Shockwave 12 mtr. 2007 Review

Parkie

Logs: 0 | 12 uur
Januari 06, 2007, 17:39:16
edit2Rapporteer  
Na met pijn in mijn hart afscheid te hebben genomen van mijn raaf 2 12 mtr.
Toch de overstap gemaakt naar een SLE 12 mtr.
Getwijfeld tussen de Boxer en de SW 12 mtr. maar toch het geduld op gebracht om te wachten op de SW.
Hij zou volgens de gegevens iets meer low end en hangtime hebben t.o.v de boxer.
En al een tijd de ervaring met de SW 06 9 mtr. in de beslissing mee genomen.
Net voor het nieuwe jaar mijn nieuwe shock 2007 12 mtr binnen gekregen.
Er toch al een paar keer heerlijk mee kunnen spelen  (grinnik_kitesmiley)
Allereerst hij ziet er weer perfect afgewerkt (niet anders gewend van Naish)
Kleuren combi's waren heel speciaal, maar vond dit de mooiste.
De 20 inch. bar heeft veel weg van die van de boxer, alleen heeft deze er standaard al een
leash aan een van zijn frontlines zitten (zie foto)
Dit is alleen heel onhandig bij rotaties, want de leash draait om je bar.
Er zit wel een "freestyle kit" bij om je leash via een bij geleverd bunjy lijntje aan je depower
strap te bevestigen, eigelijk het zelfde idee van de 5th shift bar.
Er zit nu een oogje aan je chickenloop waar je je leash aan vast klikt. (zie foto)

Varen : na hem eerst super easy met het octo systeem op gepompt te hebben, heb je
heel veel mogelijkheden om de kite naar je eigen wensen af te stellen.
Ben begonnen op de 2 : 1 stand, vond dit op de 9 mtr altijd het lekkerste.
er viel me wel op dat er, misschien doordat hij een maatje groter is, meer bardruk op
zat dan op de 9 mtr. ik persoonlijk vind het nog steeds lekker varen op deze stand.
Power en depower gaat super, vaart heel rustig en stabiel, en draait voor een 12 mtr erg snel.
Springen vind ik met de 2 : 1 stand iets minder (persoonlijk) had hier met de 9 mtr ook wat moeite mee.
Misschien dat hij te snel reageert, kon de timing ook niet echt lekker vinden.
Na hem omgezet te hebben in de 1 : 1 stand vaart hij heerlijk licht op de bar stuurt
volgens mij net zo snel als op 2 : 1 en had naar mijn gevoel veel meer power.
Springen ging me veel beter af op de 1 : 1 stand, lift en hangtime zit wel goed hoor  ThumpsUp
Zeker vergelijkbaar met de Raaf 2.
Op een (mega vlagerig binnenwatertje) ook nog een keer gevaren, wind was rond de 18 kn. met
uitschieters boven de 25 kn.
Was met een vriend daar die had een waroo 9 mtr. en had af en toe moeite om die te houden.
Na wat instellingen aan de kite veranderd te hebben was dit ook weer geen probleem.
Heerlijk gecontroleerd gevaren en als je een vlaag krijgt die net iets te veel is duw je hem door
de stopper heen en vaart gewoon door.
Ik vind dit echt een heerlijke kite, met zoveel afstel mogelijkheden dat volgens mij iedereen
hem naar zijn eigen wens kan afstellen, multi inzetbaar dus.

O ja ik heb niks met Naish of welke shop dan ook te maken  en word niet gesponserd  schater

Dus doe er je voordeel mee en have fun.

Parkie

Antwoord #1 Januari 06, 2007, 17:40:01
edit2Rapporteer  
Bar
MrRippey

Antwoord #2 Januari 06, 2007, 17:54:20
edit2Rapporteer  
Jo, mega vette kleur veel plezier ermee Joepie Joepie
(HJ) MINI-ME

Antwoord #3 Januari 06, 2007, 18:36:52
edit2Rapporteer  
onwijs mooie kleuren combo  ThumpsUp

Hoeveel is veel bardruk wanneer je de 2:1 setup vaart..... Ik ken namelijk gasten die nu last van hun ellebogen hebben omdat zij mt de Xbow 1 gevaren hebben  ListenToMe

Maar deze kite ziet er  Joepie uit
KiteDemon

Antwoord #4 Januari 06, 2007, 18:38:25
edit2Rapporteer  
Wat een vette graphics ThumpsUp

Ik vroeg mij al af wat de bedoeling was van die pigtail aan de strap.....ben ik nu dus achter. Maar ik weet bijna wel zeker dat Naish ook met het sliding stoppersysteem gaat komen zoals Slingy en Best. Slingy levert het nu zelfs bij de nieuwe Fuels. Erg simpel en functioneel systeem die weer veel mogelijkheden biedt.

