Verslag hoorzitting bij RWS over kitesurfen op de waddenzee

~Arjan
Founding Father

December 23, 2006, 17:32:29
edit2Rapporteer  
http://www.kitehigh.nl/kitesurfgebieden.pdf

Zoals vorige week al aangekondigd hier het verslag van de hoorzitting bij RWS over kitesurfen op de waddenzee van woe. 13 december...
Af te wachten valt natuurlijk de besluitvorming...
Voor alsnog geldt mits straks anders besloten de sinds 3 juli 2006 officiële regelgeving te vinden op...

http://www.waddenzee.nl/index.php?id=1397

Verder geef ik aan dat ik de NKV Regio Vertegenwoordiging Harlingen na bijna 3 jaar te hebben waargenomen ter beschikking wil stellen aan een local die vaak op Harlingen is te vinden en lid is (of wordt) van de NKV.

De boel is na 3 jaar touwtrekken met allerlei instanties nu zover voor elkaar dat straks het bijhouden van en de sociale controle op de spot aan de orde is.
Ik wil me kwa RV inzet (voor 100% blijven) concentreren op Makkum en Kornwerderzand, daar ben ik tenslotte altijd te vinden Smiley

Heb je belangstelling neem dan contact op met Martijn Veldhuizen, NKV Regio Coordinator
www.kitesurfvereniging.nl

Kitende groet, Marcus
NKV Regio Makkum - Kornwerderzand - Harlingen
Silver Surfer

Antwoord #1 December 24, 2006, 02:51:18
edit2Rapporteer  
Verslag dat vogels een kite zien als roofvogel is gedaan en 'doorgeëxtrapoleerd' naar de kitesurfers? Waar is dat verslag?
Misschien wordt het toch tijd een onderzoek naar de verstoring(in vergelijk met huidige activiteiten!) van kitesurfen in het waddengebied.
Volgend jaar mag je voor een leuke prijs met een zeppelin over het waddengebied toeren zonder dat je ook maar iets in de weg wordt gelegd. Hoezo klassenjustitie?
Morres

Antwoord #2 December 24, 2006, 04:37:19
edit2Rapporteer  
nvm
wazzaah

Antwoord #3 December 24, 2006, 18:40:18
edit2Rapporteer  
@ Silversurfer, gewoon bezwaar indienen tegen die zeppelin vluchten, zij moeten ook voldoen aan de Natuurbeschermingswet. En dat krijgen ze er volgens mij niet door.
Ik ga t wel doen als t besluit over Terschelling weer tegenvalt (denk dat ik zo ie zo bezwaar ertegen ga indienen). Ff lkkr zieken  Joepie

En van de site van provincie friesland:

Gedeputeerde Staten steunen een onderzoek om te bekijken of er boven het Friese Waddengebied op commerciële basis gevlogen kan worden met een zeppelinluchtschip. Het luchtschip zal dan in de periode van 15 juli tot en met 15 augustus 2007 monitor- en passagiersvluchten maken boven het  Waddengebied van Fryslân. De provinciale bijdrage wordt alleen beschikbaar gesteld wanneer de Natuurbeschermingswet een vergunning voor zeppelinvluchten afgeeft.
Het project kan werkgelegenheid opleveren, De inzet is om aandacht te vestigen op nieuwe en duurzame vervoersystemen, zo stellen de initiatiefnemers, de ”Stichting Zeppelinvluchten Waddenzee” in Harlingen. Zij willen ook eko-toeristische vluchten mogelijk maken. De zeppelin kan daarnaast gebruikt worden om het Waddengebied vanuit de lucht in de gaten te houden, de zogenaamde handhaven- en monitoringstaak. De Friese kenniscentra en de Kamer van Koophandel zullen ook bij het project betrokken worden.

Als blijkt dat zeppelinvluchten financieel uit kunnen, dan komen er bij Harlingen (westkant, binnendijks), op het vliegveld fan Ameland en misschien ook op Terschelling vaste instap- en afreisvoorzieningen. Uitgaande van twee locaties zullen in de periode half juli 2007 tot en met half augustus met een zeppelin vluchten van een uur gemaakt kunnen worden met maximaal elf personen. Een kaartje zal € 200 kosten. Er wordt rekening gehouden met  21 ‘vliegdagen’ en 6 vluchten op een dag. Het type zeppelin waarmee gevlogen wordt, wordt ook gebruikt voor toeristische vluchten in bijvoorbeeld de Zwitserse Alpen. Ook bij de Olympische Spelen in Griekenland werd een zeppelin ingezet als monitoringsplatvorm.

Volgens mij zien vogels zo'n zeppelin als een enorme horror roofvogel die hun allemaal komt opeten en waardoor ze weken niet meer kunnen slapen  schater
Morres

Antwoord #4 December 24, 2006, 21:40:14
edit2Rapporteer  
ik zou niet tegen stemmenm alleen maar om de waddenvereniging te irriteren..
Silver Surfer

Antwoord #5 December 24, 2006, 23:20:01
edit2Rapporteer  
Texel was niet eens bespreekbaar op deze bijeenkomst. Hier hebben we wel bezwaar voor aangetekend, maar dat kon alleen m.b.t de wél genoemde locaties. Dus hoorde ik enkele wekengeleden dat je bezwaar aan moest tekenen op het feit dat je geen bezwaar aan kon tekenen. Dat was voor mij wel de druppel. Laat ze maar goed veel vliegen met de zeppelin. En ook Ultra-lights moeten lekker mogen vliegen. En parachutespringen natuurlijk. Daarnaast moet defensie ook lekker blijven oefenen op de diverse locaties op het wad. Dan heb ik genoeg materiaal om aan te geven dat er in dit land met twee maten wordt gemeten. Ik ga lekker het water op(zoveel mogelijk rekening houdend met de natuurwaarden, maar als surfer ben je daar m.i. toch al meer mee bezig dan de zaken die ik hiervoor noem) en dan ga ik de discussie wel aan.
En ondertussen proberen we in gesprek te blijven met de lokale instellingen die direct bij de gebieden én de mensen betrokken zijn, in plaats van een provinciaal (provincie Friesland) of landelijk orgaan(RWS).
peter.

Antwoord #6 December 25, 2006, 04:00:48
edit2Rapporteer  
jah laten we nou niet tegen stemmen maar dit gebruiken om zelf ook weer te mogen kiten!
Jurrien

Antwoord #7 December 25, 2006, 05:01:25
edit2Rapporteer  
idd scheelt weer een hoop gezeur en benzine/diesel kosten of gas natuurlik

alle standpunten die ik te woord zou stellen zin in elk geval gebruiKt!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.