Na met pijn in mijn hart afscheid te hebben genomen van mijn raaf 2 12 mtr.
Toch de overstap gemaakt naar een SLE 12 mtr.
Getwijfeld tussen de Boxer en de SW 12 mtr. maar toch het geduld op gebracht om te wachten op de SW.
Hij zou volgens de gegevens iets meer low end en hangtime hebben t.o.v de boxer.
En al een tijd de ervaring met de SW 06 9 mtr. in de beslissing mee genomen.
Net voor het nieuwe jaar mijn nieuwe shock 2007 12 mtr binnen gekregen.
Er toch al een paar keer heerlijk mee kunnen spelen (grinnik_kitesmiley)
Allereerst hij ziet er weer perfect afgewerkt (niet anders gewend van Naish)
Kleuren combi's waren heel speciaal, maar vond dit de mooiste.
De 20 inch. bar heeft veel weg van die van de boxer, alleen heeft deze er standaard al een
leash aan een van zijn frontlines zitten (zie foto)
Dit is alleen heel onhandig bij rotaties, want de leash draait om je bar.
Er zit wel een "freestyle kit" bij om je leash via een bij geleverd bunjy lijntje aan je depower
strap te bevestigen, eigelijk het zelfde idee van de 5th shift bar.
Er zit nu een oogje aan je chickenloop waar je je leash aan vast klikt. (zie foto)
Varen : na hem eerst super easy met het octo systeem op gepompt te hebben, heb je
heel veel mogelijkheden om de kite naar je eigen wensen af te stellen.
Ben begonnen op de 2 : 1 stand, vond dit op de 9 mtr altijd het lekkerste.
er viel me wel op dat er, misschien doordat hij een maatje groter is, meer bardruk op
zat dan op de 9 mtr. ik persoonlijk vind het nog steeds lekker varen op deze stand.
Power en depower gaat super, vaart heel rustig en stabiel, en draait voor een 12 mtr erg snel.
Springen vind ik met de 2 : 1 stand iets minder (persoonlijk) had hier met de 9 mtr ook wat moeite mee.
Misschien dat hij te snel reageert, kon de timing ook niet echt lekker vinden.
Na hem omgezet te hebben in de 1 : 1 stand vaart hij heerlijk licht op de bar stuurt
volgens mij net zo snel als op 2 : 1 en had naar mijn gevoel veel meer power.
Springen ging me veel beter af op de 1 : 1 stand, lift en hangtime zit wel goed hoor
Zeker vergelijkbaar met de Raaf 2.
Op een (mega vlagerig binnenwatertje) ook nog een keer gevaren, wind was rond de 18 kn. met
uitschieters boven de 25 kn.
Was met een vriend daar die had een waroo 9 mtr. en had af en toe moeite om die te houden.
Na wat instellingen aan de kite veranderd te hebben was dit ook weer geen probleem.
Heerlijk gecontroleerd gevaren en als je een vlaag krijgt die net iets te veel is duw je hem door
de stopper heen en vaart gewoon door.
Ik vind dit echt een heerlijke kite, met zoveel afstel mogelijkheden dat volgens mij iedereen
hem naar zijn eigen wens kan afstellen, multi inzetbaar dus.
O ja ik heb niks met Naish of welke shop dan ook te maken en word niet gesponserd
Dus doe er je voordeel mee en have fun.