Quick release schiet los

Hessel

Berichten: 575
Juni 08, 2007, 03:50:43
edit2Rapporteer  
Sta ik een beetje op het strand wat met mn kite te spelen (niks gevaarlijks hoor), schiet ineens mn quick release los  (geschokt_kitesmiley) Ik als beginner had dus echt geen idee wat ik moest doen en in zo'n situatie is even rustig nadenken er niet echt bij. Ik heb hem uiteindelijk wel kunnen landen (wel op een niet erg handige manier, maar t lukte en alles en iedereen is nog heel) en heb daarna gevraagd wat je eigenlijk moet doen als dat gebeurt voor als het weer eens gebeurt.

Maar hoe heeft dit kunnen gebeuren, ik heb namelijk wel eens meegemaakt dat de kite gewoon uithaakte (met donkey dick/chickenfinger/chickenbone/pieletje) maar dat de quick release ineens losschiet kan nooit goed zijn lijkt mij. Heb even wat foto's gemaakt en hopelijk kan iemad er wat over zeggen, het is een soort Iron heart, maar dan veel simpeler, maar in mijn ogen wel een topontwerp want ht is simpel, effectief en ik dacht ook vrij stevig.

emieck

Berichten: 503
Antwoord #1 Juni 08, 2007, 03:54:34
edit2Rapporteer  
haha zure shit oauwehh! dat zal je ma rop t water gebeuren..ben je mooi klaar mee:P
Sake
Gast
Antwoord #2 Juni 08, 2007, 04:03:16
edit2Rapporteer  
Dat is me destijds ook eens gebeurd met soortgelijke safety.
ff goed naar boven drukken en daarna heb ik er geen last meer van gehad.
Hij zal wel om een of andere reden iets naar onder geschoven zijn en vervolgens uiteindelijk te ver naar beneden gezakt zijn.
ronrocco

Geen avatar

Berichten: 1
Antwoord #3 Juni 08, 2007, 04:23:35
edit2Rapporteer  
ik heb dit eens meegemaakt terwijl ik lessen aan het volgen was. mijn leraar zij toen dat dit wel eens voorkwam.
groeten
kiter.raphael

Berichten: 242
Logs: 0 | 38 uur
Antwoord #4 Juni 08, 2007, 04:43:02
edit2Rapporteer  
let wel op dat je hem goed in elkaar doet
moet je maar eens in dat rooie kunstof kijkendan kan je goed zien hoe hij er in moet.
en wel goe naar boven duwen net  als wat sake zegt
sjembek

Berichten: 984
Antwoord #5 Juni 08, 2007, 06:14:38
edit2Rapporteer  
Hee hessel, heb ik ook een aantal keer gehad met mijn zero7 bar.
Daar zit een soortgelijk safetysysteem op.

Je moet er even handig in worden want het kan in de wilde fun nog wel eens
voorkomen dat je met je hand naar je bar of je straps gaan en dan
tegen het rode ding komt. Idd zeer vervelend om het dan weer
vast te zetten/kite te relaunchen als je even niet zo snel naar de kant kan om hem te landen.

Truc is (tenminste bij mijn bar) de pinnen van het koord en de chicenloop op een dusdanige manier vast te klemmen dat je en het rode ding vastzet maar niet blokkeert om naar boven te gaan. Hij moet dus stroef naar boven gaan, maar wel snel als dat nodig is.

Als het niet met de pinnetjes gaat, prop er dan gewoon wat papier tussen!
Ondabeach

Berichten: 1191
Antwoord #6 Juni 08, 2007, 06:31:30
edit2Rapporteer  
Inderdaad goed aandrukken.. Maar deze kan ook versleten zijn. Dat was bij mij het geval.  Bij de surfshops zijn ze los te koop voor €29,50
Incl depower koord
sjembek

Berichten: 984
Antwoord #7 Juni 08, 2007, 06:46:55
edit2Rapporteer  
edit: -------verkeerdgelezen---------- (grinnik_kitesmiley)
Lord of the Boards

