Hoe beginnen ?

Woutje99

Geen avatar

Mei 06, 2007, 15:59:11
edit2Rapporteer  
Hee,

heb nu voor het eerst  4 lijns mtras 5 meter ?, hoe kan ik het makkelijkste beginnen ?,

Bedankt ThumpsUp
El Rudo

Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #1 Mei 06, 2007, 16:05:14
edit2Rapporteer  
waarmee?

als je wilt kitesurfen, neem een les!

suc6!
Woutje99

Geen avatar

Antwoord #2 Mei 06, 2007, 16:08:44
edit2Rapporteer  
Jah oke dat snap ik, maar moet ik  met harde wind beginnen of eerst gwn met rustige wind voor dat je alles kent enzo ?
Woutje99

Geen avatar

Antwoord #3 Mei 06, 2007, 16:09:24
edit2Rapporteer  
Want mjin vader wou er mee vliegeren was windkracht 5 hij kon niet meer op zen benen blijven staan daarom
daan

Antwoord #4 Mei 06, 2007, 16:10:02
edit2Rapporteer  
eerst les daarna zelfstandig oefenen met niet alte veel wind
Woutje99

Geen avatar

Antwoord #5 Mei 06, 2007, 16:13:11
edit2Rapporteer  
Oja Oke,

Thnxx
Spoon

Antwoord #6 Mei 06, 2007, 16:18:01
edit2Rapporteer  
hij vraagt toch helemaal niets over kitesurfen? hij vraagt hoe hij moet beginnen met een vijf meter matras. word een beetje moe van die reacties gelijk van eerst les nemen. Lees dan eerst de vraag.

ik zou als ik jou was, woutje, kijken op de tas van de kite. Als het goed is staat daar een schema vanaf welke wind je de kite kan vliegen. stel dat is windkracht 2 (4 tot 6 knopen) dan zou ik proberen om rond de 6 knopen op het strand of een groot veld de kite te testen.

en dat kan je dan opbouwen. wil je daarna overstag voor kitesurfen zal je 2 dingen moeten doen.
les nemen Grin
en een andere kite kopen.

mjah.. succes iig
Jari
Gast
Antwoord #7 Mei 06, 2007, 16:18:40
edit2Rapporteer  
Fout.

Ik als leraar zal even zeggen wat de beste aanpak is.

Eerst zo snel mogelijk zoveel mogelijk vlieguren met die matras gaan maken.
Elke dag, veel wind of weinig wind (tot max. 5 bft. vlieger niet recht met de wind mee oplaten!)
Als je dat ding tot op de centimeter onder controle hebt. kun je bv. een privee les nemen. of vragen of je in een groepje mag met mensen die ook vlieger ervaring hebben. stel veel vragen, oefen goed met oplaten en neerlaten. dan komt het goed
daan

Antwoord #8 Mei 06, 2007, 16:19:54
edit2Rapporteer  
@spoon sorry man ik had het niet goed gelezen;) naja oefenen dus met een rustig windje:D
JB - On The Edge

Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #9 Mei 06, 2007, 16:50:43
edit2Rapporteer  
Uhmm...ja..ok...beantwoord de vraag.....

Maar is de vraag: Moet ik met weinig of harde wind beginnen niet wat voor de hand liggend??
En als je dan een matras koopt, daaar zit toch een gebruiksaanwijzing bij? Of iemand in de winkel die je informeert???
En als je vader hem niet kan houden....nee..dan zou ik met minder wind gaan...
Spoon

Antwoord #10 Mei 06, 2007, 17:28:19
edit2Rapporteer  
@spoon sorry man ik had het niet goed gelezen;) naja oefenen dus met een rustig windje:D

twas niet persoonlijk bedoeld he gast Grin maar het is op dit forum de laatste tijd om als reactie ipv "first post" "neem les " te roepen Grin...

Fout.

Ik als leraar zal even zeggen wat de beste aanpak is.

ik begrijp niet zo goed wat jij bedoelt met fout... op wie die reactie vooral bedoeld is. maar goed.. jij als "leraar" zal het wel weten.
Spoon

Antwoord #11 Mei 06, 2007, 17:29:49
edit2Rapporteer  
@poor....

je hebt helemaal gelijk Grin
Jari
Gast
Antwoord #12 Mei 06, 2007, 18:16:14
edit2Rapporteer  
Mijn reactie was op de opmerking van Daan en El rudo.

Jouw opmerking stond er nog niet bij toen ik ging reageren.

vliegeren voor de eerste Kiteles is echt beter!

kentyman

Antwoord #13 Mei 06, 2007, 18:18:49
edit2Rapporteer  
een 5m matrass kite is bestwel groot om direc tmee te beginnen, de meeste lessen worden gegeven met matras vliegertjes van 1.5 tot 2.5m ongeveer

een 2.5 matras trekt namelijk als een 5m C-shape omdat een matral eigenlijk een soort van "dubbeldekker" is.

Enne, als je pa de kite niet kan houden dan moet jij er zeker niet aan gaan hangen :-)
Ik zou zeggen ga zoveel mogelijk vlieger ervaring op doen met zachte wind (3 a 4 bft) totdat je de kite helemaal 100% onder controle hebt. Ook het oefenen van landen en lanceren is erg belangrijk (landen en lanceren moet altijd in de neutrale zone op 3 of 9 uur).

succes!
pindakaas

Antwoord #14 Mei 06, 2007, 18:55:42
edit2Rapporteer  
En zoek contact met andere vliegeraars om ervaring te delen en tips te krijgen e.d.
5 meter is idd wel erg groot om het mee te leren, zoek een kleinere 4 lijner voor erbij.

alleen de opmerking van kentyman klopt niet helemaal denk ik(no offence), de ar van een matras is gewoon veel hoger dan een c-shape, hij is dus platter en heeft ook de vorm van een vliegtuigvleugel waar hij zijn kracht ook vandaan haalt, maar hij heeft wel gelijk in dat 5meter erg groot is om te beginnen en dat landen en lanceren erg belangrijk is opm onder controle te krijgen.
Myzrael
Gast
Antwoord #15 Mei 07, 2007, 02:08:18
edit2Rapporteer  
Welnee, een 5 m2 matras kan prima in het begin. Geen enkel punt. Gewoon in windkracht 3/4 vliegen de eerste paar keer en dan lekker tot max 5Bf gaan. Dat je pa hem niet kon houden is ook maar relatief. De meeste mensen vinden dat ze de vlieger niet meer kunnen houden als ze voort worden gesleurd. Dan begint juist de pret voor velen! Zo'n 5m2 is niet bedoeld om mee stil te staan. Gewoon lekker naar achteren leunen op dat zachte zand en laat je maar voorsleuren. Daar leer je heel veel van. Onthou ook dat de vlieger boven je hoofd (12uur) en ik de hoeken van het "windsvenster" (2 uur en 10 uur om precies te zijn) ) de minste kracht heeft.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.