waddenzee over steken

emieck

Antwoord #25 Mei 22, 2007, 01:49:35
edit2Rapporteer  
nou wat een helden ze verbibsen het voor ons hoor:S!!
xray

Antwoord #26 Mei 22, 2007, 01:50:17
edit2Rapporteer  
RobB W
Hier ben ik het dus niet mee eens. Het laat nog een keer zien hoe onrechtvaardig het is wat er gebeurd. Altijd alleen maar lijdzaam toezien werkt gewoon niet. Dat bange gedoe wordt ik een beetje boel moe van. Altijd maar het braafste jongetje van de klas zijn, BS!
wazzaah

Antwoord #27 Mei 22, 2007, 01:52:42
edit2Rapporteer  
Yep wil nu wel s weten wie t waren, zat er zelf nl ook aan te denken om t van t zomer s te doen. Naar Terschelling dan (grinnik_kitesmiley)
rikdekker

Antwoord #28 Mei 22, 2007, 01:54:53
edit2Rapporteer  
wazzaah jij krijgt commentaaar let maar op! hahaha;)

nee ik vind dat we gewoon niet zo moeilijk moeten doen in dit landje, waar gaat het heen..pff
larssmits
Gast
Antwoord #29 Mei 22, 2007, 01:55:48
edit2Rapporteer  
denk dat die kiters die boete er echt wel voor over hebben gehad, nu ze weten dat ze overal op nieuwssites komen/radio enzo

emieck

Antwoord #30 Mei 22, 2007, 01:57:57
edit2Rapporteer  
nou ik zou er trots op zijn, een nog slechter beeld van de kiters!!! goed zo jongens wel zeuren dat alles dichtgaat maar niet over zulke acties nadenken!!
Passie

Antwoord #31 Mei 22, 2007, 02:02:15
edit2Rapporteer  
emieck. zeur piet:).. is toch goud ffies oversteke..

Der zijn zoveel dignen die mensen met kites doen en die eigenlijk weer niet goed zijn ofzo voor het ''beeld van de kiters''

e_surf

Antwoord #32 Mei 22, 2007, 02:12:23
edit2Rapporteer  
Leuke actie  ThumpsUp en breng toch niet direct alles
in verband met het sluiten van spots.
Vergeet niet dat het overal in Nederland is VERBODEN.
Hoe kun je een spot nu sluiten, als het toch al is verboden.
Alleen de westkust van Friesland, en rondom het wad (+eilanden) hebben
vergunde spot die kunnen worden gesloten.
En dan kunnen ze altijd nog worden gedoogd, zoals ook in de rest van Nederland gebeurt.

En bedreiging voor de natuur: laat me niet lachen.
- Bommen gooien op de vliehors.
- Laagvliegoefeningen met F16's.
- Wadlooptochten.
- (snelle catamaran) veerboten.
- De bruine zeilvloot met per schip 25 man jeugd aan board
- Droogvallen op het wad.
- Harlingen/Terschelling roeiwedstrijd met alle bijbehorende volgboten.
- Plannenmakerij voor een Zeppeling boven het wad.
- (kokkel) visserij.

- Oh, ja: kitesurfen hoort ook nog in dit rijtje thuis.

Aandacht in de media is niet verkeerd.
Ook deze media aandacht wordt door het merendeel van de
Nederlandse bevolking met een lach bekeken.
BPR: 99% van de Ned. bevolking weet niet eens wat het is
en ook vele kiters weten niet eens wat het inhoudt.

Aanpassing van de 10 editie van het BPR is noodzakelijk.
Haal het kiten uit het verdomhoekje en stop het verbieden van het kiten.
Handhaving: gevaarlijk gedrag en andere "scheepvaart" en personen in
gevaar brengen gaan verbaliseren.
Kiten in vaargeulen, druk vaarwater, havens etc. gaan verbieden en
overtreders verbaliseren.
Morres

Antwoord #33 Mei 22, 2007, 02:20:54
edit2Rapporteer  
zie persbericht
RobB_W

Geen avatar

Antwoord #34 Mei 22, 2007, 02:21:03
edit2Rapporteer  
RobB W
Hier ben ik het dus niet mee eens. Het laat nog een keer zien hoe onrechtvaardig het is wat er gebeurd. Altijd alleen maar lijdzaam toezien werkt gewoon niet. Dat bange gedoe wordt ik een beetje boel moe van. Altijd maar het braafste jongetje van de klas zijn, BS!

Tuurlijk is het onrechtvaardig, en tuurlijk mag er wel eens een ludieke actie aan gewijd worden. Maar dan hadden de heren bv. eerst met 3fm of een andere zender moeten praten om juist aandacht aanhet onderwerp te geven. Gezien het enthousiasme waarmee het hier door veel mensen ontvangen wordt, kun je ook bang zijn voor de ontwikkeling dat er meer mensen dit soort dingen gaan doen. En als het dan wel een keer fout gaat zijn we verder van huis.

