Ik heb 'm gister bekeken, best een goede docu, maar het enige wat deze docu doet is aangeven wat er mis is met de hype rond global warming. Waar deze docu het totaal niet over heeft is dat de menselijke civilisatie wel degelijk een negatieve invloed heeft op "het milieu" (lees: het ecologisch / klimatologisch systeem van de planeet).
Ik bedoel, rond Rotterdam heeft de noordzee een chemisch smaakje en die gele wolken boven de maasvlakte daar word ik ook niet blij van. Ik werk in Amsterdam en de lucht is hier slecht, als ik thuis kom in Zandvoort dan kan ik pas weer goed ademen. De bio-industrie maakt kwalitatief slecht eten op een moreel onverantwoorde manier. Al deze dingen hebben invloed op hoe wij ons voelen in het dagelijks leven (volksgezondheid, zowel fysiek als mentaal).
Er heerst nu een hele hype over CO2, op zich een goede zaak dat mensen zich zo bewust worden van de grootschalige effecten van industrialisatie maar CO2 is 1 klein symptoom en niet de oorzaak en ook niet het grootste probleem.
Je krijgt nu ook dat mensen zich compleet blind staren op CO2 en dat daar alles voor moet wijken. Ik hoorde laatst Balkenende zeggen op die EU-top over milieu-gedoe dat hij een "nieuwe schone vorm van kolen centrales" wil bouwen. Waar dat idee op neerkomt is dat ze nu de uitlaatgassen / afvalstoffen van de kolenkrachtcentrale niet meer de lucht in laten gaan maar dat ze dat afval via een pijpleiding de grond in pompem!!!! HOE DOM KUN JE ZIJN!?!? Echt bizar. Maar ja, zo komt er wel minder CO2 in de lucht!