stopperbal Naish Shockwave

backside

Mei 10, 2007, 02:59:03
edit2Rapporteer  
Ik heb een Naish Shockwave van 2006 en de stopperbal schuift iedere keer omhoog.
Heb een nieuw stoppersetje gehaald bij Roha maar het probleem blijft.
Zijn er nieuwe stoppersetjes in de handel en waar kun je deze kopen?
chico

Antwoord #1 Mei 10, 2007, 03:04:44
edit2Rapporteer  
Afslopen die bal. Deze stopperbal sloopt je bar. Ik gebruik geen stoppers op m'n SW's Wil je perse een stopperbal dan moet je die van Best gebruiken. Dit is een verstelbare stopperbal. Wil je meer weten gebruik dan de zoekfunctie, met name Kitedemon heeft daar al veel zinvols over verteld.
Suc6
Ferro

Geen avatar

Antwoord #2 Mei 10, 2007, 03:49:27
edit2Rapporteer  
Hee,

Had het zelfde probleem.
Heb van het weekend de Best upgrade op m'n bar gezet. En het werkt echt super.

Zeker een aanrader dus

Succes ermee
Leander

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #3 Mei 10, 2007, 14:02:25
edit2Rapporteer  
Ik vaar al een half jaar met dezelfde stopper. Ik heb gewoon 1 keer dat ding vastgezet, goe aangedraaid, en nergens problemen mee.
Ik heb wel de nieuwe versie van de stopper (dus met kegelvormige schroefjes).
Zet hem gewoon vast en daarna niet meer verstellen, want dan maak je hem lam.

en dat hij je bar sloopt is onzin, je moet gewoon zorgen dat je altijd met stopper vaart, dan is er geen probleem.
Ik heb hem altijd er op staan, omdat hij anders meteen uit de lucht valt als je hem uitgehaakt laat schieten. Nu blijft hij mooi staan en kun je aan de loop vastpakken en makkelijk weer inhaken.

En die Best stopper is belachelijk duur.
Merc
Gast
Antwoord #4 Mei 10, 2007, 14:14:28
edit2Rapporteer  

En die Best stopper is belachelijk duur.

Dat komt omdat je niet alleen de stopper koopt.
Dennis B

Geen avatar

Antwoord #5 Mei 10, 2007, 14:54:24
edit2Rapporteer  
Eerste Naish stopperbal had inbusschroefje met platte kop. Deze verschuiven. De nieuwe hebben een puntje en blijven(mijn ervaring) wel goed zitten.
Heb er nog wel eentje liggen. Mag je hebben. Stuur even een PM met je adres, dan stuur ik ze op.
Mvg, Dennis.
KiteDemon

Antwoord #6 Mei 10, 2007, 18:55:01
edit2Rapporteer  
Het probleem zit in de kunstof delen die worden gebruikt.
Zelf had ik de grijze bullet gewoon op de juiste plek op het depowerkoord verlijmd, en deze bleef netjes op zijn plek. Het grote probleem is dat als je toch regelmatig door de stopper drukt, en de bar maar vaak genoeg over de grijze bullit gaat, er uiteindelijk stukjes van de grijze bullit afspringen. Hierdoor gaat het oog door de bar dus ook slijten.
Het originele Naish stoppersysteem zuigt gewoon zwaar en is niet duurzaam genoeg voor normaal gebruik. De beste oplossing is idd een Best slidingstopper upgrade. Deze werkt bij mij nog steeds, slijt niet en is ook nog eens stukken functioneler en veiliger. Ondanks de prijs is de upgrade dit dubbel en dwars waard, en je bent gelijk van alle gezeik af.
Hoop dat ze Bij Naish hier weer van hebben geleerd en hetzelfde systeem ook doorvoeren op de volgende generatie SLE´s.
backside

Antwoord #7 Mei 11, 2007, 03:16:21
edit2Rapporteer  
Ik denk dat ik eens ga voor de Best slidingstopper, waar kan ik deze kopen en wat is de prijs ?
En Dennis, bedankt voor je aanbod maar heb inmiddels een met puntjes op de schroefjes en deze schuift ook naar boven.
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Groetjes, Marc
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.