Inspraak op aanwijzing Natura 2000-Waddengebieden.

Gertjan

Berichten: 1376
Juni 01, 2007, 00:20:26
edit2Rapporteer  
Inspreken op de ontwerpbesluiten van de nieuwe Natura 2000.  Dit zie ik vandaag in de krant staan.
De inspraaktermijn loopt tot 3 juli 2007 tot die dag kan er een schriftelijke zienswijze worden ingediend.

Mijn vraag; heeft dit nog gevolgen voor de kitesurfers?
Moet het NKV hier nog op reageren?

Ik lees van alles over natuurwaarden, vogeltjes, beheerplannen enz. dus lijkt het me wel zaak om hier naar te kijken.

www.minlnv.nl/natuurwetgeving of tel: 0800-2233322
wazzaah

Berichten: 876
Antwoord #1 Juni 01, 2007, 00:44:10
edit2Rapporteer  
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=25097.0

Gister was de informatie avond hier op Terschelling, ben zelf lkkr wezen kiten maar heb mn mensen heengestuurd  (grinnik_kitesmiley)
Als er iets belangrijks uitkomt post ik t wel weer.
Gertjan

Berichten: 1376
Antwoord #2 Juni 01, 2007, 00:46:41
edit2Rapporteer  
Oke bedankt, je kan ook niet 1 dag overslaan op dit forum of je mist al weer van alles.
wazzaah

Berichten: 876
Antwoord #3 Juni 01, 2007, 01:27:08
edit2Rapporteer  
Maar ff een paar reacties:

Ameland - Op Ameland is grote onrust ontstaan over plannen van minister Gerda Verburg van natuurbeheer voor een groot natuurgebied van zo'n tweeduizend hectare.
Dit moet vanaf 2010 broedplaats worden voor uiterst zeldzame blauwe kiekendieven, velduilen en grauwe klauwieren. De Amelanders vrezen de nog onduidelijke gevolgen voor de landbouw en recreatie op het eiland. 

WEST-TERSCHELLING - De boeren op Terschelling hoeven niet bezorgd te zijn dat zij beperkt worden in hun bedrijfsvoering door het aanwijzingsbesluit Natura 2000.
Dat bleek gisteravond op een informatiebijeenkomst in Hotel Schylge op West- Terschelling.
Volgens het document krijgt het duingebied dezelfde beschermde status als het wad en de Noordzee. Nogal wat boeren vreesden dat ze iedere vergunning voor bedrijfsuitbreiding in het vervolg zouden moeten bevechten. De boerderijen liggen immers zo dicht tegen de natuurgebieden aan, dat eventuele ammoniakuitstoot negatieve effecten kan hebben.
Die ongerustheid konden de ambtenaren van het ministerie van landbouw, natuur en voedselkwaliteit wegnemen. Er wordt op het eiland alleen grondgebonden graasvee (koeien, schapen en paarden) gehouden; varkenshouderijen en kippenfokkerijen zijn er niet. Er hoeft dus geen mest afgevoerd te worden en de veehouders blijven onder de grens van 250 kilogram ammoniak per hectare.

El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #4 Juni 01, 2007, 05:20:10
edit2Rapporteer  
gasten let bij die procedures wel op de gestelde deadlines - in bestuursrecht is best wat mogelijk maar 1 dag te laat ingediend is NIET ingediend.

@ Gert Jan: als je directe belangen hebt zou ik gewoon onder persoonlijke titel indienen, en de NKV ook en iedereen die op de wadden kite of een belang daarin kan aantonen. Hoe meer zienswijzen hoe beter, en vertrouw er niet zomaar op dat anderen het wel even doen. Het kan zijn dat je moet opdraven voor een hoorzitting, waar je je zienswijze toe kan lichten.
Je kan in je zienswijze de milieuvriendelijke kant van het kiten benadrukken en degenen die kiten niet natuurvriendelijk achten verzoeken om hun mening te staven met onderzoeken en literatuur. Je kan daartegenover stellen dat de sport groeit, qua materiaal veel veiliger is maar dat de spots onder druk komen te staan hetgeen de veiligheid weer vermindert.

Suc7!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.