Bowkite en .... board??

Pijlstaart

Geen avatar

Mei 25, 2007, 00:41:37
edit2Rapporteer  
Hello,

Ik heb net mijn kite lessen erop zitten en ben me aan het orienteren op de overjarige en tweedehands kite markt. Ik heb vanmiddag een "optie" genomen op een Cabrinha Crossbow 2006 12m2 (als ik de berichtgeving een beetje volg op deze site is dit best een goede kite..?) en ben nu op zoek naar een board. Ik krijg alleen er veel verschillende berichten over een board. Het ene advies is een oude beginnersplank aanschaffen van 1.60 voor weinig, de ander is een overjarige Naish Haze en een ander is een Brunotti wood limited edition (custom made). Is het erg belangrijk om een goed board bij een bowkite te kopen? Eigenlijk ben ik behoorlijk lost qua board.. Wie kan me verder helpen?? Ik weeg 78 kilo en ben 1.80 en zoek een board waar ik niet na 1 maand op uitgekeken ben en rond de EUR 300 kost.

Thanx
Kondor 11

Antwoord #1 Mei 25, 2007, 00:52:50
edit2Rapporteer  
Gewoon eens ff in het rond zoeken naar wat reviews en dan wat testen.
Wellicht een boardje waar je ook op gelest hebt veel merken hebben freeride boards waar beginners mee kunnen starten en waar je als gevorderde met weinig wind mee gaat varen.
Veel langer dan 1.50 zou ik niet gaan daar ben je snel uitgegroeid.
Breedte van een 40/45 cm is lekker stabiel en voor lichte omstandigheden later zeer geschikt.
SccS
Frank77

Antwoord #2 Mei 25, 2007, 00:55:12
edit2Rapporteer  
Hoeveel meter vaar je al???

Als je nog geen meter hebt gevaren dan een wat groter board, kun je al heen en weer komen dan is groot niet zo zinvol. Dus meer info van jou gevraagd...en vooral hoe handig ben je (snowboard ervaring, kite ervaring?). Waar heb je nu op gestaan en hoe ging dat. En waar ga je varen: op zee of op vlakwater. Op zee moet het door de golven niet te kort worden.

Ik weeg 75kg/1.82 en vaar een 137x40 en is (achteraf, ben er dus mee begonnen en was nieuw koop.) aan de grote kant maar zeer goed te doen. 130x39 schijnt beter/fijner te zijn als je eenmaal kunt varen. Voor mij achteraf denk ik geschikter.

Voordeel van een bow is dat je veel depower hebt en dus niet snel dat je je board niet meer kunt houden. Ik heb daar dus ook geen problemen mee.
VincentC

Antwoord #3 Mei 25, 2007, 00:59:34
edit2Rapporteer  
Neem een boardje van rond de 128x39 oid, niet groter nemen dan 130 in ieder geval en niet smaller dan 38 cm.
Pijlstaart

Geen avatar

Antwoord #4 Mei 25, 2007, 01:04:52
edit2Rapporteer  
Heb mijn eerste meters tijdens de les gemaakt, maar moet zeker nog geoefend worden om de meters te gaan uitbreieden. Verder heb ik snowboard en windsurf ervaring en ben ik van plan om komende weken (als de wind een beetje gunstig is) veel op het water te vertoeven om te oefenen. Mocht je nog een goede suggestie qua board hebben (merk lengte etc.)  hoor ik dit graag van.
® € M © 0

Antwoord #5 Mei 25, 2007, 01:07:45
edit2Rapporteer  
 ListenToMe
Jolien.

Antwoord #6 Mei 25, 2007, 01:13:51
edit2Rapporteer  
Ik ben begonnen met een Naish Haze 139 2006.
Prima boardje voor een starter!
Je kan er altijd nog een kleiner boardje naast nemen, en deze als lichtweerboard houden
#RemcO#

Antwoord #7 Mei 25, 2007, 01:16:06
edit2Rapporteer  
ik heb een brunotti pro X 2006.. 128/38..

ik had 1st een beginnersboard van 1.60..

maar ik denk dat ik het ook wel gelijk op me pro X had kunnen leren..

dit boardje kost 350euro!,
Mark1970

Antwoord #8 Mei 25, 2007, 16:27:27
edit2Rapporteer  
Zeker niet kleiner gaan dan 1.35 x 39...
Met een bowkite kan je tot bijna oneindig depoweren dus heb je niks aan een klein board (waarmee je vroeger de windvlagen uit je kite mee moest remmen..)
Tevens heb je met een kleiner board minder low-end, dus je moet wachten op meer wind voor je het water op kan.
Kleine boards zijn achterhaald...

Succes!
VincentC

Antwoord #9 Mei 25, 2007, 19:13:35
edit2Rapporteer  
Zeker niet kleiner gaan dan 1.35 x 39...
Met een bowkite kan je tot bijna oneindig depoweren dus heb je niks aan een klein board (waarmee je vroeger de windvlagen uit je kite mee moest remmen..)
Tevens heb je met een kleiner board minder low-end, dus je moet wachten op meer wind voor je het water op kan.
Kleine boards zijn achterhaald...

Succes!

Dit is echt serieus waar het meest DOMME wat ik ooit heb gelezen (op dat unhooked-harnas na dan).
Je hebt een kleiner board omdat dit veel lekker vaart en je veel meer vrijheid hebt. Aangezien je bow veel low-end heeft kun je beter voor een lekker klein boardje gaan. Ga absoluut niet groter dan 130x40! Anders ga je daar 100% zekersteweten spijt van krijgen.

Volgens mij ben jij een beetje achterhaald Mark  loser
Mark1970

Antwoord #10 Mei 25, 2007, 20:50:25
edit2Rapporteer  
yup..ik ben achterhaald..

Luister Vincent, als je kijkt naar de afmetingen van de 07 boards dan zie je dat de tendens neigt naar een groter board.
Deze jongeman begint net met deze sport en wilt dus lekker confortabel varen en dat gaat beter op een 1.35 x 39 board bijvoorbeeld.
Ik begrijp dat wanneer je wilt gaan springen en moeilijke moves gaat doen een kleiner board fijner vind, remt de rotaties minder..
Maar voor beginnende kiters is een groter board gewoon fijner varen.

No hard feelings trouwens..
Mark1970

Antwoord #11 Mei 25, 2007, 20:51:21
edit2Rapporteer  
Check trouwens ok even het F-One Trax Gold reviewtje...
Need i say more???
Gerrie

Antwoord #12 Mei 25, 2007, 21:16:09
edit2Rapporteer  
Mij lijkt het beste advies:

Koop toch voor 100,- a 150,- een groot beginnersboard (bijv. 150 bij 40.) Na een paar maanden kan je deze weer voor 2 tientjes minder weer verkopen. kost je dus bijna niks en daardoor leer je lekker snel te kitesurfen.

Daarna kan je varen en boards zelf testen. Daarbij komt het voordeel dat over een paar maandjes de 2007 boards al weer in de uitverkoop gaan.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.