Ervaringen Nobile Ext?

Erik de Berik

Maart 27, 2007, 18:43:20
edit2Rapporteer  
Hoi,ik wil graag een lichtweer board aanschaffen en mijn interesse gaat uit naar de Nobile Ext.
Is er iemand die hier goede of slechte ervaringen mee heeft?
Wat ik tot nu toe gelezen heb lijkt het me een superboard.
Er zijn 2 maten ,nu wil ik zelf voor de grootste gaan anders sluit de kleinere teveel aan op mijn Dragon.
Weeg zelf 100kg en vlieg met weinig wind vanaf 14kn met Instinct 15.
Vaar nu op de North Dragon L 06 wat ook een superboard is maar vaak net niet genoeg is als de wind een beetje inkakt.
Graag jullie mening!
Bedankt  ThumpsUp
gr. Erik
Stanley

Antwoord #1 Maart 27, 2007, 18:51:14
edit2Rapporteer  
Neem een Jamie Pro XL  heb je aan 1 board genoeg.
Met een beetje mazzel  vindt je er nog een in de NL shops anders op ebay.de kijken.

Vaar meestal op Mirns je mag de mijne wel een keer uitproberen.
kitaholic

Antwoord #2 Maart 27, 2007, 23:58:31
edit2Rapporteer  
Ik heb de 2007 EXT 48 cm breed, echt prima boardje met geweldige low end, goed hoogte houden, en nog prima te doen in golven. Als nadeel zou ik aanvoeren dat deze boardjes niet al te snel zijn.

Als je op wijk of s'hout / enkhuizen eens wil testen dan moet je het maar even laten weten.
KiteDemon

Antwoord #3 Maart 28, 2007, 00:16:15
edit2Rapporteer  
De eindsnelheid van kleinere boards is altijd groter dan bij grote boards (meer weerstand in het water door het grotere natte vlak) Maar tegen de tijd dat je ondervindt dat je er niet meer eindsnelheid uit haalt, dan kan je allang naar een kleiner board switchen.
De EXT kwam in tests wel als één van de beste naar boven voor lowend, zonder gelijk als een lompe kastdeur aan te voelen.
Iemand een idee hoeveel knopen extra lowend eruit te halen is in vergelijking tot een gemiddeld 130 x 39 board??
Ik zit er ook aan te denken ééntje voor de zomerse dagen erbij aan te schaffen.
Psychotic

Antwoord #4 Maart 28, 2007, 00:51:54
edit2Rapporteer  
De eindsnelheid van kleinere boards is altijd groter dan bij grote boards (meer weerstand in het water door het grotere natte vlak)

Nog niet op een spleene session/door gevaren? Die plankjes willen echt loeihard ThumpsUp 
KiteDemon

Antwoord #5 Maart 28, 2007, 01:00:19
edit2Rapporteer  
Met voldoende wind kan je beter een kleiner board pakken voor de snelheid.
Maar de eindsnelheid is niet belangerijk want je gebruikt zo'n board alleen maar onder de 11 knopen. En rond 11 knopen hoef je echt geen highspeed te verwachten. Vanaf 12 knopen volstaat mijn 666 129x 39 al prima en vaart veel lekkerder.
licht weerboards zijn er om je beneden de 11 knopen toch op het water te houden.........altijd beter dan aan de kant te staan.
kitaholic

Antwoord #6 Maart 28, 2007, 02:37:06
edit2Rapporteer  
Ik vind de EXT niet alleen fijn in sub-12 knopen wind, maar vooral ook als de wind niet al te constant is. Op een groot boardje zink je dan niet meteen weg als de wind even wat minder is. Vaar de EXT dus tot 14 knopen gemiddeld, daarboven de 666.

Denk dat je er ook weer niet al te veel van moet verwachten, maar 2 knopen in de low end is wel haalbaar (met mijn 85 kg vaar ik vanaf 10-11 knopen met een bow 12). Liever een groter board dan een grote kite.
Psychotic

Antwoord #7 Maart 28, 2007, 03:01:14
edit2Rapporteer  
Hmm, key in lichtweer is als een dolle op snelheid varen, dus als je plankje dan lekker op snelheid wil komen is dat geen slecht idee.....
Janus

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #8 Maart 28, 2007, 03:08:31
edit2Rapporteer  
Lichtweer en 100 kg....   de Door is je enige redding.
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #9 Maart 28, 2007, 03:18:57
edit2Rapporteer  
Of een flink kite waveboardje erbij, zo 2 a 3 knopen meer low-end dan met je twintip. Ook leuk voor de golven. Je vaart toch wel eens op Scheveningen met je Ozone's, Erik?
Erik de Berik

Antwoord #10 Maart 28, 2007, 16:28:15
edit2Rapporteer  
 loser Nou....bedankt,t schijnt dat ik me in een luxe situatie bevind.Ik kan kiezen tussen Nobile of Spleen.Ik ga dit nader onderzoeken.Iig bedankt en idd vaar ik op Scheev. al is mijn interesse afgedwaald naar Den Slufter.
Tot op t water,misschien kan ik straks ook met de lichtgewichtjes mee cruisen.
Gr. Erik  ThumpsUp
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.