12 ga en die Raven 3 maar skip.
Tja...feit is gewoon dat de wind de laatste jaren steeds beter is geworden, zelfs in de zomer. Iemand nog interesse in een zo goed als nieuwe RavenII 16. Heb deze maar een paar keer nodig gehad dit jaar. De 9 Boxer SLE vaart al in hetzelfde lowendbereik als een 12 RavenII en daarbij moeiteloos voorbij de highend van een gemiddelde 8 m2 C-shaped. Feit is ook dat ik sta te springen om mijn nog steeds ongebruikte 14 RavenIII te varen, maar de wind wil bijna maar niet onder de 20 knopen komen in de weekends....... (grinnik_kitesmiley)
wij kunnen nog niet over de boxer 15 oordelen want hij is nog niet in nederland.
Ik heb op Horst al met de 15 gevaren hoor, misschien dat het een demo was.... Vond hem niet verkeerd varen, stond wel in de 2 : 1 bar afstelling maar vind dit nog steeds geen nadelen hebben.