Hallo,
Ik ben van plan om nieuwe kites aan te schaffen. Ik heb nu een 8 meter uit 2006 en een 11.5 en 15.5 Airush Lift Pro uit 2003. Ben een recreatieve vaarder die misschien 25 dagen in 1 jaar de tijd heeft om te kiten.
De keuze is dus om 2 sle/bow (9 +12 meter) en dan mijn oude kites te verkopen
of
2 nieuwe C-kites aan te schaffen zodat ik 8, 12 en 14/16 overhou en de 11.5 en 15.5 te verkopen.
Mijn keuzes die ik tot nu toe tegenkom op het www.
Takoon Nova uit 2006 (9+12) Deze heeft mijn voorkeur
Naish Raven uit 2006 (beschikbare maten 9,10,12,14,16)
Cabrinha CO2 uit 2006 - (10,12,17 meter)
F-One M6 12 meter
Ik heb geen zin om 2007 kites aan te schaffen en ik wil een ideale set samenstellen, voor het meeste vaarplezier.
Dit is een erg persoonlijke keuze, helemaal afhankelijk wat fun voor jou betekend.
Zelf vaar ik nu met 2 kites waarvan de grootste maat een C en de kleinste een SLE.
Uitgangspunt voor mij was een optimaal bereik met 2 kites zonder dat het invloed heeft op de funfactor in de condities waarin ik de kites zou gaan gebruiken. Achteraf gezien voor mij de juiste keuze (lees de juiste kite voor de juiste condities)
Het vergt wel enige aanpassing van de rider om met 2 totaal verschilende type kites te varen, maar dit zal beloond worden zodra je de kites helemaal door hebt.
Het totaalbereik met deze 2 kites is zelfs groter dan mijn "oude" 3 kite C-shaped quiver.
Maar nogmaals, een dergelijke keuze blijft hoe dan ook erg persoonlijk en voor mijn is de combi van C en SLE de oplossing om maximale fun en bereik uit 2 kites te halen.