dominiquekwaks
Gast
|
Wimt, Ik heb even snel alles doorgelezen en ik kan er wel respect voor opbrengen hoe je met de sport bezig bent. Vandaar dat ik toch mijn onderbouwing zal geven waarom ik denk dat dit systeem niet kan werken. Een flexibel profiel heeft als nadeel dat je de stijfheid uit de kite haalt. Denk aan slap opgepompte struts. Bij het poppen van je tricks zal je hierdoor een heel indirect gevoel krijgen en een minder agressieve pop. Gevolg, niemand wil zo'n kite... Ik vind dat je leuk probeert maar ik denk dat dit hem echt niet gaat worden.. Greetz Dow
|
|
|
Wimt

|
Vergeet dat flexibele, werkt anders; laat ik me nu niet overuit. Ik heb dat afgesproken met Rob van Ozone. Hij ontvangt per post de tekeningen, in het vertrouwen, dat, als zij hier wat in zien, openbaar naar Greenpeace zullen storten.
Een voorgaande poster; dit systeem gaat niet over depower maar over rendenment. Dus vergelijk dat met het rendement van bijv. een automotor, je hebt liever 40 dan 35 % rendement.
Heeft zich trouwens nog niemand aangemeld om te testen.
|
|
|
Vinni

|
Wimt, ik zal dolgraag willen testen, maar dat is alleen mogelijk als jij voor vervoer zorgt  Nijkerk is een beetje ver weg van waar jij altijd gaat.
|
|
|
Flywoods

|
Als je een product aan de man wil brengen is een demonstratie iets waar je mee begint lijkt me. Als mensen dan nog geïnteresseerd zijn volgt een test. Maar een demonstratie is waar het mee begint. Mensen zijn pas bereid ergens moeite voor te doen als het plausibel is dat hun inspanning beloond wordt. En je maakt het pas plausibel met een demonstratie, ik denk dat er niks anders op zit. De actie is dus nog steeds aan jou. Ik bedoel dus laat zien dat je je kite veel langer kan houden dan andere kites van vergelijkbare grootte. En als je er nog andere kwaliteiten in ziet, laat ze zien. Dus ga met je 12 varen als er 9 meter bows op het water zijn en laat zien hoe goed de kite dan nog te controleren is.
|
|
|
dominiquek
Gast
|
btw wimt, ik heb je filmpjes ook even bekeken, heb je geen filmpjes van hoe het in de praktijk werkt. Dingen liggen niet op t strand maar moeten vliegen:)
|
|
|
Jacob 81.
Geen avatar
|
btw wimt, ik heb je filmpjes ook even bekeken, heb je geen filmpjes van hoe het in de praktijk werkt. Dingen liggen niet op t strand maar moeten vliegen:)
Om er maar even over door te gaan 
|
|
|
KiteDemon

|
Tot nu toe alleen nog maar theorie. Voor de eindgebruikers in deze tak van sport staat handling en feeling nog steeds voorop. Aspecten zoals bv een breder bereik of betere safety is altijd mooi meegenomen zolang dat geen afbreuk doet aan de handling of feeling van een kite. Als fabrikant van kites heb je dus niets aan een kite die alle omstandigheden aan kan maar als een natte dweil aanvoelt, en niet te gebruiken is voor de doeleinden waar je een kite voor aanschaft. In dat laatste geval liever 5 kites waar je altijd fun mee hebt dan 1 kite die je altijd kan gebruiken, maar niet de fun kan geven die je gewend bent.
|
|
|
Wimt

|
Flywood en Kitedemon; verzin nog een smoes.  Als er ooit een intelligentie-test wordt gehouden onder kiters; vanaf dan verklaar ik mijzelf niet tot die hobby-groep te behoren  . En ik ben geen kitefabrikant die zijn stuff moet promoten. Ik kom alleen maar tegemoet aan het enorm aantal mensen die willen weten hoe dat ding vliegt. Maar dat aantal valt schijnbaar wel erg mee. Toch denk ik dat ik nog heel vaak naar deze tekst zal moeten verwijzen. En wat wind maken voor mij betreft; daar zijn ze schijnbaar ook te beroerd voor. 
|
|
|
Flywoods

|
Jezus, jij bent idd onmogelijk. En jij snapt niet waarom mensen jouw kite niet willen testen. Beetje bord voor je hoofd heb je wel, daar moet ik kitedemon gelijk in geven. Ik heb je tot nu toe serieus genomen, jij doet dat bij mij niet. Einde verhaal. Ik ben tot nu toe ook erg diplomatiek in mijn uitspraken geweest over je idee. Als we zo door gaan word ik direct en daar worden we beide niet vrolijk van. Succes ermee.
|
|
|
KiteDemon

