Als winkel zijnde kan je geen beschadigde kites verkopen, wel kites die gerepareerd zijn.
Je bent als winkel/verkoper verplicht om aan de klant de gerepareerde schade te melden en te laten zien, dan kan de klant zelf beslissen of hij de kite neemt of niet.
De prijs is er ook naar, een kite met reparatie is minder waard dan een hele kite, dat wil niet zeggen dat een kite met reparatie slechter is.
Je kan als klant de koop laten ontbinden mits je de winkel de kans hebt gegeven om het probleem op te lossen.
Dit kan zijn omruilen voor een andere kite of dat de winkel je een redelijke extra korting geeft op je aangeschafte kite waar je niet tevreden over bent.
Werkt de winkel niet mee dan kan je naar de geschillencommisie stappen, zeg dat ook in de winkel dat je dat gaat doen als je niet tevreden bent met de service.
Je kan ook informeren bij bureau rechtshulp wat je rechten en plichten zijn.
En goede kiteshop zoekt naar een passende oplossing om de klant tevreden te houden, hij zou dom zijn als hij dat niet doet.
Mijn reactie is gebaseerd op wat jij vertelt.
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat jij de kite aan je vrienden hebt laten zien en zij je hebben uitgelachen omdat er schade aan zit en je misschien teveel hebt betaalt.
Als de schade goed is gerapareerd, het doek nog in goede staat is, de bar en lijnen kompleet en in goede staat verkeren, de pomp, tas en eventueel een plaksetje aanwezig is dan is de prijs een goede prijs.
| ||||||||||
| ||||||||||
|
|