Emiel

|
vloog nog effe door me hoofd vanochtend om erheen te gaan maar had al besloten om het niet te doen..
|
|
|
(HJ) MINI-ME

|
Valt het Stichtsestrand ook onder jou verzoek  Want officieel is dat Blaricum 
|
|
|
Slis

|
als je tevens iemand ziet kiten op huizen verzoek deze dan vriendelijk om het niet te doen...
|
|
|
michiel v geel

|
lijkt mij wel een mooie spot heb er wel eens gezeild lekker ondiep
nog meer rede om er niet te kitesurfen als je er graag wil kitesurfen
succes met de onderhandelingen
|
|
|
(HJ) MINI-ME

|
als je tevens iemand ziet kiten op huizen verzoek deze dan vriendelijk om het niet te doen...
He slis wil je ff antwoord geven op mijn vraag over het Stichtsestrand (het gedeelte bij de Stichtsebrug)
|
|
|
Emiel

|
mag je wel kiten inderdaad omdat dat zoals je zei blaricum is.
|
|
|
Roni-Size

|
Scc Slis. Heb van de week ook ff getwijfeld om daar te gaan varen. Is tenslotte Het "Surf strand van huizen" en er staan tot nog toe geen verbods borden volgens mij.. Wat een k%^$# regelgeving land is dit toch...slaat allemaal nergens op.. Maar goed ik zal voor jullie deze regel respecteren, maar voor de Politie en de Surfers zou ik het niet laten  P.s. Zijn het dan de Wind Surfers en de surf club die er zo moeilijk om doen ???
|
|
|
milamber

|
dus langs de A27 mogen we nog wel kiten? Ik dacht dat het juist om deze spot ging?
|
|
|
(HJ) MINI-ME

|
He Slis...  Ik lees in de Surfpost van December 2005 dat er in 2006 proefgedraaid wordt met kitesurfen in Huizen en dat aan het eind van het jaar 2006 de balance wordt opgemaakt.. Maar nu zeg jij dat wij daar niet moeten kiten (huilen_kitesmiley) Waar ging het mis 
|
|
|
Slis

|
Ze hebben idd een tijd gedoogt, echter ze willen gewoon regels, net zoals er regels zijn voor de surfers dus tot die tijd dat er geen regels zijn is het dus ook verboden net zoals de rest van binnewater inprincipe. Maar NKV & Ik zijn er op dit moment mee bezig... dus binnekort meer nieuws 
|
|
|
dow123
Gast
|
Jow, Chris en ik en de NKV zijn inderdaad bezig met onderhandelingen en deze kunnen helaas nog wel even duren:(. Ik kite er nu zelf ook niet meer, mijn geliefde homespot moet er even verlaten bij liggen. In het surfkrantje stond inderdaad dat men het ging gedogen maar naar aanleiding van een discussie tussen mij en de surfclub is uiteindelijk de politie gebeld. De politie gaf ons eerst een gedoogbeleid maar kwam 1.5 uur later terug dat het toch echt verboden was. Ook word er al onderhandelt met de surfclub en zullen we hopelijk zeer binnekort gaan overleggen over regels en afspraken waar de kiters op huizen zich aan zullen moeten houden. Doen we dit niet, dan is het onze eigen schuld dat we straks een strand kwijt zijn. Doen we dit wel kunnen we evt. meer bereiken en word het een groot feest. De enige regel die NU geld is: kitesurfen op huizen is verboden, ze zijn bevoegd boetes uit te delen en zullen dit ook doen. Voor stichtse brug gelden geen van deze regels aangezien dit inderdaad onder de gemeente Blaricum valt wat ook te lezen valt bij ingang van het strand. We houden jullie op de hoogte.
|
|
|
(HJ) MINI-ME

|
Jow, Chris en ik en de NKV zijn inderdaad bezig met onderhandelingen en deze kunnen helaas nog wel even duren:(. Ik kite er nu zelf ook niet meer, mijn geliefde homespot moet er even verlaten bij liggen. In het surfkrantje stond inderdaad dat men het ging gedogen maar naar aanleiding van een discussie tussen mij en de surfclub is uiteindelijk de politie gebeld. De politie gaf ons eerst een gedoogbeleid maar kwam 1.5 uur later terug dat het toch echt verboden was. Ook word er al onderhandelt met de surfclub en zullen we hopelijk zeer binnekort gaan overleggen over regels en afspraken waar de kiters op huizen zich aan zullen moeten houden. Doen we dit niet, dan is het onze eigen schuld dat we straks een strand kwijt zijn. Doen we dit wel kunnen we evt. meer bereiken en word het een groot feest. De enige regel die NU geld is: kitesurfen op huizen is verboden, ze zijn bevoegd boetes uit te delen en zullen dit ook doen. Voor stichtse brug gelden geen van deze regels aangezien dit inderdaad onder de gemeente Blaricum valt wat ook te lezen valt bij ingang van het strand. We houden jullie op de hoogte.
Ik snap niet helemaal de motivatie en de bevoegdheid van de gemeente Huizen.. Als ik het goed begrijp dan is het strand van de gemeente en het water van NIET.. Het water is van een ander bevoegd gezag (waarschijnlijk het zelfde gezag als die van het water bij het stichtsestrand).. Aangezien kiten op het water plaats vindt snap ik niet wat het vershil is?? Is er ook een APV van kracht???Wie was de woordvoerder van de politie?? 
|
|
|
(HJ) MINI-ME

