[Review] BEST kite waroo 5m 2007

terrorwally
Gast
Mei 11, 2007, 20:25:24
edit2Rapporteer  
Ik heb ongeveer één maand geleden een waroo 5m gekocht. Ik weeg zelf 65 kg en zat te twijfelen of ik voor een 5m ging of een 7m. Uiteindelijk ben ik voor een 5m gegaan.

 
Afwerking waroo 5m


Je ziet dat BEST probeert een A-merk kite te evenaren. Opzich zijn ze qua stofkwaliteit en afwerking vooruit gegaan in vergelijking met 2006 waroo kites. Ik zelf heb nu een 9m en een 5m. Qua afwerking kan het in mijn ogen iets beter. Vooral het logo dat ze op het zeil doen, mist op sommige stukkken verf of heeft afgegeven. Daarnaast vind ik de stiknaden niet altijd overal netjes. Het is wel goed gestikt, alleen er zit soms een beetje een bochtje in (mierenneuker ben ik). Voorbeeld: bij mijn 9m zit een kleine plooi in het zeil tussen twee stiknaden op strut.

Tenslotte valt het mij op dat BEST de stopperballetjes erg klein hebben gemaakt. Het voordeel is dat hij er nu altijd voorschiet. Het nadeel is dat je echt een pen of wat dan ook moet gebruiken om het leeg te laten lopen. Het balletje zit echt muurvast. Dit is ook zo bij de 9m

p.s. op een waroo 5m zitten geen battens
 

Omstandigheden getest

Ik heb de kite twee dagen getest. De eerste dag was het ongeveer 23 a 25 knopen en de tweede keer tussen de 25 knopen met uitschieters naar 30 knopen.
 
Ervaring
Het eerste wat mij opviel is dat deze kite echt super snel is. Ik zelf weeg 65 kilo en heb een 135 boardje en ik kon er al meevaren rond de 22/23 knopen. Het bleef wel alleen bij varen. Springen kon ik wel vergeten met deze windkracht. De tweede keer toen ik de kite ging testen was de wind een stuk beter. Je moet de kite heel goed in de gaten houden als je het water opgaat. Aangezien hij super snel is en snel om zijn as draait kan een kleine beweging hem al laten duiken.

Het springen met deze kite is een verhaal apart. Hij heeft de neiging om te blijven bewegen en dat maakt het springen een stuk moeilijker. Het is een kwestie om heel rustig in te sturen en ervoor te zorgen dat je kite niet te ver doorschiet. Bij het begin ga je steeds goed de lucht in en kom je als een baksteen omlaag. Na wat oefenen kan je er aardig mee springen, maar je hebt hiervoor wel dik 27 knopen nodig of het liefst meer.


Conclusie

Leuke kite die super snel en zenuwachtig is. Qua afwerking mag BEST wel iets beter zijn best doen. Daarnaast vind ik het jammer dat BEST steeds mankementen express in de kites houdt om zo volgend jaar weer met een betere kite te komen.
duik

Berichten: 169
Antwoord #1 Mei 11, 2007, 20:33:45
edit2Rapporteer  




Je ziet dat BEST probeert een A-merk kite te evenaren.


 

Het eerste wat mij opviel is dat deze kite echt super snel is.




Conclusie

Leuke kite die super snel en zenuwachtig is. Qua afwerking mag BEST wel iets beter zijn best doen. Daarnaast vind ik het jammer dat BEST steeds mankementen express in de kites houdt om zo volgend jaar weer met een betere kite te komen.


wat verwacht je van een 5M man, die dingen zijn ook super snel en onrustig.
Ligt niet aan de waaroo opzich.
En je opmerking  over dat ze mankementen Expres laten zitten slaat ook echt helemaal nergens op.
Jij denkt dus dat een bedrijf dat winst moet maken ,om te blijven bestaan, bewust fouten in zijn product laat zitten, zodat ze het jaar erop weer een verbeterpunt hebben???
Je woont zeker in het sprookjesbos?

terrorwally
Gast
Antwoord #2 Mei 11, 2007, 20:36:07
edit2Rapporteer  
daarom is het ook een review. Moet ik dan zeggen dat hij rustig is in de lucht? En dat laatste is een mening dus......... accepteer het nou maar gewoon dat dit een review is met niet alleen de positieve ala sponsor verhalen. Daarnaast staat er nergens dat ik het een negatieve eigenschap vind dat hij snel is.


duik

Berichten: 169
Antwoord #3 Mei 11, 2007, 20:51:15
edit2Rapporteer  
sorry maar dit noem ik geen review....
En een merk beschuldigen van het bewust een wanproduct leveren is geen mening. En is niet op feiten gebaseerd.


VincentC

Berichten: 2608
Antwoord #4 Mei 11, 2007, 20:51:34
edit2Rapporteer  
Paar dingetjes vind ik raar:
- Waarom ligt de low-end van de Waroo 5 zo achterlijk veel lager als die van de 7? Ik kon met mijn (2006 weliswaar) 7 varen vanaf +- 16/17 knoop op 133x37 en 65kg
- Ook vind ik het gek dat je zegt dat je minimaal 27 knopen nodig hebt om er goed mee te springen, want een Waroo 7 uit 2006 stond je in 27 knoop al aardig te stuiteren, kan me niet voorstellen dat 1 jaartal en 2m2 zoveel uitmaakt.

