Waar mag je allemaal een vlieger oplaten?

kovec

Geen avatar

December 02, 2006, 22:39:20
edit2Rapporteer  
Hoi,

Ik heb nu al meerdere malen gezocht naar informatie, via zoekmachines levert het me helemaal niks op...

Weet een van jullie hoe het zit met de regels over het oplaten van een vlieger/kite? Ik bedoel dus zonder kite, dus ook niet perse op het water...
Waar mag het allemaal, of waar juist niet? Zijn er voorwaarden aan verbonden?

Een goede site link is natuurlijk ook voldoende ;-)

Spater,
Kimo
tom_beul
Gast
Antwoord #1 December 02, 2006, 22:43:51
edit2Rapporteer  
Als je het echt om het vliegen/powerkiten gaat zal ik het op www.vliegerforum.nl vragen...
KiteDemon

Antwoord #2 December 02, 2006, 22:51:16
edit2Rapporteer  
"Weet een van jullie hoe het zit met de regels over het oplaten van een vlieger/kite? Ik bedoel dus zonder kite........"

Ik heb nog nooit iemand zijn vlieger zien oplaten.....zonder kite. Dat betekent dat het dus echt overal verboden moet zijn..... (grinnik_kitesmiley) (grinnik_kitesmiley)
Boudewijn

Logs: 0 | 257 uur
Antwoord #3 December 03, 2006, 00:42:17
edit2Rapporteer  
volgens mij zijn er wel bepaalde zones waar het wel is toegestaan  ThumpsUp

maar zeker niet overal, ik ben vaak genoeg weggestuurd door politie te paard toen ik als 12 jarige met een 2 lijns vliegertje bezig was  ThumpsUp
Boudewijn

Logs: 0 | 257 uur
Antwoord #4 December 03, 2006, 00:44:25
edit2Rapporteer  
boete krijg je er trouwens niet voor hoor, ze sturen je alleen weg  InLove
Super Cooper

Antwoord #5 December 03, 2006, 01:01:42
edit2Rapporteer  
Ik ga meestal met mijn 2m naar een industrieterein in aanbouw. Veel gras omdat nog niet alle grond verkocht is en veel wind vanwege de ligging aan de rand van de stad.

Anders even vriendjes maken met een boer in de buurt en dan maar uitkijken voor de vlaaien...
FunkyoneNL

Antwoord #6 December 03, 2006, 01:41:45
edit2Rapporteer  
ik ging meestal ff naar strand maar als je niet vlakbij woont is een lekker grasveld ook voldoende wel op letten voor mollenhopen, konijnenholen greppels en nat gras in gras kan je jezelf bijna niet schrapzetten!
hOe hA HeNniE

Antwoord #7 December 03, 2006, 03:51:03
edit2Rapporteer  
Een gewone matras kun je in principe overal oplaten; je zult altijd mensen hebben die er verwonderd naar kijken, en positieve reacties geven....'t lijkt me overigens logisch dat je een plek uitzoekt waar de wind een beetje doorkomt, en dat wanneer je je vlieger laat gaan (banaantjes zonder safety) die niet op de autobaan oid terecht komt...voor de rest gewoon fun maken...

Op het water willen vliegeren met een zgn. kite, dat is een ander verhaal! daarbij zeer veel restricties, maar is niet wat je bedoelde denk ik....
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.