|
IK LAS HET ONDERSTAANDE BERICHT OP HANGLOSE.. iK BEGRIJP DAT HET DUS WEL MAG MAAR DAT HET TE LAAT AANGEVRAAGT IS????? Hierbij een update voor gemeente Huizen.
Aangezien we niet op tijd veranderingen kunnen doorvoeren voor seizoen 2006 hebben Gemeente Huizen ,NKV en de lokale surfclub in overleg besloten zich te richten op een ontheffing voor seizoen 2007. Alle partijen staan positief tegenover kitesurfen in de gemeente Huizen.
Voor 2006 blijft het dus helaas verboden om te kiten in de gemeente Huizen. Het NKV roept alle mede-kiters op zich hieraan te houden.
De gemeente zal binnenkort hetzelfde bericht uitbrengen doormiddel van een persbericht.
De volgende afspraak voor overleg staat voor eind augustus, Alle kiters die belang hebben bij kiten in huizen kunnen voor vragen en/of steun terecht bij : Sandor@kitesurfvereniging.nl
Mvg, Sandor Stegeman
NKV - Regio " Muiderberg / Huizen " / KiteCamps.nl
|
|
|
Spikey

|
@ Mini-me zit je capslock vast ?
Het mag NIET
Je moet de rest van die discussie er dan ook bij zetten :
idefixe geplaatst op Saturday 01 July, 2006(10:14) Reg. date: 11 Aug, 2005 Niet zo negatief jongens!
We hebben het hier over een spot waar het op dit moment gewoon verboden is om te kitesurfen. Alleen door (vrijwillige) keiharde inzet van een aantal mensen is er nu zicht op een officiële openstelling.
Idereen die wel eens "zaken"heeft gedaan met officiële ambtelijke instanties weet dat dit soort organisaties errug traag werken. Neem daarbij het gegeven dat je voor de openstelling van een spot vaak niet met één maar met meerdere organisaties hebt te maken. De APV zal hoogstwaarschijnlijk ook moeten worden veranderd. Afspraken en regelingen die aan de wet moeten worden getoetst en, om de onderhandelingen en positie van het NKV allemaal nog wat makkelijker te maken: Ondanks het feit dat er nu een verbod is, iedere keer TOCH weer kitesurfers op het water enz. enz.
'Tis gewoon een goede zaak dat we, zoals het er nu voorstaat, volgend jaar bij Huizen gewoon kunnen varen........
Hulde!
Spikey_ geplaatst op Saturday 01 July, 2006(11:29) deletechange Reg. date: 01 Jun, 2006 Zoals Idefixe zegt heeft dat idd o.a met het APV te maken, Zelfs tijdelijke regels zullen in het APV moeten komen, die op zijn beurt weer door rijkswaterstaat goedgekeurd dient te worden. Aangezien dit proces een vrij langzaam proces is, willen we in een keer alles goed regelen.
|
|
|
|
vincent34
Gast
|
hey!!
Ik woon in Huizen en geloof mij ze doen er helemaal niks aan, ze hangen ook geen borden op bij het surfstrand dat het niet mag. Ik ga er wel eens kitesurfen en er is nog nooit iemand naar me toe gekomen. Er is nu toch geen mens meer te vinden op het strand. Ik zeg met z'n allen gaan kiten, samen staan we sterk. Als niemand het meer doet dan vindt de gemeente dat allang best, laat je niet afschepen met een of ander verhaal. Het is open water er staan nergens borden. De gemeente Huizen is veel drukker met andere dingen, zoals nieuwbouw projecten. Die maken zich dus echt niet druk om een paar kitesurfers.
Gewoon kiten zeg ik!
|
|
|
|
(HJ) MINI-ME

|
Hoe staat i ervoor SLIS.
Want het is over 9 weekjes alweer 1 januari 2007 (grinnik_kitesmiley)
Mag er dan weer gekite worden in Huizen??????????????????????????
|
|
|
(HJ) MINI-ME

|
nog 3 weken en dan gaan we het nieuwe jaar in... Weet iemand al iets over de kitespot van HUIZEN  Ps sorry van het oude bericht maar het maakt het begrijpelijk 
|
|
|
CHRIZZZZ

|
mischien ff Slis pmmen ofzo....
|
|
|