slechte ervaringen rebel

Harm

Antwoord #25 Januari 16, 2007, 06:56:52
edit2Rapporteer  
ik vaar met vanalles. laastetijd veel met de Waroo 2007,Tirbal2,Fireball,kondor (minimaal 10/20 sesies`s per kite daarnaast heb ik met veel 2007 modellen gevaren.

Mijn reactie komt omdat deze tropic een beetje dood was op dit forum en ik zelf er nog weinig slechte verhalen gehoord had over de rebel ben ik een beetje gaan zoeken op internet om deze vraag op dit forum te kunnen beantwoorden. Ik heb ondertussen nog meer info over de rebel gevonden op internet.

@ marsie veel mensen zijn blij met de Rebel en elke kite heeft wel een minpuntje don`t worry.
Tukker

Antwoord #26 Januari 16, 2007, 14:49:29
edit2Rapporteer  
Harm-loos......is duidelijk geen geautorizeerd north dealer:-)
(HJ) MINI-ME

Antwoord #27 Januari 16, 2007, 17:06:18
edit2Rapporteer  

Nee maar volgens mij geeft hij wel objectief zijn mening weer....
Kijk in de testverslagen en daar lees je allemaal hetzelfde verhaal.. De kite is gewoon een slappehap wanneer i op het water ligt.. Herstarten kan niet dmv de 5e lijn.. En die invert foto's die je ziet komen waarschijnlijk omdat de kite op die manier uit het water geherstart is en niet tijdens het vliegen zelf.
Zie filmpje over de waterstart van de Rebel op de North site gallery=> movies => how to =>

Succes  ThumpsUp
Marsie

Antwoord #28 Januari 17, 2007, 00:05:43
edit2Rapporteer  
Hoiiiiiiiiii,

Bedankt voor de reakties aan @Marsie,

Ik was mij  inderdaad bewust van het herstarten en dat het anders gaat als bij een C-kite.
Haha hij heet niet voor niets rebel denk ik dan.
Ook gelezen dat sommige totaal geen moeitte hebben met herstart,en ikzelf ga in ondiep water net zo lang oefenen zodat het goed gaat.

Nou als  toekomstig verjaardagscadeau samen met een nobile 555 toch niet verkeerd ?
Moet alleen nog ff in de tas laten zitten totdat ik jarig ben,en heb nog geen winterpak dus zal veeeeeeel geduld moeten hebben.

Nogmaals bedankt, en ik heb er toch wel vertrouwen in dat dit toch een goede keus is voor mijn persoontje. ThumpsUp

Groet Marcel.
Sake
Gast
Antwoord #29 Januari 17, 2007, 02:33:38
edit2Rapporteer  

Nee maar volgens mij geeft hij wel objectief zijn mening weer....

De mening uit een quote? LOL
En jouw mening is net zo objectief? ROFL

Ga zelf eens testvaren. Ik hoor graag je mening.

Veel ervaringen zijn te lezen op de internationale fora. Zeer uitgebreide zelfs. Menigeen heeft geen enkel moeite met herstaren. Herstarten zoals op het filmpje is idd de manier voor als ie op z'n rug ligt.
Iedere andere positie kan je zowel met 5th als met stuurlijn (a la Bow) starten.
Tukker

Antwoord #30 Januari 17, 2007, 14:41:00
edit2Rapporteer  
Die Rebel is momenteel een behoorlijk hot item wanneer ik de sites zo her en der bekijk.
Spoon

Antwoord #31 Januari 17, 2007, 19:31:15
edit2Rapporteer  
Hoiiiiiiiiii,

Bedankt voor de reakties aan @Marsie,

Ik was mij  inderdaad bewust van het herstarten en dat het anders gaat als bij een C-kite.
Haha hij heet niet voor niets rebel denk ik dan.
Ook gelezen dat sommige totaal geen moeitte hebben met herstart,en ikzelf ga in ondiep water net zo lang oefenen zodat het goed gaat.

Nou als  toekomstig verjaardagscadeau samen met een nobile 555 toch niet verkeerd ?
Moet alleen nog ff in de tas laten zitten totdat ik jarig ben,en heb nog geen winterpak dus zal veeeeeeel geduld moeten hebben.

Nogmaals bedankt, en ik heb er toch wel vertrouwen in dat dit toch een goede keus is voor mijn persoontje. ThumpsUp

Groet Marcel.

zodan... ik ben jarig in mei.. wil ook wel zo'n kadotje...
Jezus... en ik er maar hard voor werken..en wat heb ik dan dan? en globerider curl uit 2004. wat? welke? juist dat bedoel ik..

maar jah.. kan niet alles hebben Grin (eigen autotje, mooi snowboard, ontzettend mooie gitaar, mischien een huisje ....)
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #32 Januari 17, 2007, 23:46:39
edit2Rapporteer  
Idd. wordt de Rebel veel besproken, omdat het ook echt iets aparts is in kiteland. Alleen de SS Link heeft 5th lijn, en de Ozone Instinct heeft toch een behoorlijke toming aan de 5th lijn, dus die is ook niet echt te vergelijken.

Ik krijg steeds meer het gevoel dat de vliegeigenschappen echt top zijn (vind ik zelf), maar helaas lever je daar wel herstarten en vergevingsgezindheid van de kite voor in. Met het laatste heb ik de meeste moeite.

Maar de kite heeft me al veel plezier bezorgt, iedere keer als het lekker waait kom ik met een smile van het water af, en daar gaat het om.
Parkie

Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #33 Januari 18, 2007, 03:21:11
edit2Rapporteer  
Ik wil er vooral mee kunnen springen ( hoog graag!) maar waven is ook erg lekker naturlijk.