Berichten: 869
Antwoord #8 Juni 08, 2007, 06:57:05
edit2Rapporteer  
Checken van safety hoort bij de voorbereidingen. Het kan gebeuren dat tijdens het opbergen of uitrollen van je lijnen de quick relese op scherp gaat staan. Zeker als hij niet wordt tegengehouden door elastiek.
Check daarom altijd of je quick release nog goed in elkaar zit voor je je kite oplaat. Daarmee voorkom je dit soort dingen.
globe

Berichten: 1143
Antwoord #9 Juni 08, 2007, 16:55:55
edit2Rapporteer  
Ik heb nog wel een nieuwe Naish loop (originele die bij deze bar hoort) liggen voor je.

€ 15,-
bandito

Berichten: 253
Antwoord #10 Juni 08, 2007, 17:36:58
edit2Rapporteer  
lag je bijna in de strand tent he hessel Wink hij begon ook te loopen ik schrok me rot.
jij werdt er maar achter aan gesleept
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #11 Juni 08, 2007, 18:19:15
edit2Rapporteer  
Ik heb jaren met deze QR gevaren van North (04/05 bar). Idd. moet je iedere keer voor het varen ff checken of hij nog wel goed dicht zit. Heb ik nl. verzuimd totdat ik ineens midden tussen de Slufter en Oostvoorne in 7Bfrt een auto QR had.

Wat ik niet begrijp aan jou verhaal, hoe kan het na het releasen nu bijna mis zijn gegaan met je kite? Loopen? Als je je QR trekt moet je kite drukloos naar beneden vallen.

Ik zie een North QR en depowerlijn, op een Naish bar. Kan allemaal, maar is het safety systeem nog wel goed. Je zegt dat je beginner bent. Als het echt hard waait wil je dit niet meemaken!!!
Hessel

Berichten: 575
Antwoord #12 Juni 08, 2007, 21:12:57
edit2Rapporteer  
Hij schoot los terwijl ik de bar nog gewoon in mn hand had, dus het was eigenlijk unhooken maar dan met een chickenloop die uit elkaar valt dus je kan niet meer normaal inhaken. Ik had toen idd eigenlijk bar los moeten laten, maar ik stond op het strand en was bang dat ie dan ergens tegenaan zou knallen, of midden in de groep voetballende duitsers.

Om precies te zijn is de setup: naish bar, lijnen en strap - north QR en depowerlijn - cabrinha bypass leash en een best waroo. Maar het hoort allemaal gewoon goed te werken, zijn wel een paar bijzonderheden aan mij setup: een Y-splitsing in de powerlijnen (op een waroo), een ingekorte depowerlijn (ongeveer 50cm ipv 60 (korte armen), je kan aan de kite zelf extra depower regelen, met extra lange pig tails aan de powerlijnen), een messing buisje in het gat waar de depowerlijn doorheen gaat en de bar is 55cm lang.

En Berry, dat loopen heb ik ff gemist hoor, maar vond hem zo ook al flink trekken hoor  ThumpsUp
zwafra

Berichten: 4249
Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #13 Juni 10, 2007, 01:48:28
edit2Rapporteer  
Check ook altijd even voor dat je het water opgaat je chickenloop of het touw niet doorgesleten is ,ik was van de week aan het kiten en zag tijdens het surfen dat mijn chickenloop wel erg uitrekte,ben snel naar de kant gegaan en had net op tijd mijn kite naar beneden ,voordat de chicken loop brak ,het touw binnen het plastic omhulsel slijt toch ,en vaak zonder dat het zichtbaar is .
Als dit tijdens het kiten was gebeurd ,had ik echt een probleem gehad ( zeker tijdens een sprong)
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #14 Juni 10, 2007, 02:10:23
edit2Rapporteer  
niet best....
Mark-Fizzer

Berichten: 6057
Antwoord #15 Juni 10, 2007, 03:22:33
edit2Rapporteer  
Wel best, zie je toch...
Maar eeh. Ik zal er eens op letten Frank.
En als dat gebeurt op die eenzame hoogtes waar jij je soms bevindt zit je echt in de poep ja..
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.