sommige kiters bedoelen met powerlijnen de middelste lijnen. oftewel de depowerlijnen.
Je stellingen kloppen.
Maar wat je zegt komt wel beetje raar over:
mn power lijnen stonden dmv de strap op zn slapst en ik zie nog die stuurlijnen gewoon slap in de lucht hangen
ja idd, ik zei het een beetje krom :-) maar gelukkig klopte mn stellingen nog....zal nog ff mn lijnen nalopen of ze even lang zijn maar dat zijn ze wel denk ik, het is allemaal nog nieuw / weinig gebruikt.....
trouwens ik had laatst ook nog iets heel gevaarlijks....toen ik het strand op liep viel de kite uit de lucht nadat ik even niet oplette (de wind was ook helemaal niks meer) hij lag dus op12 uur met zn tube omlaag maar met de holle kant naar me toe zeg maar! (zoals hij ook in het water ligt als tei gecrasht is) net op het strand! ik hield hem wel maar trok toch behoorlijk aan me. Als hij nu in het water viel kon ik hem wel weer herstarten maar nu lukte dat niet op het strand. Gelukkig kon iemand me snel helpen door de kite om te draaien en dood op het strand te leggen. als er nu een harde windvlaag kwam kon het wel eens gevaarlijk worden........
maar wat moet je nu in zo'n situatie doen als je alleen bent? afkoppelen is de enigste remedie lijkt mij maar dan ben je je kite kwijt.....