Ik ben van plan voor de zomer een mooie kiteset te kopen. Ik heb al wat lessen gehad en gebruik vaak de set van een vriend van me om verder te oefenen. Nu ben ik van plan om voor mezelf een set aan te schaffen. Waar moet ik eigenlijk op letten? Ik ben zelf 1.85 lang en weeg rond de 80 kilo. wat voor lengte board hoort hierbij? Ik zoek een kite die geschikt is voor de meeste soorten wind. Dus eentje waar ik zo vaak mogelijk in nederland mee kan kiten. Ik kite niet op zee maar gewoon op de binnenmeren. Ik heb hiervoor veel op het land gevliegerd met een nasa dus heb al wel aardig wat ervaring met het vliegeren opzich.
ik hoop dat jullie me hier wat wijzer kunnen maken.
groet, Leonard
12/13 m2 en board ong. 130x40cm (bijv. 129x39cm) lijkt mij een prima setje
Ik weeg, ik bedoel woog
, 85kg toen ik mijn set kocht, nu 90kg. Ik vaar zelf een F.One Tribal 13m2 en Nobile 666 129x39cm. Voordat iedereen begint te zeiken dat ik mijn spullen loop te promoten, dat doe ik niet, geef alleen even een voorbeeld. Daarnaast heb ik ook nog een 9m2 voor de wat hardere winden, maar dat heb je in eerste instantie nog niet echt nodig als je net bent begonnen.
Oja, pas op met een te groot board. Ik ben ook begonnen met een 145cmx41cm board, welke ik na niet veel meer dan een maand kon inruilen voor een kleiner board... ze zeggen dat je het minder snel leert op een kleiner board, die ervaring heb ik niet, maar als ik het over kon doen had ik een kleiner board gekocht en het miss. iets moeilijk hebben gehad met leren.