Airush Tube Scheurtje

Fré

Berichten: 393
Mei 30, 2007, 22:01:11
edit2Rapporteer  
Guys/Girls,

Zit met shit.  (grinnik_kitesmiley)
Heb knal in't midden van mijn Leading Edge een mini-scheurtje... 7mm lang ofzo...
Nu, vind 't net iets te lang om echt relax te varen... Pompen is nog geen probleem, maar straks één dikke crash en leading edge is total loss.

Te klein en te stom om te laten naaien... Vandaar mijn vraagje: hoe plak ik in godsnaam die Leading Edge (nota: niet 't silicone-strut-spul, maar de buitenkant)?


Zoek ik naar mylar-tape of naar dacron-tape? Evt nog een extra draadje doornaaien?
Of gaat 't met gewone kite-doek-tape? Goed opkuisen met wat afwasmiddel?

Iemand tips?

Arnie26736

Berichten: 790
Antwoord #1 Mei 30, 2007, 22:04:24
edit2Rapporteer  
Hebbie een foto ?
Marcel~

Berichten: 2657
Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #2 Juni 01, 2007, 02:42:24
edit2Rapporteer  
Volledig door het dacron vn de LE heen ? Daar houdt geen plakker!! Neem dan geen risico en laat je plakker ff vastnaaien. Wanneer het in het middel van de kite zit kun je er vanuit de rits waarschijnlijk bij zonder dat de LE open moet...
Fré

Berichten: 393
Antwoord #3 Juni 01, 2007, 14:27:59
edit2Rapporteer  
Marcel,

Vrees indd dat ie er volledig door is.
Kan 'k 'm langs binnenuit plakken en gewoon met de hand een steekje of 4 met de fijnste naald?
Welke draad? En plak ik 'm dan achteraf nog s langs buiten?
wouterb

Berichten: 2759
Antwoord #4 Juni 01, 2007, 14:43:30
edit2Rapporteer  
Bij voorkeur niet ddor tape heen naaien. Lijm blijft aan je naald plakken en daaraan de draad. als je even niet oplet is het een puinhoop en heb je een rij zinloze gaten in je dacron.

Met 7mm gat zou ik in de lijn van de scheur over een lengte van een cm of 3 met ruime steken de scheur dicht naaien. Met de hand!
steekbreedte: 1cm breed, (5mm links, 5mm rechts van de scheur) Steeklengte: 5mm. Draad niet te strak. Daarna binnen en buiten afplakken
Marcel~

Berichten: 2657
Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #5 Juni 02, 2007, 22:58:11
edit2Rapporteer  
Onzin, ik plak al de reparaties en naai het daarna op de naaimachine. Blijft weliswaar lijm aan de naald zitten maar dat kan een Pfaff prima bolwerken hoor. Met de hand kan wel maar het wordt er niet mooier op... Pak een goede naaimachine met vrije arm en stik het gewoon vast. Binnenkant plakken kan natuurlijk alijd...
Fré

Berichten: 393
Antwoord #6 Juni 03, 2007, 17:21:09
edit2Rapporteer  
Onzin, ik plak al de reparaties en naai het daarna op de naaimachine. Blijft weliswaar lijm aan de naald zitten maar dat kan een Pfaff prima bolwerken hoor. Met de hand kan wel maar het wordt er niet mooier op... Pak een goede naaimachine met vrije arm en stik het gewoon vast. Binnenkant plakken kan natuurlijk alijd...
Dan moet de tube volledig opengemaakt worden, achteraf terug dicht en daar heb ik niet bepaald zin in voor zo iets kleins...
Marcel~

Berichten: 2657
Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #7 Juni 12, 2007, 04:03:47
edit2Rapporteer  
`Ligt eraan hoeveer de scheur van de rits af zit...
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.