RRD ZH

koen-tjeee

Mei 13, 2007, 01:08:36
edit2Rapporteer  
Hi Kite(rs)sters,

Na aanleiding van het behalen van mijn level 2 certificaat, ben ik opzoek naar eigen materiaal. Aangezien dat niet goedkoop is en je het maar eenmalig kan uitgeven hoop ik op wat nuttigs advies.

Vanmiddag heb ik de plaatselijke watersporthandel bezocht. De winkel had nog een RRD type ZH liggen tegen een heel aantrekkelijk prijsje. Omdat ik op internet niet echt bruikbare informatie kon vinden alsnog dus een paar vraagjes, uit welk jaar komt de ZH, de verkoper had het namelijk over 2006 maar volgens mij komen de laatste uit 2005?

En natuurlijk de belangrijkste.. wie heeft er goede of slechte ervaringen met de kite?!
jaapd

Antwoord #1 Mei 13, 2007, 02:13:26
edit2Rapporteer  
Dat is onduidelijk bij die ZH. Volgens mij is het een 05 die met een minieme update ook in 06 is verkocht.

Ik heb net een type HiR 13 gekocht om mijn Fuel te vervangen. Nog niet zo vaak kunnen gebruiken (2 keer) maar de eerste indrukken zijn goed. Verschil met de Fuel is niet heel erg groot.
Jarno

Geen avatar

Antwoord #2 Mei 13, 2007, 04:54:33
edit2Rapporteer  
RRD is top, goede kwaliteit, vaart lekker, spring hoog als je wilt, soms ook als je niet wilt de ZH komt uit 2005

ZH is geen beginners kite.....

(ik vaar de 10m2 al een jaar)
koen-tjeee

Antwoord #3 Mei 13, 2007, 07:06:53
edit2Rapporteer  
Hey Jarno,

We hebben al wat contact gehad via de PB. Aangezien de prijs zo laag is zit ik er toch over na te denken. Waarschijnlijk i.c.m. een F-One Tribal 9m. Zodat ik voorlopig nog goed kan oefenen.

Mocht iemand nog meer info hebben over de ZH.. Let me know!
wouterb

Antwoord #4 Mei 14, 2007, 14:30:26
edit2Rapporteer  
reviews
is dit wat?
koen-tjeee

Antwoord #5 Mei 27, 2007, 21:23:02
edit2Rapporteer  
Na gisteren een safety probleem te hebben op het strand (safety blokeert vanwege de grote kracht) en het afvuren van mezelf als katapult (sealedlips_kitesmiley), de vraag of een bar van een tribal 9m (2006) ook op een RRD Zh kite past.

Hopelijk heeft hier iemand een antwoord op of een manier hoe ik dit kan testen.
Jarno

Geen avatar

Antwoord #6 Mei 27, 2007, 21:56:55
edit2Rapporteer  
Hej koen,

heb je m toch gekocht dus! kan je m een beetje onder controle houden? of valtie nog vaak uit de lucht e.d. ?

Ik kan je niet vertellen of een tribal bar op een zh kan...
Myzrael
Gast
Antwoord #7 Mei 27, 2007, 22:05:03
edit2Rapporteer  
'k Heb ook geen idee of je dat kunt overzetten. De Tribal heeft het integral system van FONE en is dus geen normale 5 lijns bar daardoor. Kan je alleen wel zeggen dat bij die Tribal je safety nooit zal mislukken omdat er teveel kracht of wat dan ook op staat. Echt foolproof systeem.
koen-tjeee

Antwoord #8 Mei 27, 2007, 22:11:35
edit2Rapporteer  
'k Heb ook geen idee of je dat kunt overzetten. De Tribal heeft het integral system van FONE en is dus geen normale 5 lijns bar daardoor. Kan je alleen wel zeggen dat bij die Tribal je safety nooit zal mislukken omdat er teveel kracht of wat dan ook op staat. Echt foolproof systeem.

Klopt, de safety van F-One werkt dmv klitteband en deze werkt al met vrij weinig kracht. De safety van de RRD, werkt dmv een pin en een lus, de lus stop je door een ring en dan de pin erin.

Edit; opgelost, chickenloop van North laten monteren.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.