vraagje over dit beginnerssetje

pal schuyt
Gast
Augustus 16, 2004, 23:10:37
edit2Rapporteer  
Ik heb een aanbieding gekregen om een kitesurf setje over te nemen.
Het zou gaan om een Naish ARX 14 met een Naish Mutan 5.2 boardje.
Alles is 2 jaar oud en zeer weinig gebruikt.
De vraagprijs is 550 Euro.

Is dit veel geld voor dit setje. Ik wil het gaan gebruiken als beginnerssetje. Doe ik er goed aan om dit te kopen??

alvast bedankt voor jullie antwoord

groeten

paul Schuyt

Utrecht
Tom

Antwoord #1 Augustus 16, 2004, 23:14:00
edit2Rapporteer  
Tekst verwijderd Tom, je helpt hier niemand mee. Reageer alleen als je iets toe hebt te voegen.

Hoi,
Arjan
Japairman

Antwoord #2 Augustus 16, 2004, 23:20:29
edit2Rapporteer  
compleet met bar en lijnen?

Wat weeg je?

Een mutant is in eerste instantie moeilijker om te leren wat betreft gijpen maar om je eerste meters te maken is het wel een goed board.
Wat betreft de prijs is het netjes als de bar en de lijnen erbij zitten moet dan wel in een goede staat zijn.
Naish........what else???

Antwoord #3 Augustus 16, 2004, 23:30:56
edit2Rapporteer  
2 jaar oud lijkt mij zeer onwaarschijlijk? Als je een aankoopnota ziet weet je het zeker, dan prima prijs!
SkyHigh
Gast
Antwoord #4 Augustus 17, 2004, 00:01:25
edit2Rapporteer  
Ja, de prijs is niks mis mee.

Maar een 2002 ARX 14 is volgens mij nooit gemaakt (wel 13.5). Houdt er rekening mee dat dit een High Aspect Ratio kite is, een medium aspect ratio kite is veel relaxter om mee te beginnen, en ook als gevorderde veel eenvoudiger om trucs mee te leren. Met een Hoge AR kite kan een gevorderde kiter hoger springen, en sneller varen.

Een twintip is in het begin ook makkelijker dan mutant. Mutant heeft alleen voordelen op zee, als je wilt golfrijden, maar dan ben je wel een jaartje of twee verder. Wel een lekker groot plankje voor de eerste meters, maar daarna iets moeilijker om mee te leren edgen, overpowered varen, hoogte lopen, springen, etc.
Tom

Antwoord #5 Augustus 17, 2004, 00:18:39
edit2Rapporteer  
Is helemaal geen High aspect ratio heb er zelf 1. En is toch echt wel een inter midium kite
KiteBoedha

Antwoord #6 Augustus 17, 2004, 07:43:45
edit2Rapporteer  
Zoals gezegd 2 jaar oud iets wat onwaarschijnlijk (maar misschien wel twee jaar geleden aangeschaft, overjarig) maar goed als het er nog netjes uitziet, compleet is met lijnen en bar is er niet veel mis aan de vraagprijs. Natuurlijk lul je er nog 50 eurie af!

Wat betreft het board, iets lastiger met draaien ivm het moeten gijpen. Maar je kunt er veel lol mee beleven. En Flash ripte behoorlijk met zijn mutant!!

Succes! :Smiley
slufterhufters.com

Antwoord #7 Augustus 17, 2004, 08:05:03
edit2Rapporteer  
Flash Austin ripte op een 4.6.

lees ff goed door  http://www.kitehigh.nl/z_tips_2ehands.php   (scrollen)

voor 500e is het een goede deal als er geen schade aan is, de coating nog goed is, de stiknaden nog goed zijn.
board is ook prima, wel een beetje wennen maar kan je rete goed hoogte mee stampen.
is een lekkere kite om mee te beginnen, ook als je stukken beter bent nog prima.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.