Morres
|
ziet er echt reteglad uit man! kan niet wachten op scherpere foto;s
|
|
|
xav
Geen avatar
|
hoe kom je aan glossy durasurf? is dat geschiktr voor carbon look?
mvg xav
|
|
|
Lord of the Boards
|
Dat is zeker geschikt voor carbon look. Het is gewoon doorzichtig, dus alles wat je er onder doet is zichtwerk.
Ik heb 25 meter weten te ontfutselen bij de fabrikant (normaalgesproken is de minimum afname 100 meter).
Vrijdag testen zoals het er nu uitziet. Ik zal zien of ik dan ook even wat meer pics van het board kan regelen.
|
|
|
prokiter
|
Heyy,
Ik zie dat jij zuigt zonder breather....gaat dit goed.....heb je zonder breather de durasurf op het boardje gelijmt....????
En gebruik je nog een touw om het boardje heen dan....????
Greetings...Pro Kiter.... (hangloose_kitesmiley)
|
|
|
Lord of the Boards
|
Het klopt dat ik geen breether gebruik. Ik heb stroken tapijt rond het board liggen om het vacuum te verdelen. Werkt prima en het is ook een voordeel dat je het board kan zien liggen. Je ziet dus precies wat er gebeurt. Durasurf heb ik ook zonder breether gedaan. Dan zie je dus ook waar de lucht zit, zodat je die er nog naar de zijkant uit kan drukken.
Ik heb ook nog nooit breether over mijn board gebruikt, dus ik kan je ook niet zeggen wat het verschil is. Sinds ik met vacuum werk, heb ik alleen nog maar met die stroken tapijt gewerkt.
|
|
|
xav
Geen avatar
|
Cool, Verkoop je ook wat van die 25 meter?
heb anders wel interesse in 6.
|
|
|
|
prokiter
|
Heyy,
Maar hoe zuig je je prepregs dan zonder tapijt....????
Greetings...Pro Kiter... (hangloose_kitesmiley)
|
|
|
Lord of the Boards
|
@ xav: Ik zal even voor je kijken of ik dan nog genoeg over hou. Ik heb ook al een deel verkocht namelijk en als dit op is, moet ik ineens 100 meter nemen....... Die 25 meter was eenmalig
@ Tommie: Ik gebruik folie dat normaal gebruikt wordt om trays met blikjes mee te sealen (sixpacks bier bijvoorbeeld) Ik neem gewoon restrolletjes mee van mijn werk. Spul is 58 cm breed en zit kreukvrij op rol. Ideaal dus.
@ Arwin: Ik doe dat in de vacuumtafel. Maar ik heb een heel aparte manier van prints aanbrengen. Lang verhaal, maar vooruit: Men neme een rolletje doorzichtig raamfolie........... Daarop plak ik een stuk patroonpapier (dat hele dunne papier). Het moet er strak op zitten, zonder kreukels. Dat spul gaat in de printer, waarbij ik de graphics dus op de papier kant print. Dan smeer ik de durasurf in met pox en leg de print erop met de papierkant naar beneden. Vacuum sluit ik dan af en zuig het hele zaakje vacuum. Luchtbelletjes rol ik weg met een behang aandruk roller. Als het hele spul is uitgehard, peuter ik een hoekje van het raamfolie los en trek het van de prepreg af. Het papier blijft achter op de durasurf en daarmee dus ook de graphics.
Ik heb ook wel graphics erop gelamineerd zonder dat ik die raamfolie gebruikte (dus alleen een enkele laag papier lamineren), maar dat is heel moeilijk strak te krijgen. Het papier gaat dan rimpelen als je er epoxy op smeert en dan krijg je er vouwen en luchtbellen in. De folie die erop zit geplakt houdt het papier strak.
|
|
|
Morres
|
maar trek je dat patroonpapier dan net kapot als je die raamfilie eraftrekt?
erg slim bedacht trouwens
|
|
|
|
Lord of the Boards
|
Vanmiddag toch al wat foto's kunnen regelen, dus bij deze:
|
|
|
|
|
xav
Geen avatar
|
Vette plank, wel heel veel flex zeker? Print is ook wel vet, maar heb jij dus die ogen alleen de ro gedrukt, of iheb je papier over de gehele lengte?
|
|
|
xav
Geen avatar
|
en waarom zien we die print eigenlijk niet terwijl je bouwt, je heb ze toch onder je laminaat
|
|
|
Lord of the Boards
|
Ik heb het ruim rondom de print uitgeknipt en op (onder) de durasurf verlijmd. Daarna heb ik die raamfolie eraf gerukt en de randen van het papier egaal weggeschuurd. De print zit onder de durasurf, maar op de eerste foto's ligt alleen de core nog in de tafel. Het glimmen komt van de vacuumfolie. Durasurf met graphics heb ik er later pas op verlijmd
|
|
|
|
Joosdo
|
Fraai board, maar volgens mij zitten die banden verkeerd om...
Mzzl Joost
|
|
|
Lord of the Boards
|
Joost, je hebt gelijk. Ik had het al gezien.............. Een beetje overhaast geweest denk ik. En er is altijd wel iemand anders die het ook opvalt Wel bale, want het is nogal een geklooi met die stugge straps.
|
|
|
roelvdgun
|
te.... ziek.... ding
|
|
|
Lord of the Boards
|
Vandaag even op gevaren. Hoogtelopen als een gek. Ligt lekker rustig in het water, zelfs met die chop van vandaag. Ik ben dik tevreden. Ik hoop dat mijn broer dat ook is, want het is zijn verjaardagscadeautje (mazzelaar........) En mijn volgende project dient zich ook alweer aan. Vandaag mijn andere board gesloopt . Kiteloops op de achterkant van een golf landen is niet goed voor je materiaal............ Echt vet balen want dat ding was echt subliem. Heb ik meteen een bestemming voor mijn Karuba core. Ik ga dus mijn oude board kwa outline en rocker kopieren, maar dan met Karuba kern en wat zwaarder lamineren. Voorlopig maar weer een oude uit de schuur trekken............
|
|
|
wouterb
|
...of tegen je broer zeggen: "deze krijg je, maar niet voordat..." haha.
ziet er kicke uit man. respect. Hoe dun/dik zij n je tips?
|
|
|