Niet verder zoeken...... koop de Shockwave 2007
svenpronk

Antwoord #34 Januari 18, 2007, 05:00:39
edit2Rapporteer  
helaas lever je daar wel herstarten en vergevingsgezindheid van de kite voor in

Herstarten gaat echt perfect met de kite en vergevingsgezindheid vind ik juist top!
c-kites die ik gevaren heb zoals bv de raven of tribal zijn juist veel minder vergevingsgezindheid!
Michiel.
Moderator

Antwoord #35 Januari 18, 2007, 17:55:16
edit2Rapporteer  
helaas lever je daar wel herstarten en vergevingsgezindheid van de kite voor in

Herstarten gaat echt perfect met de kite en vergevingsgezindheid vind ik juist top!
c-kites die ik gevaren heb zoals bv de raven of tribal zijn juist veel minder vergevingsgezindheid!

Over welke ma(a)t(en) Rebels heb je het? Waarschijnlijk niet over de 9m2. Ook op kiteforum nl. zijn de meeste het er wel over eens dat de kite bij fouten echt uit de lucht kan vallen. Net zoals bij de wat oudere C-shapes. Daar moet je mee leren leven.

Aan de andere kant de kite is zo snel dat ik me niet kan voorstellen hoe je dat kunt voorkomen. Ik heb niet veel andere kites gevaren die deze eigenschappen hebben, dus ik heb geen vergelijk.
Sake
Gast
Antwoord #36 Januari 21, 2007, 08:21:53
edit2Rapporteer  
zit zag ik op kiteforum.com:
"have been on a 9 and 12 Rebel since August have been happy with everything up until today
Twice i went for a backroll kite loop in a gusty 25 knots and the kite, in the middle of the loop just folded in on itself.  Impossible to re-launch as the kite was just a mess and i had two long swim ins.
the kite was pumped fully hard, the struts were fully hard.
My set up on the 9 is Back lines one knot closer to the bar, and on the inside option of the bar.
Trim strap was about one quarter in.
I have done many cranking turns on my 12 with no drama.
So what causes it and can it be rectified''

Bron: http://www.kiteforum.com/phpbb/viewtopic.php?t=2335379

Met als resultaat:
seriously i think it was all because my 5th was too tight. I loosend it off and tightend up so i have continual power and all is well.

Rebels rock,
A very sore but a very happy...... poor relative
Thanks for all your help
Regards
zeikerd
Gast
Antwoord #37 Januari 21, 2007, 20:58:40
edit2Rapporteer  
Nou ik wilde graag een nieuw setje rebels,maar als ik dit dan eerder de rhino 2007  (huilen_kitesmiley)
Michiel.
Moderator

Antwoord #38 Januari 21, 2007, 21:22:27
edit2Rapporteer  
Volgens kiteboarding.de gaat het herstarten van de Rhino 2007 net zo als de Rebel. Het is echt wel een goede kite mits je er mee kunt leven dat het herstarten niet zo 1,2,3 gaat zoals bij de meeste Bow's. Mijn 5th lijn Vegas kites herstarten was ook niet altijd even makkelijk. De Rebel gaat daarmee vergeleken zelfs makkelijker, tenzij hij helemaal downwind ligt.

De Rebel heeft een eigen karakter, die ik persoonlijk erg op de 2005 Vegas vindt lijken, maar dan met veel meer power wanneer je de kite door bochten stuurt, en boost. Heb laatst met een bow gevlogen met pulley's. Op zich valt daar best mee te leven, maar ik hou erg van het directe gevoel wat de Rebel biedt. De Rhino zal dat zelfs nog ietsje meer hebben.

Ga je eerst een afvragen wat voor type kite je zoekt. De Rhino is een heel ander type kite.
Harm

Antwoord #39 Januari 21, 2007, 22:29:09
edit2Rapporteer  
hier staat een preview van de kiteboard.de test Rhino vs Rebel
http://www.hzeeland.nl/~watt0005/testkb.jpg
DXP

Antwoord #40 Januari 21, 2007, 22:33:11
edit2Rapporteer  
Heeft er al iemand op dit vlak al ervaring met de Rhino 2007. Ben met name benieuwd of die ook zo snel omslaat als de lijnen slap vallen
(HJ) MINI-ME

Antwoord #41 Januari 22, 2007, 01:15:02
edit2Rapporteer  
Moet je deze gasten op het filpje zien..... Die zijn gewoon levensmoe.....ff bodydragen met de Rbel in 11 bft  ListenToMe  http://www.kiteforum.tv/index.php?option=com_videos&task=show&id=1103&Itemid=30
Sake
Gast
Antwoord #42 Januari 22, 2007, 03:10:21
edit2Rapporteer  
Heeft er al iemand op dit vlak al ervaring met de Rhino 2007. Ben met name benieuwd of die ook zo snel omslaat als de lijnen slap vallen

't is allemaal niet zo zwart wit als je denkt.
Bedenk ook als je te veel depowert (wat met de lange depowerslag op 2007 bar makkelijk gaat) dat het ook de bedoeling is dat ie uit de lucht valt. Zie tests in duitse bladen waarbij ze tellen hoe lang het duurt voordat een kite voldoende gedepowered is voordat ie uit de lucht valt. De rebel 7 en met name de 9 verschillen ook van 10m en groter. Net als de Hypertype zijn dat vlakke en erg snelle kites met ERG veel depower. Dat zijn in dat opzicht kites waarbij je OF de depowerslag korter maakt OF de stopper lager zet OF er zelf op moet letten dat je niet te veel depowered. Denk aan de vele bow verhalen die we al gehad hebben en zullen hebben. Een minder te depoweren kite zal er minder last van hebben. Alles heeft z'n voor en nadelen.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.