Ik zit er ook aan te denken om mijn BoxerSLE om te ruilen voor de nieuwe SW 9, dus wil wel ff aan je SW hangen. Ik vermoed dat de SW wat meer power heeft en ietsje trager door de bocht is, maar hij is al rete snel op 20 meter lijnen dus dat zal geen punt zijn.
In de grote maten hou ik het lekker bij mijn RaafjeIII
roelvdgun

Antwoord #5 Januari 06, 2007, 23:07:44
edit2Rapporteer  
waarvoor is dat lijntje wat vanaf de depowerstrap naar de chickenloop loopt? verder dik vette kite!
jurrr

Antwoord #6 Januari 06, 2007, 23:25:52
edit2Rapporteer  
hij is zeker mooi  Joepie waar heb je hem gehaald??
jurrr

Antwoord #7 Januari 06, 2007, 23:29:15
edit2Rapporteer  
hee rick zelf heb ik de boxer sle 9m hoe heb jij die safetyline doorgetrokken aan je chickenloop of heb je het laten doen?? want als ik me bar wil terug draaien na een keertje zitten gelijk die lijnen gedraaid echt irritant

ik hoor het nog wel

mzzl
xray

Antwoord #8 Januari 06, 2007, 23:40:59
edit2Rapporteer  
Hey Rick je vergeet erbij te zeggen dat er in jouw vocabulaire maar 1 merk voorkomt..... ;D
Parkie

Antwoord #9 Januari 06, 2007, 23:48:16
edit2Rapporteer  
waarvoor is dat lijntje wat vanaf de depowerstrap naar de chickenloop loopt? verder dik vette kite!

Aan het oogje maak je je safety leash vast, dit zit weer vast aan je frontlines..

hij is zeker mooi Joepie waar heb je hem gehaald??

Bij een hele vrolijke europeesche surfwinkel.........

Hey Rick je vergeet erbij te zeggen dat er in jouw vocabulaire maar 1 merk voorkomt..... ;D

Bij deze dan.......
Joosdo

Antwoord #10 Januari 07, 2007, 00:02:29
edit2Rapporteer  
Wat een bloedmooie kite. Ben zelf pas in bezit van een shockwave 2006 9m, dit gaat zeker weten de meest gebruikte maat worden ThumpsUp

Klote stopper word binnenkort vervangen voor compleet waroo 2007 systeem, en de bar is al naar 1:1 gezet.

Wat een meesterlijk lekkere vlieger is het dan.

Mzzl Joost
Bluecupra

Antwoord #11 Januari 07, 2007, 00:07:13
edit2Rapporteer  
Erg mooie kleuren combi  ThumpsUp

Hoe zou je de low en high end willen vergelijken met een Raven 2 12 ?

Parkie

Antwoord #12 Januari 07, 2007, 00:21:14
edit2Rapporteer  

Denk dat ik qua low end met de SW 12 meer in de buurt kom van mijn raaf 2 16 mtr.......
Lex

Antwoord #13 Januari 07, 2007, 00:43:46
edit2Rapporteer  
Hele vette kleurencombie!!
Bluecupra

Antwoord #14 Januari 07, 2007, 00:45:46
edit2Rapporteer  

En op hoeveel knopen schat je de high end ongeveer? Wil ook mijn 12 Raven 2 gaan vervangen alleen twijfel ik over een R3 12 of een Shockwave 12 (groter bereik)

Denk dat ik qua low end met de SW 12 meer in de buurt kom van mijn raaf 2 16 mtr.......

(HJ) MINI-ME

Antwoord #15 Januari 07, 2007, 01:13:06
edit2Rapporteer  
Wil toch ff zeggen dat niet alleen SS en best zo'n systeem hebben... De 2007 Assault van Liquid Force heeft dat systeem ook http://www.liquidforcekites.com/07/howto-control-system-wmv.htm
Parkie

Antwoord #16 Januari 07, 2007, 01:46:03
edit2Rapporteer  
En op hoeveel knopen schat je de high end ongeveer? Wil ook mijn 12 Raven 2 gaan vervangen alleen twijfel ik over een R3 12 of een Shockwave 12 (groter bereik)

Tjek dit lijstje maar eens, zit toch wel redelijk in de buurt :

http://www.naishkites.com/products/kites/kites_general_specs.html

Weeg zelf ongeveer 90 kg. en heb de SW 12 al zonder problemen gevaren met 25+ kn.
Bluecupra

Antwoord #17 Januari 07, 2007, 03:59:14
edit2Rapporteer  
Als ik het goed begrijp kan je met 1 Shockwave 12 een Raven 2 8/12 en 16 vervangen. Als ik het windbereik bekijk van een Shockwave 12 gaat deze van 12 tot 30 knopen. Is natuurlijk wel de vraag of de kite nog lekker vliegt wanneer deze bijna max depowered is.

Zou wel ideaal zijn  ThumpsUp
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.