Downwinder test

Tommie

Geen avatar

Juni 14, 2007, 15:14:46
edit2Rapporteer  
hoi mensen
kwam op een ander forum dit filmpje tegen, :
http://www.youtube.com/watch?v=rLs8iH3-UnI

en vroeg me af of er iemand iets van af wist wat de resultaten ervan zijn?
want dit klinkt alsof ze wetenschappelijk hebben onderzocht,
en met die natura 2000 enzo.....

well you get my point.
Spoon

Antwoord #1 Juni 14, 2007, 15:56:15
edit2Rapporteer  
zo idd.... stom dat we hier nog niet van hebben gehoord of gezien.. of iig.. ik kende het niet Grin
Molliebollie

Antwoord #2 Juni 14, 2007, 15:56:26
edit2Rapporteer  
hoi mensen
kwam op een ander forum dit filmpje tegen, : https://www.youtube.com/watch?v=rLs8iH3-UnI

en vroeg me af of er iemand iets van af wist wat de resultaten ervan zijn?
want dit klinkt alsof ze wetenschappelijk hebben onderzocht,
en met die natura 2000 enzo.....

well you get my point.

Het klinkt iig positief Smiley
amorw

Antwoord #3 Juni 14, 2007, 16:35:44
edit2Rapporteer  
Wat hier op korte termijn uitgekomen is, is hoe men zoiets kan begeleiden en welke ruimte men op zo een ogenblik op het water inneemt. Je hoort mensen spreken van een ruimte van 500m. Om een ruw vergelijk te maken, neem 20 kiters met 25m lijnen en je hebt 500 meter.
Voor mij is duidelijk dat 500 meter moeilijk aan te houden is. Elke kiter-, board en kite- combinatie heeft ook nog wel een beetje zijn eigen vaareigenschappen als het op hoogte lopen, houden of afvallen en snelheid aankomt
Achter Brouwersdam is de wind op het meer steeds wel wat variabel met als gevolg dat het veld vrij ver uitdeint. Eens verder van de dam weg wordt het stabieler en kan men beter samenblijven.
- De politie beseft dat wij niet hulpeloos verloren zijn als er eens een kite in het water valt en dat we vrij  goed onszelf kunnen behelpen. Het blijft voor begeleiding dus beheersbaar.
- Natuurbescherming beseft ook wel dat wij niet de watergebruikers zijn waarvoor de vogels hun leven gaan veranderen, ook al komen we wel eens in de buurt ervan.

Hier zijn mogelijk waardevolle lessen te trekken, maar van wat er verder mee gebeurd is, heb ik nog niets gehoord.

(Van een deelnemer  Joepie)
El Rudo

Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #4 Juni 14, 2007, 17:34:32
edit2Rapporteer  
even een beetje semi-ontopic: er schijnt een "atlas" te zijn met daarin een nauwkeuriger beschrijving van verschillende recreatiemogelijkheden en hun invloed hiervan op de natuur. Hierin wordt ook kitesurfen beschreven. Dit wordt gebruikt bij afwegingen omtrent beleid door o.m. RWS. Ik probeer hier een kopie van te regelen. Het kan zijn, dat als de conclusies hiervan niet kloppen, er mogelijkheden zijn om de interpretatie bij te sturen.
[Pepper]

Antwoord #5 Juni 14, 2007, 23:32:31
edit2Rapporteer  
- Natuurbescherming beseft ook wel dat wij niet de watergebruikers zijn waarvoor de vogels hun leven gaan veranderen, ook al komen we wel eens in de buurt ervan.

Maar dat is dus wel steeds het (enige) argument van die groene rakkers! De vogeltjes schrikken zogenaamd van de kite, vliegen op, worden hier moe van en dat zou dan slecht voor de beestjes zijn....
Davidoff
Gast
Antwoord #6 Juni 14, 2007, 23:34:09
edit2Rapporteer  
groene wankers!. Weetje wat ze een x moeten testen? een snelweg met zwaar verbruikende auto's aanleggen door een natuurgebied! kiten is uiterst gebruiksvriendelijk. Ze zijn er gewoon op uit dat wij straks allemaal een 'vergunning' gaan aanvragen om hier/daar te gaan kiten!

Wat leven we toch met ze allen in een verkloot land. Zeker op het gebied van kitegebieden. We doen geen vogel kwaad.!

cheers
amorw

Antwoord #7 Juni 15, 2007, 01:03:17
edit2Rapporteer  
Maar dat is dus wel steeds het (enige) argument van die groene rakkers!

100% zeker ben ik natuurlijk niet, maar ik vermoed dat er een groot verschil bestaat tussen een officiele (staats-)vereniging voor naturbehoud en van die groene rukkers.
Het mag ondertussen wel duidelijk zijn dat het tweede type vooral uit is op aandacht, liefst in de media, en ter eigen glorie. Dat is het volkje dat zonder kennis ter zake, of op basis van foute informatie of interpretatie, een eigen mening verzint.
We moeten hier een tegenantwoord op kunnen formuleren en ventileren, en liefst via min of meer officiele kanalen als NKV. Deze kanalen kunnen wel enkel hun ding doen als er genoeg aanhangers ( lees: leden) zijn. Ik wil niemand aansporen tot lid worden, ikzelf kan als Belg naar het schijnt zelfs geen lid worden , maar het is het overwegen echt wel waard.
Deze mensen kunnen in overleg met instanties de angel uit acties van bovengenoemde egotrippers halen, en zorgen voor onderling begrip en samenwerking.
El Rudo

Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #8 Juni 15, 2007, 01:46:56
edit2Rapporteer  
@davidoff - nou, een stukje A4 erbij voor om naar Eastforney te karren...

idd het energie-verspillen wordt aangehaald, zelfs een zeehond die een stukje meezwemt met een kano gaat daarna in de visie van zo'n geitewollen sok ontzettend dood omdat 'ie z'n energie heeft verspild. Volgens mij daardentegen leeft 'ie langer omdat 'ie die kanovaarder, overigens geheel terecht, keihard heeft uitgelachen. En van lachen wor je oud, da's bewezen.
Nee, het is maar de vraag of dieren ergens lol in kunnen hebben, dus laten we ze maar met rust laten, door ALLES in een straal van 5 km rondom iedere potentiele verblijfplaats van IEDER dier te verbieden. En WIND moeten we ook maar verbieden want stel nou he, stel dat een vogel een stukje gaat vliegen EN HET GAAT WAAIEN, weet je wel hoeveel kracht dat kost om weer terug te komen???? En onweer, gelijk verbieden want dat maakt ONTZETTEND VEEL LAWAAI!!!!!!! En ZWAARTEKRACHT! en DE MAAN want die doet EB en VLOED! En de ZON want daar is het allemaal mee BEGONNEN!
En tja die vissersboten die daar ieder kwartier voorbij raggen en de hele zee naar god vissen, die hebben oudere rechten dus daar kunnen we niks meer aan doen.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.