Alferink
|
Qua waardevast heb je aan flysurfer een goede kite, de rest daalt gewoon sneller in waarde.
Als ik je verhaal zo lees zou ik iig gaan voor een bow/sle, en dan een maatje 11 of 12.
|
|
|
Nick_66
Gast
|
Qua waardevast heb je aan flysurfer een goede kite, de rest daalt gewoon sneller in waarde.
Als ik je verhaal zo lees zou ik iig gaan voor een bow/sle, en dan een maatje 11 of 12.
Welk merk kan ik dan het beste kiezen? Is Fuel bv iets?
|
|
|
Merc
Gast
|
fuel is geen bow/sle Maak eerst een keuze welk type kite je interesse heeft. Dan is advies geven makkelijker.
|
|
|
Nick_66
Gast
|
fuel is geen bow/sle Maak eerst een keuze welk type kite je interesse heeft. Dan is advies geven makkelijker.
Tja, dat is nou juist de vraag. Welke type wil ik? Ben helemaal nieuw in de wereld van tubekites. Flysurfers ken ik wel redelijk, maar dat zijn dan ook geen tubes. Bv de Ozone Instinct Sport? Is dat een C-bow of een ander type? Ik weet dus absoluut niet wat een bow/sle is? Vandaar mijn vraag op dit forum voor wat advies.
|
|
|
Jarno
Geen avatar
|
Als jij Qua waardevast heb je aan flysurfer een goede kite, de rest daalt gewoon sneller in waarde.
Dat vind ik niet helemaal een goed advies... as jij 85 kg weegt en wilt varen vanaf ongeveer 3bft dan zou ik voor een 13 of 14 gaan. Als je veiligheid wilt zit je met een bow meestal beter omdat die een zo geheten 100% depower hebben (laat je de bar los, valt de kite langzaam naar de zijkant van het windvenster) Als je met 700 euro iets compleet wilt kopen kun je misschien ook kijken naar een 2006 model, maar dan een nieuwe. Beetje zoeken en je vind vast wel iets! En ik denk dat je zelf op google of via de zoekfunctie kunt uitvinden wat het verschil is tussen een sle/bow of een C kite. Succes!
|
|
|
jurrr
|
wat is er dan met je flysurfer gebeurt...?
|
|
|
wittie
|
Ik heb nog een Caution Answer bow kite te koop. Als je interesse heb hoor ik het wel, het gaat om een 12m en een 16m uit 2006!
greetz wittie
|
|
|
Nick_66
Gast
|
Ik heb nog een Caution Answer bow kite te koop. Als je interesse heb hoor ik het wel, het gaat om een 12m en een 16m uit 2006!
greetz wittie
Wat vraag je voor deze kites? Kan ik met deze maten tot een 5-6 bft varen als ik later wat meer ervaring heb?
|
|
|
|
Nick_66
Gast
|
Aaaaaaaarrggrghhhhh......!!!! Wordt GEK! Wat een keuze allemaal! Het lijkt wel een 2e hands aanbod pagina. Ik dacht dat het voor mij makkelijker zou zijn als ik hier advies ga vragen over tubekites, maar er zijn zoveel verschillende meningen, dat ik nu werkelijk niet meer weet wat voor mij het beste is om mee te beginnen. Kwa vorm vind ik bv de Ozone Instinct Sport prachtig. Zo'n soort kite zoek ik dan ook. Welke kite van een ander merk komt in de buurt van deze Ozone?
|
|
|
Merc
Gast
|
Bel Siem de Jong die hebben een Ozon liggen als 2de hands kite. Zij verkopen ook buggy en mountenboards, dus ook matrassen. Wie weet heeft hij goed advies voor je. Zie links rechts bovenaan.
|
|
|
JorritPi
|
De vorm zegt veel maar daar zou ik geen hoofdzaak van maken. Ik zou zoeken naar een 2e hands bow kite. Bowkites zijn vaak 100% te de-poweren en zijn in veel gevallen ook erg stabiel. Maatje 12 als je naar mijn mening meer plezier uit het kiten wilt halen en 14 a 16 als je met 3 a 4 Bft ook nog wilt kunnen varen. Iedereen heeft weer andere ervaringen en pretendeerd dat zijn of haar kite het beste voor je is.
|
|
|
Merc
Gast
|
Lees de reviews en blijf objectief!!
