De Aero 2 heeft zich bewezen als goede beginners kite, en de v4 is de nieuwste van Naish en zal ongetwijfeld ook heel goed zijn. Harry Vogelezang geeft les met de V4, dus dit zegt ook al een hoop. Waar heb je zelf mee gelest??? Ik zou geen kite nemen met een hoge aspect ratio zoals een X4 ofzo. Je moet gaan voor een intermediare kite zoals de Aero 2 V4 north Vegas/ Toro.......Elk bekend merk heeft wel zo'n kite en in 2004 is alles oke. Ik neem aan dat je met systemen het veilgheidsysteem bedoeld. Cabrinha heeft een recon systeem, waardoor je hem makkelijk zou kunnen starten nadat hij in het water is gevallen. North is ook met een systeem bezig om de kite weer gemakkelijk te herstarten vanuit het water d.m.v. een 5e lijn. Ja en verder makkelijk en veilig uit kunnen haken uit je trapeze. Ben niet echt bekent met de nieuwste systemen, ik vertrouw nog steeds om mijn wichard haak....die onder druk het best werkt. F-one brengt een nieuwe bar uit die naar mijn idee wel eens heel veilig zou kunnen zijn, maar ook hier weet ik niet zoveel van, alleen plaatjes van gezien.
zeker weten is de CO2 een goeie beginnerskite! ben zelf vorig jaar begonnen en kocht gelijk een nieuwe 16m² heb er dit jaar een 12 bijgekocht, gaat voorspoedig allemaal!
Neem een Aero2, deze is niet zo duur als een V4 en nieuwer is niet altijd beter!!! Dat Harry met het nieuwste materiaal kite zegt helemaal niet, (sponsoring, reclame, enz) Gr
Dat Harry er les mee geeft zegt inderdaad niks..........een vriend van mij geeft les bij hem, vandaar dat ik weet dat er les mee gegeven wordt. Vorig jaar met Aero 2........bedoelde eigenlijk gewoon dat er met de v4 les gegeven wordt en dus zeer geschikt is voor beginners.
gewoon zelf testen. . . . . en kijk naar wat jij het lekkerst vind varen. iedereen vind wel wat anders en heeft 'zijn' merk. . . zoek gewoon 'jouw'n' merk