5e lijn handle pass

arjanschip

December 07, 2006, 00:43:14
edit2Rapporteer  
hallo.
ik heb sinds kort een naish shift bar uit 2005 (tweede hands) Ik heb er nog niet mee gekite maar dat systeem snap ik toch niet helemaal. De vijfde lijn zit door mn bar heen en dan zit er een rood balletje aan met een ringetje. Is het de bedoeling dat aan dat ringtje een handlepass zit?
MOet ik voor mijn safety dan gewoon aan het rooie balletje trekken?

groet arjan
T]-[0/\/\@S

Antwoord #1 December 07, 2006, 00:52:34
edit2Rapporteer  
je bedoeld het ringetje aan je fifth he..  dat je niet jezelf opknoopt door mij.
daar maak je je leash aan.
Jurrien

Antwoord #2 December 07, 2006, 00:54:25
edit2Rapporteer  
aan welke kant van je bar zit eht balletje en eht ringetje?

als het ringentje aan de kant van jou zit (dus aan de kant van de chickenloop) dan moet daar je leash aan van je veiligheid die aan je trapeze vast zit... als je dan je quickrelease gebruikt vliegt je bar weg en trekt de leash het ringetje aan en dan blijft je kite hangen aan de 5e lijn..

Passie

Antwoord #3 December 07, 2006, 01:13:26
edit2Rapporteer  
hehe,, Handlepass??

Ik weet niet hoe ver jij bent in het kiten?>.. ik ga er van uit beginner, want dit moet je toch eigenlijk wel weten..

Aan dat lusje achter dat balletje moet een safety leash,, Als hij niet bij je bar zat, kan je daarom vragen denk ik. en net boven je chicken loop ( de grote plastice lus die je in moet haken op je trapeze haak) daar zit de safety.. een grote pijl anar boven staat er.
Evan
Administrator

Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #4 December 07, 2006, 01:23:27
edit2Rapporteer  
Ook moet je jezelf nog gaan afvragen waar je je HP-leash aan vast wil maken:
- je 5e-lijn (rode lusje) zodat je kite altijd zonder power uit lucht in het water valt als je de bar loslaat
- je chickenloop, zodat er druk in je kite blijft en deze dus niet zo snel uit de lucht valt maar je altijd wat meegsleurd zal worden.

Zelf heb ik het alletwee, wordt het sleuren te erg, release ik mn HP-leash zodat mn kite aan zn 5fth hangt, gaat t dan nog fout kan ik die ook nog losgooien.

En dan nog, ben je echt al zover dat je aan HP gaat beginnen??
Zoniet:=> gewoon die leash aan je 5fth hangen
DaanD

Antwoord #5 December 07, 2006, 01:28:15
edit2Rapporteer  
@ Evan

Dus jij gebruikt 2 leashes?
Evan
Administrator

Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #6 December 07, 2006, 01:45:02
edit2Rapporteer  
Soort van ja: een gewone HP-leash met safety erop en daarnaast/omheen een dun elastiektouw voor de 5e-lijn aangezien daar toch niet zoveel kracht op komt te staan en zo'n dun elastiek niet in de weg zit.
Deze zitten allebei aan een grote ring vast om het HP-touw achterop de mystic warrior 2006 trapeze waar ook weer een safety opzit, alleen ben je wel je kite kwijt als je deze trekt.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.