hoe vaart cabrinha omega?

skoop3tje

Geen avatar

April 16, 2007, 23:49:31
edit2Rapporteer  
Hoe vaart cabrinha omega 9m?
Ik zelf vaar met een crossbow2 12m. vaart echt lekker maar
wil een 9m. kopen moet ik een crossbow2 of omega nemen?
Heeft de omega meer windbereik dan de crossbow2
evil
Gast
Antwoord #1 April 17, 2007, 00:29:04
edit2Rapporteer  
ik heb de omega 12 en ik vind het egt een super kite maar hoe de 9 vaart zou ik niet weten maar de 12 vind ik egt snel
Tom

Antwoord #2 April 17, 2007, 01:37:52
edit2Rapporteer  
simpele vraag,

wat zoek je in een kite? wat zoek je in een 9..
zomaar
Gast
Antwoord #3 April 17, 2007, 03:03:13
edit2Rapporteer  
Hoi

Aanstaande zondag kun je beide vliegers tegen elkaar varen op de Brouwersdam.

Groeten
michiel v geel

Antwoord #4 April 17, 2007, 03:46:58
edit2Rapporteer  
ik heb hem ff na les kunnen vliegen (maar min) maar hij staat bekent om high depower dus een grotere windrange dan de xbow moet hij toch wel hebben
drifter

Antwoord #5 April 17, 2007, 05:18:27
edit2Rapporteer  
Ik vond een mooi stukje tekst van Cabrinha teamrider Shawn Richman over de Omega:

Hey Guys,
I have spent some time on the Omega with pulleys. I mainly ride the Xbow.
First off the Xbow is one of the best all around kites. The SB2 is perfect for unhooked freestyle, and the Omega is a great entry level/Wave Kite.
You will be able to do wake style fine on the Omega but the SB2 is specialized for that, while the Omega is geared towards the average rider wanting a good stable kite.
My comments on the Omega:
I find that if i yank on the end of the bar, I can pull the kite into a very fast tight turn. It has a much smaller turn radius than the Xbow, but is a little slower to respond. It is good for wave riding, like said before, it will pull you down the line more. Having this will make it harder to drop while in the surf. The Xbow has more height and hang time in the jumps. The Omega flies further back i the window, and is more stable than the SB2 and Xbow. It is less prone to inverting, and is built very tough.

When they told me that the prototype I was just riding was going to be a beginner kite i was surprised. It has all the qualities that a beginner needs but i was out having a great time on this kite and it took everything i could through at it with excellence.
It all comes down to feel and personal preference. All three kites are great but different. If you have a chance to ride one, i suggest you do. If not, then i hope that this has helped a bit.
The Omega is a great kite, great for entry level/ wave riding but able to do everything you would want. The SB2 is specialized for unhooked freestyle and goes upwind amazingly. The Xbow is my personal choice as it is great for Big Air, Freeriding, and Waveriding.
Morres

Antwoord #6 April 17, 2007, 05:20:46
edit2Rapporteer  
tja, teamrider berichten zou ik niet zoveel waarde aan hechten...
drifter

Antwoord #7 April 17, 2007, 05:29:42
edit2Rapporteer  
ik heb hem ff na les kunnen vliegen (maar min) maar hij staat bekent om high depower dus een grotere windrange dan de xbow moet hij toch wel hebben

HD bridle is dure naam voor de bridle die op alle Cabrinha kites zit.

Omega is lage aspect ratio en heeft dus veel power.
Xbow is hogere aspect ratio, maar is ook een vlakkere kite en dus is de range gelijk.

Xbow heeft meer lift en is stabieler door de shape en de 7 struts. En zal beter presteren in de windrange.
drifter

Antwoord #8 April 17, 2007, 05:30:24
edit2Rapporteer  
tja, teamrider berichten zou ik niet zoveel waarde aan hechten...

Waarom niet, hij heeft het toch alleen over de verschillen tussen de Cabrinha kites.
skoop3tje

Geen avatar

Antwoord #9 April 17, 2007, 05:35:59
edit2Rapporteer  
wat ik zoek in een 9m. kite
wil ook rond 20 knopen tot 38 knopen varen
drifter

Antwoord #10 April 17, 2007, 05:49:01
edit2Rapporteer  
Ik heb zelf een xbow2 9 en weeg 82 kg.
Vaar ik van 16 kn tot 35 kn ongeveer. Je kunt zo makkelijk je power controleren. Altijd juiste power en smooth feeling. Vlagerige wind geen probleem.

Maar dat weet je zelf ook want je heb een crossbow.
Xbow 2 is smoother, veel minder aan/uit op de bar. Veel fijner voor truckjes. Draait rondere bochten met meer power. Minder bardruk.
paulvw

Antwoord #11 April 17, 2007, 06:44:48
edit2Rapporteer  
Oke dan hier een reactie op deze vraag van iemand die redelijk veel ervaring heeft met Cabrinha ik geef al 2 jaar les op een kiteschool op aruba (www.Aruba-active-vacation.com) en vaar nu zelf al 2 maanden met de omega.

En ik vind de omega echt een hele vethe kite je kan er in het princiepe alles mee en is heel erg stabiel in de lucht de omega is sneller dan een Xbow 9 wel wat meer bardruk maar dat vind ik persoonlijk wel lekker.

Op de 1:1 stand is heeft hij trouwnes geen bardruk en is het meer een freestyle kite.

Hoop dat je er wat aan hebt.
Marc_87
Moderator

Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #12 April 17, 2007, 14:26:18
edit2Rapporteer  
Ik heb zelf de Xbow2 9m en ik vid hem wel fijn want hij is zeer stabiel en dat vind ik super!
En je hebt zeker niet zo'n aan/uit depower. Dus ik zou zeggen als je wat gevorderd bent de Xbow 9 en anders de Omega 9.
kitaholic

Antwoord #13 April 17, 2007, 14:57:57
edit2Rapporteer  
http://www.kiteforum.com/phpbb/viewtopic.php?t=2337836&highlight=
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.