In mijn ogen is Best sinds dit jaar een 100% A-Merk. De prijzen zijn met 30-40% omhoog gegaan, er zitten latjes in (dik cashen want die dingen gaan snel stuk, de stopperballetjes zijn echt bagger en op de nieuwe Yarga's hebben ze van diezelfde baggerventielen zitten als die Cabrinha heeft.
Maaruh, A-merk hoeft niet bij voorbaat ook goed te zijn he  ThumpsUp
duik

Berichten: 169
Antwoord #5 Mei 11, 2007, 20:55:18
edit2Rapporteer  
en idd je mag BEST toch ondertussen wel een A merk noemen.
terrorwally
Gast
Antwoord #6 Mei 11, 2007, 20:56:00
edit2Rapporteer  
Paar dingetjes vind ik raar:
- Waarom ligt de low-end van de Waroo 5 zo achterlijk veel lager als die van de 7? Ik kon met mijn (2006 weliswaar) 7 varen vanaf +- 16/17 knoop op 133x37 en 65kg
- Ook vind ik het gek dat je zegt dat je minimaal 27 knopen nodig hebt om er goed mee te springen, want een Waroo 7 uit 2006 stond je in 27 knoop al aardig te stuiteren, kan me niet voorstellen dat 1 jaartal en 2m2 zoveel uitmaakt.

In mijn ogen is Best sinds dit jaar een 100% A-Merk. De prijzen zijn met 30-40% omhoog gegaan, er zitten latjes in (dik cashen want die dingen gaan snel stuk, de stopperballetjes zijn echt bagger en op de nieuwe Yarga's hebben ze van diezelfde baggerventielen zitten als die Cabrinha heeft.
Maaruh, A-merk hoeft niet bij voorbaat ook goed te zijn he  ThumpsUp

Springen ging de 2de keer goed alleen hij is heel snel. Je moet hem zien is gewoon lachen. Iedereen aan de kant stond echt te kijken hoe snel dat ding door de lucht bewoog.

15/16 knopen? hmmmm van die low-end weet ik niet waarom. Ik kan er vanaf 22 knopen meevaren.
terrorwally
Gast
Antwoord #7 Mei 11, 2007, 21:00:35
edit2Rapporteer  
sorry maar dit noem ik geen review....
En een merk beschuldigen van het bewust een wanproduct leveren is geen mening. En is niet op feiten gebaseerd.





Ik noem BEST wel een a-merk, maar er zijn gewoon punten die ze allang hadden kunnen meenemen in de 2006 serie als ze goed op de markt hadden gekeken. Je gaat mij niet vertellen dat ze het niet wisten dat 2006 klapperde en de leading edge een stuk sterker kon. Toen de 2007 uit kwam komen ze met een hele pagina met verbeteringen opzetten: http://www.bestkiteboarding.com/07Waroo

Al die verbeteringen waren al in het verleden wel eens uitgevoerd bij C-kites of bij hun eigen nemesis kites.

Wedden 2008 krijgt 5de lijn.

Best heeft zeker marktstrategieeen die agressief zijn, anders krijg je nooit zo groot aandeel in de markt in een redelijke korte tijd.
Geen

Berichten: 559
Antwoord #8 Mei 12, 2007, 01:35:15
edit2Rapporteer  
eey Terror dude, in mijn ogen vind je de waroo met zijn bar ronduit klote, toch koop je er 2 van.... wazig...
terrorwally
Gast
Antwoord #9 Mei 12, 2007, 02:59:23
edit2Rapporteer  
eey Terror dude, in mijn ogen vind je de waroo met zijn bar ronduit klote, toch koop je er 2 van.... wazig...

uhm had toen 2006, 2007 is stukker beter. Ben nu zeer tevreden. Ik ben over het algemeen zeer tevreden over de kites. Vooral de 9m is top en bijna niks over te klagen. Alleen ga niet alleen positief slijmen over BEST. Ik vertel gewoon eerlijk mijn mening. De kite is snel en zenuwachtig. Het kan best als ik boven de 28 knopen vaar dat het beter is met deze kite.

Ricardo

Berichten: 1037
Antwoord #10 Mei 12, 2007, 04:46:09
edit2Rapporteer  
Meneer terror wally, 2007 krijgt ook 5e lijn (Yarga in ieder geval en is waarschijnlijk ook toepasbaar op waroo) ..... even geduld

Wat de afwerking betref... ieder merk heeft zo wel zijn dingentjes.

Wat de low end betrefd, van de 5m2 weet ik het niet maar de 7 was al vanaf 20 knopen hard te beulen met 73 kilo

Wat express mankementen erin laten zitten betrefd.... ik snap waar je opmerking vandaan komt want in de windsurfwereld is het heel lang ook zo gegaan... maar in de kitewereld zit nog zo veel ontikkeling dat dat op dit moment niet nodig is om elk jaar een beter product op de markt te brenen

Wat zenuwachtigheid betrefd, welke 5m2 is nou niet zenuwachtig?