Bekijk de kites en luister naar jouw gevoel!! Beetje rot als achteraf blijkt dat je naar iemand geluisterd hebt en het een kite is die niet bij je past. Zo weet ik dat ik liever niet met een kite wil varen die geen hoge bardruk heeft. Maar dat is persoonlijk. Mijn vriendin wil persé een Cabrinha en ik persé een andere kite. Het is vaak een persoonlijke keuze.
|
|
|
eelke
|
Bow of SLE (supported leading edge) is eigenlijk hetzelfde. Beide hebben een briddle(soort kleine toming). een bow of een SLE heeft 100% depower wat inhoud dat als je de bar loslaat/helemaal van je af duwt, de kite zijn kracht helemaal verliest en in een hoek blijft wachten totdat jij weer de bar aantrekt.
er zijn heel veel verschillende merken met Bow's/SLE's Naish Shockwave (2006 en 2007) Naish BOxer SLE (2007) Best waroo (2006/2007) Cabrinha (eigenlijk alles vanaf 2006)
ozone instinct is een "flatkite" net zoals de North rebel. dat houd in dat je minder C kromming in de leading edge hebt zitten en een 5de lijn hebt die de leading edge ondersteunt. ook deze kites hebben 100% depower.
Ik denk dat jij zeker voor een Bow/SLE/Flatkite moet gaan. ik merkte toen ik ermee ging varen dat mijn zelfvertrouwen veel groter werd. als iets verkeerd gaat laat je de bar los en je bent dan gelijk alle kracht kwijt.
Met jou gewicht zal ik gaan voor een 12-14m2 kan je varen vanaf een knoop of 14 tot een knoop of 24.
hoop dat je hier iets aan hebt.
groet eelke
|
|
|
Henning
|
Leuk om je kite de schuld ergens van te geven terwijl jezelf de fout maakt...
Leer gewoon die handel goed te relauchen en je bent de man.
|
|
|
hendrik@zwin
|
wel ik zou zeggen flatkites dus geen bridles omdat deze na zoveel tijd moeten vervangen worden en je als nieuwkomer in de tubekitewereld hier wel een problemen mee zou kunnen hebben
|
|
|
Tom Kite
|
Ik ken nog wel iemand die een complete 16M cabrinha crossbow te koop heeft staan voor en leuk prijsje, Hier kan je met jou gewicht vanaf 3 bft wel al weg als het goed is. Stuur maar een mailtje als je zijn nummer wilt
|
|
|
|
kentyman
|
een bow kite heeft heel veel depower dus voor de veiligheid is dat een goed idee, ook zijn bow kites behoorlijk efficiente kites dus ze hebben vaak veel low-end (dat je er met weinig wind toch nog goed mee kan varen).
bij C-kites kan het heel erg verschillen hoeveel depower ze hebben, sommige C-kites zijn echt monsters waar je als beginner niets aan hebt, andere C-kites hebben superveel depower en vliegen heel smooth en die zijn ook geschikt voor beginners
Als je gaat voor een C-kite koop er dan een uit 2005 of nieuwer en zorg dat er een goed werkende 5e lijn op zit (bar & kite), ik zou zeggen maatje 12 a 14m (14m als je voor 1 kite gaat, een 12m en een 16m als je voor 2 kites gaat) Ga dan ook voor een rustige C-kite met veel depower, bijvoorbeeld de north vegas '06
Als je voor een bow-kite gaat neem dan eentje die al bewezen is (dus geen ouwe troep!), bijvoorbeeld een 12m waroo ofzo
|
|
|
wittie
|
he nick,
ben niet zo handig met foto's ect, maar zal proberen wat foto's naar je op te sturen. Kun je eerst even kijken.
roland
|
|
|
Nick_66
Gast
|
he nick,
ben niet zo handig met foto's ect, maar zal proberen wat foto's naar je op te sturen. Kun je eerst even kijken.
roland
Hoi,
Hoi, Ik ben benieuwd naar de foto's.
|
|
|
Nick_66
Gast
|
Allemaal ontzettend bedankt voor de reacties en goede adviesen. Er komt nu zoveel verschillende modellen en merken kites op me af, dat ik even niet weet wat nu te kiezen. Laat het voorlopig eerst even bezinken.
|
|
|
Merc
Gast
|
Heel verstandig!!
|
|
|
|