Toeside varen

Niels Melix

Geen avatar

Juni 21, 2007, 20:01:33
edit2Rapporteer  
Gister een heerlijk dagje gehad in Zeebrugge!
Kite nu een jaartje en kan redelijk varen en springen, alleen toeside varen lukt me niet tot nauwelijks. Heb 't een aantal keer geprobeerd, maar nadat alle pogingen tot niks leidde ben ik gestopt met het oefenen. Aangezien hier veel goede kiters zitten, aan jullie de vraag: hoe kan ik nou het best toeside oefenen?

Greetz
RobB_W

Geen avatar

Antwoord #1 Juni 21, 2007, 20:05:16
edit2Rapporteer  
filmpje:

http://www.kitefilm.com/video/riding_toeside.wmv
DaanD

Antwoord #2 Juni 21, 2007, 20:07:01
edit2Rapporteer  
http://www.kitefilm.com/video/riding_toeside.wmv

Als je begint te oefenen met toeside-varen is het veel voorkomende probleem dat je kite snel naar het einde van het windvenster trekt en dus alle druk kwijt raakt, je komt dan geen meter vooruit. Kijk goed naar het filmpje en probeer anders heelside op snelheid te varen en dan gewoon te switchen naar toeside, dus met flink wat snelheid.
slufterhufters.com

Antwoord #3 Juni 21, 2007, 20:08:55
edit2Rapporteer  
Ik heb moeite met de kiteloop S-bend flat 3, ook na veel oefenen lukt die haast niet.

Maar ik zet door en hij zal lukken, dat is nu dat de 1 beter kan kiten dan de ander..

Dat heet   DOORZETTEN!!!!!!!!!
Jarno

Geen avatar

Antwoord #4 Juni 21, 2007, 20:28:26
edit2Rapporteer  
en als je eenmaal toeside vaart en je merkt dat je niet meer vooruit komt even weer wat sinusen met je kite zodattie weer wat meer kracht krijgt. Zorg ook voor goede druk op je rail.
VincentC

Antwoord #5 Juni 21, 2007, 20:52:08
edit2Rapporteer  
Ik heb moeite met de kiteloop S-bend flat 3, ook na veel oefenen lukt die haast niet.

Maar ik zet door en hij zal lukken, dat is nu dat de 1 beter kan kiten dan de ander..

Tja je wordt ook alweer een dagje ouder he  schater

Ontothetopic: anders moet je eens naar een wakeboardbaan gaan, toeside bochtjes maken daar is veel makkelijker.
Ron Rodeo

Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #6 Juni 21, 2007, 20:52:34
edit2Rapporteer  
wat mij heeft geholpen;

MITS ER RUIMTE VOOR IS HET MET "RUSTIGE WIND" (4-5 bft.)

Vaar eens richting de powerzone.(downwind) beweeg de kite tussen 11 en 13 uur

dus tijdens keren direct weer terug keren enz. enz.
je vaart dan 3-5 sec. heelside en weer 3-5 sec toeside en dit een aantal keren achter elkaar.

dan krijg je in ieder geval het gevoel al een beetje te pakken.
Op eens vaar je dan na bochtje vanzelf wel een rak verder door op toeside.
incasseringsvermogen is daarbij essentieel, want je gaat een paar keer goed op je %$#%@@ (grinnik_kitesmiley)

als je gewoon op recht stuk van heel- naar toe wilt vergeet dan niet een klein beetje te poppen.
zeer licht sprongetje door even aankanten.

succes.

kentyman

Antwoord #7 Juni 21, 2007, 21:13:53
edit2Rapporteer  
hard op je achterste grote teen leunen
D.D

Antwoord #8 Juni 21, 2007, 21:24:12
edit2Rapporteer  
Op je achterste been leunen en proberen aan te kanten, anders ga je te ver downwind en gaat de druk uit je kite.
Molliebollie

Antwoord #9 Juni 21, 2007, 22:36:38
edit2Rapporteer  

Tja je wordt ook alweer een dagje ouder he  schater

Ontothetopic: anders moet je eens naar een wakeboardbaan gaan, toeside bochtjes maken daar is veel makkelijker.

inderdaad, ik had nog nooit toeside gevaren .... en met het wakeboarden had ik niet echt nagedacht over welke voet voor enz. en toen kwam er opeens een bocht aan ... liet me dr lekker doorheen sleuren en toen k eruit was dacht ik: HUH? die bocht was best wel toeside Grin daarna alleen maar toeside door de bochten geragd. Met kiten verlies k ook nog wel teveel druk, en vind ik hoogtelopen en de golfjes met toeside varen nog wel lastig.
Roderick

Geen avatar

Antwoord #10 Juni 21, 2007, 23:28:17
edit2Rapporteer  
De makkelijkste manier om naar toeside te draaien wind ik:
vaar aan de wind. Stuur je kite omhoog, en je board ook.
Nu komt een punt dat je geen snelheid hebt, maar aan je kite hangt, en dus ook niet echt weg zakt in het water. Stuur nu vol je kite weer naar beneden, en vaar toeside door. Meteen aankanten en druk op je (toeside) rail houden.
En ja hoe je weer terug draait? Zwemmen!!! (Komt later wel. Is een stuk lastiger)
De grote stap die je ff moet maken is dat je hiervoor redelijk veel druk in je kite nodig hebt. Accepteer dat en alles gaat een stuk makkelijker. Als je bang bent om te vallen gaat het zeker niet lukken.
kentyman

Antwoord #11 Juni 21, 2007, 23:53:10
edit2Rapporteer  

je moet denk ik meer op je achterste grote teen leunen voor die kiteloop S-bend flat 3!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.