kiten op zee

Knorrie

Mei 10, 2007, 00:18:19
edit2Rapporteer  
Beste medekiters,

Heb jullie advies nodig!!! Ik ga in het weekend voor het eerst op zee kitesurfen!!(Oostende) Spannend. Nu kite ik al 1 jaar op strand horst en het gaat eigenlijk perfect, hoogtelopen en kleine sprongetjes zijn geen probleem meer.
Nu is mijn vraag waar je rekening mee moet houden als je op zee gaat kiten, is dit bijv. veel moeilijker dan op vlak water??
Alle tips zijn welkom. O ja ik vaar een element 14m en een rrd board (150cm) ik ben 85 kg en 1,85lang
Bij voorbaat bedankt,
Patrick
100%-DINGES-®!!!!!!!!

Antwoord #1 Mei 10, 2007, 00:21:00
edit2Rapporteer  
tegen de golven in moet je goed je punt van je bord omhoog houden en je kite iets hoger zetten!!
na de meteen de kite weer iets lagen en lekker hard aankanten!!
tenminste"""dat doe ik altijd!!!
en kunnen body dragen is ook wel heel handig!!!
El Rudo

Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #2 Mei 10, 2007, 00:21:51
edit2Rapporteer  
Waar ga je? autostrand is meer een soort baai/binnenzee met weinig golven en de slufter... vraag dat maar aan locals... kan best link zijn
100%-DINGES-®!!!!!!!!

Antwoord #3 Mei 10, 2007, 00:25:36
edit2Rapporteer  
Waar ga je? autostrand is meer een soort baai/binnenzee met weinig golven en de slufter... vraag dat maar aan locals... kan best link zijn
hij zei oostende!!!
CHRIZZZZ

Antwoord #4 Mei 10, 2007, 00:27:15
edit2Rapporteer  
hij zegt Oostende  (grinnik_kitesmiley)

Stroming moet je ook flink rekening mee houden. Soms is die zo sterk dat je geen hoogte kan houden.  Als je je board kwijt raakt kan deze heel snel van je af gaan.

Verder is het met weinig wind moeilijk door de golven heen te komen omdat je steeds snel stil ligt. Over hoge golven moet je er proberen er overheen te springen of snel te keren.
martijn

Antwoord #5 Mei 10, 2007, 00:34:18
edit2Rapporteer  
je moet gewoon net zo doen als je eerst deed, alleen rekening houden met golven, zoals 100% melvin zij. en idd body draggen is erg handig!! moet lukken!!
lucash

Antwoord #6 Mei 10, 2007, 00:50:09
edit2Rapporteer  
ik doe precies hetzelfde als Melvin en als je denk dat je in een golf gaat varen die op zn hoogste punt is snel wegwezen of proberen erover heen te springen maar als een golf al omgeslagen is of nog niet zo hoog is gewoon je voorste been optrekken en je kite wat hoger sturen  ThumpsUp
Suc6 (grinnik_kitesmiley)
Sjemmel

Antwoord #7 Mei 10, 2007, 01:02:48
edit2Rapporteer  
Gewoon doen, oefening zal heel snel kunst baren als het op vlak water al goed gaat
Suc7!!
El Rudo

Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #8 Mei 10, 2007, 01:57:47
edit2Rapporteer  
tjeez ik ga nog maar es in de koffie kiten denk ik  :Smiley
Frank77

Antwoord #9 Mei 10, 2007, 02:15:00
edit2Rapporteer  
Golven zijn geen probleem ;-) , brekende golven (branding) zijn dus de moeilijkheid.
MEGALOOPBEUN

Antwoord #10 Mei 10, 2007, 04:32:21
edit2Rapporteer  
rolleash meenemen anders ben je meteen je plankie kwijt  ThumpsUp
kentyman

Antwoord #11 Mei 10, 2007, 15:35:19
edit2Rapporteer  
Golven zijn geen probleem ;-) , brekende golven (branding) zijn dus de moeilijkheid.

precies!

"gewone golven" (die nog niet breken) zijn vrij makkelijk:
-board ietsje downwind als je de golf op gaat
-boven op de golf je knieen buigen en nauwelijks edgen
-bij de afdaling van de golf snel je benen weer strekken en je edge weer pakken
-tussen de golven zo hard mogelijk hoogte lopen
Als je gewoon door-edged de golf op dan vlieg je er op de top vanaf als een ramp, wat erg leuk is maar lastig te landen en je verliest dan veel hoogte Smiley

het zijn juist de golven die omslaan die moeilijk zijn: de branding!
als je de zee op gaat dan moet je eerst over de branding heen dus, als je daar overheen bent dan is het kiten wel te doen (achter de branding is het makkelijker kiten dus)
om de branding over te komen moet je vooral je snelheid zien te houden en niet "tegen de golven aan knallen" maar er "overheen sjezen":
-probeer genoeg snelheid te maken
-probeer niet al te veel hoogte te lopen of te edgen, probeer op snelheid over de golven te komen
-als een golf precies omslaat als jij eraan komt: ga dan gewoon een stuk downwind waar die golf niet is of spring er over heen
-om een golfje over te komen je board ietsje poppen of omhoog / downwind sturen, kite omhoog en direct na de golf weer edgen & kite omlaag
HelldogBE

Antwoord #12 Mei 10, 2007, 15:40:06
edit2Rapporteer  
rolleash meenemen anders ben je meteen je plankie kwijt  ThumpsUp

euuhh? jij springt niet op zee dan neem ik aan??

maken dat je bodydrag en relaunch van de kite goed onder de knie hebt en dat je je kite niet laat vallen in de branding!

kite hoger sturen om over de branding te raken helpt veel om de beentjes te sparen, je moet eigentlijk een beetje sinussen. Naar omhoog voor de lift en zachte landing en naar beneden om snelheid te blijven houden zodat je over alle golven raakt zonder in het midden stil te vallen
terrorwally
Gast
Antwoord #13 Mei 10, 2007, 15:53:55
edit2Rapporteer  
je kite meegolven dus golf op kite omhoog en golf omlaag kite omlaag. Daarnaast zit er constante in de golven. Als een golf te hoog is gewoon even niet pakken en later weer hoogte lopen.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.