|
Flywood en Kitedemon; verzin nog een smoes.  Als er ooit een intelligentie-test wordt gehouden onder kiters; vanaf dan verklaar ik mijzelf niet tot die hobby-groep te behoren  . En ik ben geen kitefabrikant die zijn stuff moet promoten. Ik kom alleen maar tegemoet aan het enorm aantal mensen die willen weten hoe dat ding vliegt. Maar dat aantal valt schijnbaar wel erg mee. Toch denk ik dat ik nog heel vaak naar deze tekst zal moeten verwijzen. En wat wind maken voor mij betreft; daar zijn ze schijnbaar ook te beroerd voor.  Ha ha.........  Knappe jongen die je nog kan volgen wim  Fly.....als je alle posts van wim hebt gevolgd dan had je natuurlijk al kunnen weten dat je dat niet serieus hoeft te nemen, ook al is wim zelf bloed serieus. Tot nu toe een hoop bla bla gebaseerd op enige elementaire basiskennis van aerodynamica. Voor de rest ziet wim 95% nog over het hoofd. De enige wapenfeiten van wim tot nu toe zijn wat pics die alleen maar laten zien hoe een voor de rest prima produkt dus gewoon naar de klote is geholpen. Voor de rest nog niets concreets gezien. Ik heb al aangegeven hoe wim iedereen de mond kan snoeren, maar daar wordt niet op in gegaan. Net zoals wim niet in gaat op de serieuze vragen en reacties. Ik blijf nog steeds bij mijn standpunt dat zijn post voor mij 0,0 nieuws- of discussiewaarde hebben en gewoon in de katagorie vermaak en entertainment vallen. Er valt ook niet te praten met wim zoals hij zelf elke keer ook bewijst met zijn reacties. Kanttekening: dat gepruts van wim aan kitemateriaal zal de veiligheid niet ten goede komen btw.
|
|
|
Leander

Logs: 0 | 4 uur
|
Heeft zich trouwens nog niemand aangemeld om te testen.
gek he! Ik ben niet suicidaal!
|
|
|
Mark-Fizzer

|
Whahah Voel er ook niet zoveel voor...
|
|
|
|
Flywoods

|
Ja, dit zijn natuurlijk wel goede ideeën in aerodynamisch opzicht, maar veel zijn ook al geprobeerd bv een dubbele laag doek om de turbulentie achter de le te verlagen maar een dubbele laag betekent wel dat daar water in gaat zitten en herstarten misschien al snel moeilijker wordt. Aerodynamisch valt er veel te verbeteren aan ene kite maar het moet wel praktisch en commercieel blijven anders beginnen merken er niet aan. Cambattens zijn een goed voorbeeld van hoe de luchtstroom verbeterd kan worden mn bij mee wind en met lagere aanstromingshoeken maar die verder de kite niet onpraktischer of veel duurder maken. En dan doen merken dat wel. Maar een "brede masthoes" zoals bij windsurfzeilen is wel iets wat voor de hand ligt vind ik en waar ik op zich ook wel op zit te wachten. En ik heb het idee dat het niet wordt gedaan omdat er dan water in gaat zitten, maar als je het er ook weer snel kan uit laten stromen is het misschien op te lossen. De le is natuurlijk de grote weerstand bij een kite. Daarbij vallen de struts in het niet ook al zijn die ook wel te verbeteren zoals deze kerel ook schrijft. Misschien als hij het laat zien dat waroo er serieus mee aan de slag gaat. Ik hoop alleen dat hij zich niet beperkt tot alleen vliegtuigvleugeltheorieën. En kite heeft specifieke eigenschappen nodig om er goed mee te springen. Daar is niet alleen een goed profiel voor nodig. Flysurfer is daar in het begin heb ik het idee ook een beetje in blijven hangen en heeft hun kites pas later krommer gemaakt waardoor ze denk ik nu beter springen. Springen draait om veel power bij grote aanstromingshoeken (in de powerzone) en dan spelen er zaken mee die bij een vliegtuigvleugel geen rol spelen. Wel bij zeilboten en daarbij zie je bij ruime wind ook bollere zeilen. Daar zit een overeenkomst. Maar een gestroomlijnder profiel is wel te combineren met een niet al te platte kite (een genua heeft ook geen dikke le) Ik hoop dat ie die kant uitgaat en het nog praktisch weet te houden ook.
|
|
|
KiteDemon

|
Eerst maar de eerste testresultaten afwachten. Er zal nog wel het een en ander getweakt moeten worden na de eerste tests. Daarbij gaat het om een wat zwaardere rider, dus ook vervorming bij belasting is anders dan bij lichtere riders. Maar hij geeft een erg helder en onderbouwd verhaal en zit nu in de testfase zonder gelijk met conclusies te komen. Ook is hij op zoek naar geschiktere materialen om mee te experimenteren. Dit is pas een serieuze hobbyist waar we ook iets van kunnen leren.
|
|
|
diederik

|
ik wil best testen hoor wimt (als er een veiligheidssysteem op zit dat werkt)...ik zal dan ook een camera meenemen zodat jij de boel zelf kan filmen als het in de lucht staat!!!Enige voorwaarde is dat we de boel in oostvoorne testen (slufter of autostrand)! je weet me te vinden via de pm...
Ik neem aan dat je al die geruchten nu wel de wereld uit wil hebben, je kan dan eindelijk aan wat mensen laten zien of het echt werkt en ik zal je daar vanuit objectief oogpunt in steunen...of niet natuurlijk! Het is aan jou en dan zien we wel of je ons kunt overtuigen. De beelden kun je dan gebruiken voor het presenteren van je product.
Ik wacht af....
|
|
|
diederik

|
Geen woorden maar daden...als alles werkt belooft iedereen dat dat gezanik nou eens stopt en er gewoon normaal gedaan kan worden door ALLE partijen (kan alleen voor mezelf spreken maar neem aan dat anderen je a.d.h.v. geslaagde beelen ook met rust laten).
en dan is dat irritante, kinderachtige gedoe misschien voor eens en altijd klaar....
|
|
|
Wimt

|
Is mij te ver Diederik, maar bedankt. En dat zanikken kan me niets schelen, is wel leuk.
|
|
|
fam.
Gast
|
ik heb niet eens meer ouders om bij uit te huilen en dan is de wereld oneerlijk, o zo.
Je hebt wel familie, maar die heb je de rug toegekeerd. Dus nu niet zielig doen!
|
|
|