Hoop dat je plezier van je kite hebt t is een top kite
terrorwally
Gast
Antwoord #11 Mei 12, 2007, 04:50:03
edit2Rapporteer  
Meneer terror wally, 2007 krijgt ook 5e lijn (Yarga in ieder geval en is waarschijnlijk ook toepasbaar op waroo) ..... even geduld

Wat de afwerking betref... ieder merk heeft zo wel zijn dingentjes.

Wat de low end betrefd, van de 5m2 weet ik het niet maar de 7 was al vanaf 20 knopen hard te beulen met 73 kilo

Wat express mankementen erin laten zitten betrefd.... ik snap waar je opmerking vandaan komt want in de windsurfwereld is het heel lang ook zo gegaan... maar in de kitewereld zit nog zo veel ontikkeling dat dat op dit moment niet nodig is om elk jaar een beter product op de markt te brenen

Wat zenuwachtigheid betrefd, welke 5m2 is nou niet zenuwachtig?

Hoop dat je plezier van je kite hebt t is een top kite

geloof ook dat ik er veel plezier mee ga hebben!
TtHoM@s

Berichten: 1558
Antwoord #12 Mei 12, 2007, 05:25:18
edit2Rapporteer  
mankementen vind ik een groot woord maar, one-pump en z,n dingetje dat je onderlijnen kunnen draaien
hadden ze er in 2006 makkelijk op kunne zetten.

wel slim want ik wil nu alweer een 2007

5e lijn lijkt me erg fijn vooral boven de 25 knopen, gewoon een stukje veiligheid
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #13 Mei 12, 2007, 07:18:40
edit2Rapporteer  
Ondanks m'n slechte ervaringen met de yargas 05... wil ik toch wel weer kijken naar een 2007 Waroo... zeker die 5e lijn.. lijkt me heerlijk voor de extra veiligheid... en dat herstarten.... met 4 lijnen lukte me dat nooit zo goed.. en geloof dat dat makkelijker zal zijn met een 5e lijn... maar goed.. nog nooit bow gevaren... dus misschien kan et makkelijk zonder..

Wat een 5 m betrefd... jah... mij zul je er niet mee zien... met 100 kg... en beginnende kiter... heb ik daar geen moer aan.. 13/9 of 15/11/7 zouden opties zijn. Maar goed voor nu... nog veeeeel te duur... jah 2e hands is die er al wel... en daar doen we dan ons best ook voor.

Hey terrorwally, thanks voor de waroo 5m update. toch fijn te horen dat kwaliteit nu toch een stuk beter is geworden.
Spikey

Berichten: 160
Antwoord #14 Mei 12, 2007, 08:04:54
edit2Rapporteer  



wat verwacht je van een 5M man, die dingen zijn ook super snel en onrustig.
Ligt niet aan de waaroo opzich.
En je opmerking  over dat ze mankementen Expres laten zitten slaat ook echt helemaal nergens op.
Jij denkt dus dat een bedrijf dat winst moet maken ,om te blijven bestaan, bewust fouten in zijn product laat zitten, zodat ze het jaar erop weer een verbeterpunt hebben???
Je woont zeker in het sprookjesbos?


Citaat

nooit van microsoft gehoord ? is ook een amerikaans bedrijf .....knipoog knipoog hehehe
Merc
Gast
Antwoord #15 Mei 12, 2007, 17:12:23
edit2Rapporteer  
sorry maar dit noem ik geen review....
En een merk beschuldigen van het bewust een wanproduct leveren is geen mening. En is niet op feiten gebaseerd.




een revieuw is gebaseerd op feiten en dus objectief, Dit verhaal is puur een mening.
een revieuw wordt geschreven met meer testdagen en verschillende winden en weersomstandigheden.
johan

Berichten: 151
Antwoord #16 Mei 13, 2007, 01:32:35
edit2Rapporteer  
ik zag je vandaag ook weer lekker beulen met je 5 Smiley
ik had met 70 kg af heel en toe moeite met de 7(2006). Ik wil hem namelijk niet zover depoweren dat hij gaat klapperen.
verder wat het een TOPdag vandaag Smiley
MasterWurm

Berichten: 185
Antwoord #17 Mei 13, 2007, 03:35:22
edit2Rapporteer  
Mijn waroo 2007 9 meter is vandaag ge-invert, volgens mij ben ik de eerste.
ik zag je vandaag ook weer lekker beulen met je 5 Smiley
ik had met 70 kg af heel en toe moeite met de 7(2006). Ik wil hem namelijk niet zover depoweren dat hij gaat klapperen.
verder wat het een TOPdag vandaag Smiley
Mijn waroo 2007 9 meter is vandaag ge-invert, volgens mij ben ik de eerste die dit is overkomen.
Ik maakte een sprong en crash te op het water waardoor ik op de kop in het water lag.
En toen ik boven water kwam zat ie binnenste buiten.

Maar ik gebruik die stopper-bal eigenlijk helemaal niet, ik neem aan dat, dat de reden was waarom mij dat gebuerde.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.