Dit soort acties kunnen goed aanslaan, maar gaaf er dan wel op de juiste manier aandacht aan. De aandacht die er nu door de media aan gegeven wordt, vindt ik nou niet de meest positieve....
emieck

Antwoord #35 Mei 22, 2007, 02:25:56
edit2Rapporteer  
@passie: tuurlijk is het goud, ik vind het ook wel wat hebben maar het kan consequenties voor andere mensen hebben! ik vind het zelf ook wel vet, had het zelf ook wel willen doen maar dat is dus normen en waarde, je moet je weten gedragen want dit soort acties kunen dus nedelige consequenties voor je medekiters hebben!
emieck

Antwoord #36 Mei 22, 2007, 02:37:51
edit2Rapporteer  
ondertussen het artikel van morres gelezen maar zoals het gaat zoals hij beschrijft vind ik het zeker een strakke actie!!
Morres

Antwoord #37 Mei 22, 2007, 02:42:17
edit2Rapporteer  
Deze kan denk ik beter ff dicht
persbericht staat hier: http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=25041.0
diederik

Antwoord #38 Mei 22, 2007, 02:45:40
edit2Rapporteer  
Good shit!!!!Dit zouden meer mensen moeten doen! gewoon lekker kiten waar mogelijk en verantwoord...het is toch overal verboden dus waarom nog moeilijk doen, er is zat draagvlak voor deze sport!!!Iedereen ziet er tegenwoordig de lol van in en iedereen is de regeltjes (in de meest algemene zin van het woord) goed zat...wat willen ze nou gaan doen????Er zijn inmiddels duizenden surfers in Nederland waardoor een algemeen verbod echt niet meer mogelijk is. Dus als je het doet...doe het met VEEEEEEEEEEELEN zodat er niets aan te doen valt en zorg dat je het op een verantwoorde manier doet!

hehehe i.pv. ilegale party's organiseren ilegale downwinders gaan organiseren!
Charles

Geen avatar

Antwoord #39 Mei 22, 2007, 02:57:02
edit2Rapporteer  
in het bericht staat: " De Waddenzee oversteken is illegaal."

Da's mooi, dat betekent dat er in het hoogseizoen zo'n 426 zeilende pieremegochels en 869 wadlopers per dag beboet kunnen worden door onze waterschouten.

Overigens heb ik begrepen dat het al jaren gebruik is dat de jongens van de Zeevaartschool op Terschelling met hun windsurfspulletjes naar Harlingen op&neer speren en ik vermoed dat zij zich niet melden bij de verschillende instanties.

Ik zou inderdaad wel eens zo' oversteek willen maken bij wijze van downwinder.
wazzaah

Antwoord #40 Mei 22, 2007, 03:01:14
edit2Rapporteer  
Overigens heb ik begrepen dat het al jaren gebruik is dat de jongens van de Zeevaartschool op Terschelling met hun windsurfspulletjes naar Harlingen op&neer speren en ik vermoed dat zij zich niet melden bij de verschillende instanties.

Dat zijn windsurfers daar gelden die regels niet voor. 

Is trouwens wel een maas om geen bekeuring te krijgen, maar die houd t ik ff voor mezelf (omzelf s over te steken)  (grinnik_kitesmiley)
EW-OUD

Antwoord #41 Mei 22, 2007, 03:25:44
edit2Rapporteer  
 ThumpDown ja het lijkt wel dat wij kitesurfers erger zijn als windsufers laast ook bij hindelopen daar zit ook een grens van een natuurzone vet veel windsurfers zitten erin  en 1 kitesurfer komt er perongelijk even in omdat ie niet kon draaien vanwege een windsurfer en die wordt weer gepakt ThumpDown en niet de windsurfers (shame_kitesmiley)
Sjemmel

Antwoord #42 Mei 22, 2007, 04:55:29
edit2Rapporteer  
Kan iemand mij uitleggen waarom deze 4 mensen het voor de rest verzieken? de waddenzee is toch al verboden? Ze nemen gewoon een risico en krijgen daarvoor een boete, geloof niet dat ik er als kiter last van krijg hoor, het mag er toch al niet...

En negatief in het nieuws is ook zo overdreven, als Sjonnie en z'n vrouw kimberly van 20 jaar ,met hun drie koters van resp. 5,6 en 7 jaar, in hun verlaagde mercedes 190E door rood rijden is toch ook niet heel Nederland een wegpiraat?
Morres

Antwoord #43 Mei 22, 2007, 06:31:36
edit2Rapporteer  
beste vergelijking ooit, hehehe ,geweldig

sjonneeeeey
Kondor 11

Antwoord #44 Mei 24, 2007, 05:40:31
edit2Rapporteer  
He die bekeuringen zijn juist goed, heb M. A. te K tenminste weer salaris schater ThumpsUp
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.